حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

زیر ساختی که تشنه پول آب است

  • کد خبر : 25989
  • 10 دی 1402 - 12:15
زیر ساختی که تشنه پول آب است
رئیس شورای شهرستان بیجارگفت: وقتی صحبت از ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای شهرستان بیجار می‌شود، کمبود اعتبارات و بودجه را بهانه می‌کنند درصورتی که از محل درآمدی فروش آب پس‌ماند تصفیه‌خانه این شهر، می‌توان یک منبع درآمد پایدار برای تامین این تشنگی باشد.

علی اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهارداشت: شرکت صبانور بیجار طی قراردادی یکساله، بیش از ۵۷۰میلیارد ریال بابت خرید آب پسماند مجمتع تصفیه‌خانه این شهر به امضا رسانده است، امّا سهم بیجار از این اعبتار مالی چقدر است؟ وی افزود: متاسفانه در شهر بیجار با کمبود منابع مالی زیادی در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی و آبادانی روبه‌رو است و بهترین منبع درآمد آن نیز به جیب استان ریخته می‌شود.

رئیس شورای شهرستان با اشاره به اینکه ۵۷۰میلیاردریال از محل فروش پسماند آب می‌توانست تنش آبی شهرستان را در یکی۲ روستا رفع کند، گفت: حق آبفای بیجار است که به ازای تصفیه‌خانه‌ایی که احداث کرده است، از فروش پس‌آب آن درآمدی برای مجموعه خود داشته باشد، امّا این سوال باید بی‌جواب نماند که سهم شهرستان بیجار از این اعتبار چقدر است؟ وی تاکید کرد: با این اعتبار که بدون شک سال‌ها ادامه خواهد داشت و مبلغ قرارداد هم بی‌تاثیر از افزایش قابل توجه نخواهد بود، آیا نمی‌توان در تسریع پروژه‌های آسفالت راه روستای، ایجاد اشتغال پایدار، رفع تنش آبی که سپاه به میدان آمده و تامین اعبتار برای تهیه و نصب تجهیزات پزشکی بهره‌مند شد.

اسدی با انتقاد از عملکرد مدیران و دست‌درکاران حوزه اجرایی شهرستان گفت: متاسفانه در یک عمل بدون تفکر، مسئولیت‌های اجتماعی با حمایت نماینده شهرستان، حدود ۱۰۰میلیاردریال برای مسئولیت‌های اجتماعی هزینه شده که اگر به عقب برگردیم، شرکت‌های معدنی و کارخانه‌های صنعتی، بیش از این مبلغ به شهرستان کمک می‌کردند.

وی افزود: ۱۰۰میلیاردریال برای یک شهرستان ۸۹هزار نفری چه دردی را از حجم مشکلات این مردم رفع می‌کند، آیا پیش از این که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بیش از ۶۰۰میلیارد هزینه می‌کردند، را نمی‌توانستند مدیریت کرد؟ رئیس شورای شهرستان بیجار با تصریح اینکه با مشخص شدن محل هزینه کرد مسئولیت‌های اجتماعی موافق هستیم، اظهارکرد: متاسفانه مدیران وقت هنوز اسناد هزینه‌کرد ۱۰۰میلیاردریال را شفاف به مردم ارائه نکرده‌اند و بارها در جلسات اذعان داشته‌اند که از سوءاستفاده برخی‌ها جلوگیری شده است.

اسدی گفت: شرکت‌های معندی صبانور و کیمامعادن که در گذشته با هزینه کرد تجهیزات پزشکی و عمرانی کمک‌های بزرگی به شهرستان داشتند، سال گذشته با پرداخت ۱۰۰میلیاردریال برای مسئولیت‌های اجتماعی، در سایر برنامه‌های شهرستان مشارکت نکردند و دلیل آن هم این بود که هزینه آن را یکجا پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر هزینه خرید آب‌پسماند تصفیه‌خانه، رفع محدودیت پرداخت مسئولیت‌های اجتماعی، به حسابی مشخص در شهرستان واریزشود و بصورت سندی شفاف به مردم بگوییم در چه حوزه‌ایی هزینه شده است، بدون شک شهرستان بیجار می‌تواند به جایگاهی که شایسته اوست، نزدیک شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25989
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.