حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
سرنوشت یکی از معدود کارخانه های فعال کردستان؛

زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در کارخانه لاستیک بارز با تکمیل فازهای توسعه 

  • کد خبر : 24655
  • 21 آذر 1402 - 10:15
زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در کارخانه لاستیک بارز با تکمیل فازهای توسعه 
مدیرعامل شرکت بارز کردستان گفت: با توجه به اشتغال‌زایی ایجاد شده در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نفر در مجموعه لاستیک بارز کردستان مشغول به‌کار هستند که تمامی این افراد در رده‌های مختلف کارشناسی و کارگران بومی استان کردستان می‌باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، کارخانه لاستیک بارز کردستان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ به این استان است که سال ۹۲ با تولید سه هزار حلقه در روز فعالیت خود را آغاز کرد.

این واحد بزرگ صنعتی کردستان در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال در شهرک صنعتی دهگلان احداث شد و  پنجم فروردین سال ۹۶ نیز در جریان دومین سفر استانی رئیس جمهوری به کردستان، فاز نهایی آن نیز افتتاح شد.

کارخانه بارز کردستان با اشتغالزایی حدود ۸۰۰ نفر به‌عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین کارخانه تولید تایرهای رادیال سواری در کشور شناخته می‌شود.

علی نوری معاون امور اقتصادی استانداری کردستان در بازدید از کارخانه لاستیک بارز کردستان از احداث فاز توسعه‌ای این کارخانه خبر داد و در ادامه اظهار داشت: در فاز اول توسعه کارخانه با اشتغالزایی ۶۰ نفر انجام می‌گیرد و در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوری در ادامه یادآور شد: با تکمیل فازهای توسعه زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در کارخانه لاستیک بارز کردستان فراهم خواهد شد.

کاوه مفاخری مدیرعامل شرکت بارز کردستان با اشاره به اشتغال‌زایی ایجاد شده در منطقه افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نفر در مجموعه لاستیک بارز کردستان مشغول به‌کار هستند که تمامی این افراد در رده‌های مختلف کارشناسی و کارگران بومی استان کردستان می‌باشند.

وی گفت: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری علیرغم مشکلاتی که صنعت تایر با آن دست به گریبان بود، خوشبختانه افزایش تولید ۹ درصدی را به نسبت سال گذشته شاهد بودیم.

مفاخری در ادامه به توسعه این مجموعه اشاره و افزود: توسعه بارز کردستان در سه فاز تعریف شده است که عملیات اجرایی آن در حال انجام بوده و در حال ساخت بنا و ابنیه مورد نیاز هستیم، این عملیات با پیشرفت ۳۴ درصدی مطابق برنامه پیش خواهد رفت، خرید ماشین‌آلات مورد نیاز هم سفارش گذاری شده است و امیدواریم با دریافت ماشین‌آلات تا اردیبهشت ماه سال آینده این فاز را عملیاتی و به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به فازهای دو و سه عنوان کرد: فازهای بعدی نیز در حال نهایی کردن لیست ماشین‌آلات و تأسیسات آنها هستیم.

رئیس تایرسازی بارز اظهار کرد: در مهرماه ۱۴۰۱، لاستیک بارز تفاهم اولیه‌ای با صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن داشت، این در حالی بود که بدهی ارزی بارز کردستان، به‌مدت چند سال در بلاتکلیفی به سر می‌برد، در طی این تفاهم‌نامه که در سال گذشته حاصل شد، رقمی بالغ بر ۱۷ میلیون یورو از بدهی‌های ارزی شرکت بارز کردستان از محل توانایی‌های شرکت و در ادامه تفاهم انجام شده بازپرداخت شد.

مفاخری در ادامه یادآور شد: اقدامات اثربخش زیادی در حوزه سرمایه‌های انسانی شرکت انجام شده است که تبدیل وضعیت پرسنل پیمانی یکی از اقدامات خوبی بود که تأثیر بسزایی بر روی رضایتمندی نیروی انسانی از جمله انگیزه آنان و حذف واسطه‌های پیمانکاری داشت.

مدیرعامل لاستیک بارز کردستان به بازگشت گردش مالی کارخانه به داخل استان اشاره و افزود: در سال گذشته موفق شدیم بالغ بر ۵۰ درصد از گردش مالی کارخانه را به بانک‌های استان از جمله ملی، رفاه و ملت انتقال دهیم و این روند تا ۷۰ درصد نیز افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: بازار تایر در چند ماه اخیر برای کنترل بازار اقدامات اثربخشی انجام داده است، افزایش تولید تایر در بارز کردستان از بهترین آیتم‌هایی بود که در مدیریت شرکت اثرگذاری داشته است.

رئیس لاستیک بارز کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ درصد تایرسازی کشور در مجموعه لاستیک کردستان تولید می‌شود، اثرگذاری افزایش تولید بارز کردستان در بازار تایر مهم است و افزایش ۹ درصدی تولید در جهت کنترل بازار تایر پیش رفتیم.

وی گریزی هم به موضوع فروش‌های اینترنتی داشت و بیان کرد: در فروش اینترنتی محصولات بارز کردستان که در مجموع گروه صنعتی بارز قریب به یک میلیون حلقه از طریق فروش اینترنتی بصورت مستقیم با نرخ دولتی در اختیار مصرف کننده نهایی قرار گرفتیم.

مفاخری رئیس لاستیک بارز کردستان در پایان به فاز توسعه و تعاونی مسکن بارز اشاره کرد و اعلام داشت: تعاونی مسکن برای پیشبرد مسکن پرسنل شرکت لاستیک بارز کردستان در دست اقدام است، فاز توسعه که در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان استانی است و به موضوع تعاونی مسکن و مسکن ملی همکاران و پرسنل شرکت اشاره دارد، تربیت انسانی باید تکریم شده و انگیزه‌ای برای آنها ایجاد شود، زیرا مسکن دغدغه‌ای بسیاری از پرسنل لاستیک بارز می‌باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24655
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.