حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

سالن آرایشگاه یا مرکز زیبایی پوست؟!

  • کد خبر : 27147
  • 03 بهمن 1402 - 7:05
سالن آرایشگاه یا مرکز زیبایی پوست؟!
سالن‌های زیبایی یا همان آرایشگاه‌های زنانه که روزگاری نه چندان دور محلی برای آرایش و آراستگی بودند اما این روزها بیشتر به محلی برای خدماتی فراتر از آرایشگاه تبدیل شدند چرا که آرایشگران بدون طی‌کردن مراحل دانشگاهی همه‌فن‌حریف شده، به شکلی که چراغ جادویشان هر آرزویی را برآورده می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، این‌ روز‌ها تبلیغات گسترده حذف موهای زائد، جوان‌سازی پوست و همینطور انواع عمل‌های زیبایی توسط پزشکان و فعالان این عرصه در فضای مجازی انجام می‌گیرد. در این راستا آرایشگران نیز برای این که از این قافله عقب نمانند پزشک‌نما شده‌اند و برای افزایش کسب درآمد هر چه بیشتر خدمات خود را از محدودیت آرایشگری و پیرایش خارج ساخته و وارد عرصه پزشکی شده‌اند و در سایه نبود نظارت‌ها و غفلت مسئولان بهداشت به انجام فعالیت‌های غیرقانونی می‌پردازند.

این افراد بدون اینکه اطلاعات چندانی از عوارض اقدامات زیبا‌سازی پوست و دخالت در کار پزشکان داشته باشند مبادرت به این امر می‌کنند که این موضوع در نهایت می‌تواند سلامت افراد‌ و بانوان جامعه را نشانه بگیرد. حتی گاهاً آرایشگران اقدام به تجویز داروهای لاغری و کرم‌هایی برای زیبا‌سازی و پاکسازی پوست می‌کنند و هر آنچه را که در یک تجربه برای شخصی به دست آورده‌اند را نسخه پیچ دیگر مشتریان می‌کنند درحالیکه شاید این اقدام برای تمام افراد کارساز نباشد و حتی خطر آفرین باشد.

عرضه خدمات پاکسازی پوست در آرایشگاه‌های زنانه استان غیرقانونی است

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی مصاحبه‌ای با رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: عرضه خدمات پاکسازی پوست در آرایشگاه‌های زنانه استان غیرقانونی است و با افراد متخلف برخورد می شود.

حمید یوسف زاده اظهار کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، خدمات پاکسازی پوست جزو خدمات پزشکی است و فرد آرایشگر بدون پزشک، مجاز به انجام این کار نیست و در صورت تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

وی افزود: بازدید از آرایشگاه‌های بانوان به صورت مشترک توسط نماینده معاونت درمان، نماینده معاونت غذا و دارو و نماینده معاونت بهداشتی به صورت هفتگی انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، آرایشگر به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: تصمیم داریم در آینده در بازدیدهای مشترک نماینده تعزیرات نیز حضور داشته باشد

پلمب پنج مرکز پزشکی زیبایی غیرمجاز

یوسف زاده اضافه کرد: در بازید ویژه آبان ماه پنج مطب زیبایی که به صورت غیر مجاز فعالیت داشتند توسط تیم نظارتی معاونت درمان و کارشناسان این اداره پلمب شد.

وی یادآور شد: در صورت مشاهده تخلف و ارائه خدمات غیر مجاز توسط اپراتورهای فاقد صلاحیت، این مراکز در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات دانشگاه پیگیری و نسبت به برخورد با آن تصمیم گیری می شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق دستور العمل وزارت بهداشت، هر مرکز زیبایی پزشکی بدون حضور پزشک در آن، پلمب و تخلفات به اداره تعزیرات و دادگاه ارجاع داده می شود.

یوسف زاده با اشاره به تفاوت در نحوه فعالیت کلینیک و مطب زیبایی، اظهار کرد: در مطب‌ها خدمات پوست و زیبایی تحت نظارت پزشک با پروانه طبابت انجام می‌شود ولی در کلینیک زیبایی خدمات محدود جراحی، کاشت مو و بلفاروپلاستی (جراحی پلک) انجام می‌شود و مراجعین در ۲۴ ساعت ترخیص می شوند.

وی افزود: خدمات زیبایی در مطب پزشکی، خدماتی است که نیاز به شرایط اتاق عمل نداشته باشد و پروسیجرهای تهاجمی، ژل، بوتاکس و پاکسازی پوست توسط پزشک انجام می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: پزشکان عمومی، متخصص طب اورژانس، متخصص جراحی پلاستیک و متخصص پوست جامعه پزشکی مجاز به دریافت حق پروانه مطب زیبایی هستند.

یوسف زاده افزود: شهروندان از معتبر بودن مراکز زیبایی مطمئن شوند که یکی از این راه‌ها مراجعه به سایت https://irimc.org/ است؛ همچنین در صورت تخلف در مراکز زیبایی و آرایشی می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و شکایت خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27147
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.