حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کُردستان؛

زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان طنین‌انداز شد

  • کد خبر : 17355
  • 03 مهر 1402 - 11:07
زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان طنین‌انداز شد
زنگ مهر و مقاومت امروز دوشنبه سوم مهر ماه همزمان با سراسر کشور و با حضور حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در بیش از سه هزار مدرسه شهری و روستایی استان کردستان طنین‌انداز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح دوشنبه در آئین نمادین بازگشایی مدارس استان کردستان و آغاز سال تحصیلی جاری که در دبستان تازه تأسیس حیرت سجادی برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز به یادماندنی برای دانش‌آموزان خواهد بود و نخستین روزهای تحصیل خود را امسال می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه بهترین کار برای فرزندان‌ما تحصیل علم است، افزود: دکتر سجادی از مفاخر کردستان و سنندج است که بخاطر زحماتی که کشیدند چهره ماندگاری دارند و این مدرسه به نام ایشان نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: افراد عالم و تحصیلکرده این مرز و بوم و متولد سنندج باید نامشان سردر مدارس و مراکز آموزشی سنندج باشد تا الگوی دانش‌آموزان قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه کردستان اضافه کرد: والدین باید هوای بچه‌ها را داشته باشند و محیط خانه را امن کنند و از فراهم کردن زمینه علمی و فرهنگی برای آنها دریغ نکنند و مراقب فعالیت مجازی آنها باشند.

وی خطاب به اولیای آموزش و پرورش اعلام کرد: سعی کنیم افتخارآفرین باشیم چرا که اولیای مدرسه می‌توانند نخبه‌پروری کنند و به وجود استادپروری خود افتخار کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی خطاب به معلمین گفت: معلمین باید درس زندگی، آداب و معاشرت و ادب بیاموزند و علم خود را به روز کنند.

وی اضافه کرد: انجمن اولیا و مربیان که در مدارس فانتری و تشریفاتی است باید مورد توجه و اهمیت باشد و آموزش خانواده در مدرسه را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها به علم و آموزش نیاز دارند و انجمن اولیا و مربیان باید به این مقوله بپردازند.

بالاترین و مهمترین موضوع در پیش‌برندگی تربیت نسل جوان، امنیت است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: بالاترین و مهمترین موضوعی که می‌تواند تربیت نسل جوان را جهش دهد و پیش‌برندگی را افزون کند امنیت است، امنیتی که در زیر سایه قدرتمندانه فرزندان این انقلاب یعنی آحاد نیروهای مسلح به سرانجام رسیده است.

در ادامه این مراسم سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس اظهار داشت: هفته دفاع‌مقدس یادآور تمام شهدایی است که با بذر جان خود این انقلاب را به ثمر رساندند.

وی گفت: وظیفه اولیاء و مربیان در آغاز سال تحصیلی این است که دانش‌آموزان عزیزمان را با علم و آموزش آشنا کنند و تمام شرایط و بسترها را در زمینه تربیت یک نسل انقلابی فراهم سازند.

سردار گشتاسبی بیان داشت: اگر ما توانستیم آنچه را که نیازمند فرزندانمان در این برهه از زمان، جدا از همه فشارها و ناملایمتهای که توسط دشمن بر ما وارد می‌شود، با فراهم کردن بهترین زیر ساخت‌ها برای تربیت شایسته دانش آموزانمان فراهم کنیم، قطعا می‏توانیم راه درخشانی را برای آینده فرزندانمان رقم بزنیم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر در ادامه افزود: بالاترین و مهمترین موضوعی که می‌تواند تربیت نسل جوان را جهش دهد و پیش‌برندگی را افزون کند امنیت است، امنیتی که در زیر سایه قدرتمندانه فرزندان این انقلاب یعنی آحاد نیروهای مسلح به سرانجام رسیده است.

سردار گشتاسبی بیان کرد: وقتی از دفاع‌مقدس و رشادت‌های جوانانمان در آن برهه از تاریخ صحبت می‌شود به این دلیل است که یک نسل آمدند و مجاهدانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا امنیت در این کشور حاکم شود و امروز نسل دانش‌آموز ما باید ادامه دهنده راه این عزیزان باشند.

وی ضمن تشکر از مردم استان کردستان که در تمامی مراحل پشت این انقلاب بودند و با این کار دشمن را در رسیدن به اهداف خود خوار کردند افزود: مسئولین در مدارس باید تلاش کنند تا هرآنچه را که می‌توانند برای توسعه و رشد علمی فرزندان این انقلاب فراهم نمایند.

مسیر ایران قوی از طریق مدرسه قوی رقم می‌خورد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: مسیر ایران قوی از طریق مدرسه قوی رقم می‌خورد و در این راه تلاش دانش‌آموزان، همراهی والدین و کمک مسئولان نیاز است.

هاشم ناظمی‌جلال در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امروز مسئولان به احترام نظام تعلیم و تربیت در این مراسم حضور یافته‌اند تا دانش‌آموزان را به کلاس‌های درس و تعلیم و تربیت راهی کنند.

وی افزود: سال تحصیلی جاری با کوشش ۲۳ هزار فرهنگی و همکاران کیفیت‌بخشی و مدیران مدارس و عوامل اجرایی ستاد آموزش و پرورش استان آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: امسال با «شعار کشوری مدرسه قوی؛ ایران قوی» و شعار استانی «دانش‌آموز با نشاط؛ مدرسه پویا» با مشارکت اولیا توانستیم ۲۳ هزار معلم را در سه هزار مدرسه و ۱۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس و با حضور بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز سامان دهیم.

ناظمی‌جلال اضافه کرد: توزیع کتب درسی نیز در استان انجام شده و با مشارکت اولیای دانش‌آموزان به عنوان یاوران همیشگی آموزش و پرورش سال تحصیلی پیش‌رو سال موفقی خواهد بود.

وی یادآور شد: قطعاً مسیر ایران قوی از طریق مدرسه قوی رقم می‌خورد و از همه مسئولان درخواست می‌شود همچون روال قبل یاور آموزش و پرورش باشند و اولیا نیز در طول سال ارتباط خود را با مدارس ادامه دهند.

در این مراسم پیام‌وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۱ قرآئت شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17355
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.