حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0
یادداشت به قلم حجت رشیدی؛

زنان ایرانی همواره مورد عناد و دشمنی استکبار جهانی قرار داشته‌اند

  • کد خبر : 13811
  • 26 تیر 1402 - 10:41
زنان ایرانی همواره مورد عناد و دشمنی استکبار جهانی قرار داشته‌اند
دختران و زنان ایران زمین در تاریخ همواره به دلیل نجابت، حیا و طهارتشان مورد رشک و عناد دشمنان بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت رشیدی رئیس سازمان بسیج رسانه استان کردستان در یادداشتی به مناسبت هفته عفاف و حجاب و به بهانه سالروز قیام مسجد گوهرشاد؛ به دشمنی استکبار جهانی با اسلام اشاره نمود.

دختران و زنان ایران زمین در تاریخ همواره به دلیل نجابت، حیا و طهارتشان که در آثار ادبی و تاریخی کشورمان نیز مصادیق و موارد فراوانی برای عفت، حجاب و حیای زن ایرانی ثبت و ضبط گردیده است؛ مورد رشک و عناد دشمنان بوده‌اند.

زنان و دختران ایران زمین از زمان ایران باستان با ویژگی شرافت و زیست عفیفانه خود محور و عامل تحولات مهم و تاثیرگذاری در جامعه بوده‌اند که تا به امروز هم موارد بسیار زیادی از شیرزنان ایرانی را به چشم خود دیده‌ایم که گاهی اوقات در نقش‌آفرینی‌ها از مرئدان هم پیشی گرفته‌اند و سرامد جامعه و نماد موفقیت و الگو قرار گرفته‌اند.

مادرانی که با غیرت مثال‌زدنی خود فرزندانی تربیت کرده‌اند که هشت سال در برابر دشمن ایستادند و خود نیز در جبهه‌های جنگ پا به پای مردان جنگیدند و از میهن خود دفاع کردند.

دختران و زنانی که در عرصه‌های ورزشی در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی درخشیدند و مقام‌های جهانی را از آن خود نمودند و پزشکان و پرستاران و معلمانی که مدارج و مدارک علمی جهان را در همین چهار دهه اخیر در قامت یک زن با حجاب و عفیف به دست آوردند و جزء نخبگان جهان معرفی شدند.

پس درک این واقعیت سخت نیست که حجاب و عفاف نه تنها محدودیت و تهدید برای زنان و دختران نیست بلکه مقدمه‌ای است برای حضور زنان و دختران در عرصه‌های مختلف و نقش‌آفرینی مثبت در پیشبرد و رشد جامعه چرا که حجاب، حیا و نجابت زن عاملی برای ارتقای امنیت روانی و مصونیت در برابر وسوسه‌های شیطانی خواهد بود و در نهایت زن با حجاب با آرامش و اطمینان خاطر بیشتری در جامعه حضور خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13811
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.