حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
دستاورد آموزش و پرورش در دولت سیزدهم؛

ساخت ۸۵ مدرسه با اجرای مصوبات سفر رئیسی به کُردستان

  • کد خبر : 20083
  • 04 آبان 1402 - 8:26
ساخت ۸۵ مدرسه با اجرای مصوبات سفر رئیسی به کُردستان
سال گذشته با توجه به سفر رییس جمهور به استان کردستان، این استان بار دیگر در کانون توجه دولتمردان قرار گرفت و گام‌های خوبی برای رفع مشکلات حوزه‌های مختلف برداشته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، پدران و مادران و جوانان امروز یکی از خاطراتی که از آموزش و پرورش کردستان در ذهن دارند کلاس‌های درس ۴۰ نفری و کمبود نیمکت و امکانات بوده که بعد از گذشت دهه‌های متوالی هنوز هم این موضوع در برخی نقاط با رنگ و شکل متفاوتی به چشم می‌خورد.

این کمبود و عقب‌ماندگی به حدی است که به رغم تزریق اعتبارات پی در پی هنوز جای کار و تلاش در این حوزه وجود دارد تا بتوان این استان را به حداقل‌های کشوری و شاید روزی به میانگین و متوسط لحاظ شده، رساند.

سال گذشته با توجه به سفر رییس جمهور به استان کردستان، این استان بار دیگر در کانون توجه دولتمردان قرار گرفت و گام‌های خوبی برای رفع مشکلات حوزه‌های مختلف برداشته شد.

۳۱۰ هزار دانش آموزان در سال تحصیلی جاری در استان مشغول تحصیل هستند و ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر فرهنگی کار آموزش و پرورش نسل آینده ساز را بر عهده دارند.

ساخت ۸۵ مدرسه در کُردستان با اجرای مصوبات ریاست جمهوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با اشاره به گام‌های تحول‌آفرین و عدالت محورانه دولت سیزدهم در این استان و در بخش مدرسه سازی اظهار داشت: با اجرایی شدن مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به کردستان در بخش آموزش و پرورش، این استان در حوزه مدرسه سازی و اجرای طرح‌های عمرانی متحول شد.

هاشم ناظمی جلال با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به احداث مدرسه در این استان و کاهش تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس دارد گفت: ۲ هزار میلیارد تومان طرح هم برای دومین سفر هیات دولت به استان پیشنهاد شده است.

 

وی گفت: با جذب اعتبارات مناسب در سفر دور نخست هیات دولت به کردستان، ۸۵ مدرسه با ۳۵۶ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۶۰۷ میلیارد تومان تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی افزود: کردستان در اجرای مدرسه سازی و طرح‌های عمرانی در کشور رتبه سوم را به دست آورد.

فعالیت‌های انجام شده در دولت سیزدهم 

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود به فعالیت های انجام شده پرداخت و خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی که نهضت عظیمی در فضاهای ورزشی ایجاد کرده است، تحول بسیار مطلوبی بود که در دولت سیزدهم رقم‌خورد.

هاشم ناظمی جلال انسجام درونی را یکی دیگر از ضروریات آموزش و پرورش به خصوص در حوزه ستادی عنوان کرد و اظهار داشت: انسجام درونی سبب پیشرفت کارها و تعالی آموزش و پرورش از صف تا ستاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از ضروریات دانست و با بیان اینکه سرگرم مسائل جزئی نباشیم، گفت: اجرایی سازی سند تحول بنیادین باید به یک گفتمان تبدیل شود.

وی گفت: دولت سیزدهم‌ عزم خود را برای توجه به سند تحول بنیادین جزم کرده است.

هاشم ناظمی جلال افزود: در طرح رتبه بندی پنج هزار و ۳۴۶ نفر از فرهنگیان، رتبه آموزشیار معلم را بدست آوردند، چهار هزار و ۸۴۵ نفر مربی معلم، ۱۰ هزار و ۱۶۴ نفر استادیار معلم، یک هزار و ۸۴۸ نفر دانشیار معلم و ۴۸ نفر استاد معلم شدند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح رتبه بندی میانگین حقوق فرهنگیان با افزایش ۲۸ درصدی مواجه شد، گفت: پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان و ارائه خدمات رفاهی و درمانی به ۱۲ هزار نفر از فرهنگیان استان از دیگر اقداماتی است که از ابتدای دولت سیزدهم در استان انجام شده است.

جذب و توزیع بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال سرانه دانش آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان جذب و توزیع بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال سرانه دانش آموزی و جذب و توزیع بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال درآمد اختصاصی آموزش و پرورش را از دیگر اقدامات انجام شده در ۲ سال گذشته اعلام کرد.

وی راه اندازی سه هنرستان جدیدالتاسیس در استان را از دیگر دستاوردها اعلام کرد و گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه صنعتی شریف برای آموزش رایگان کارآفرینی به ۶ هزار و ۷۸۱ دانش آموز متوسطه استان منعقد شد.

وی اظهار کرد: در مجموع اینها دستاوردهای آموزش و پرورش کردستان در دولت سیزدهم در حوزه های مختلف آموزشی، پرورشی، ورزشی و سواد آموزی بوده و اینها تنها گوشه کوچکی از این دستاورها است که بیان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: با وجود اقدامات انجام شده در زمینه‌هایی نیز با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه هستیم و باید تلاش کنیم که از ظرفیت خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی بیش از پیش بهره گرفته و همچنین کمبودهایی که در زمینه های عمرانی و تجهیزات وجود دارد را نیز رفع کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20083
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.