حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

رونمایی از ناهار خوردن دورسا در بیجار

  • کد خبر : 14225
  • 02 مرداد 1402 - 12:27
رونمایی از ناهار خوردن دورسا در بیجار
آیین رونمایی و امضای کتاب ناهارخوردن دورسا با حضور نویسنده، جمعی از مسئولین و هنرمندان بیجاری در محل پردیس سینما آزادی بیجار برگزار شد.

حسین دادگر کارشناس فرهنگی حوزه هنری شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی در جریان آیین رونمایی از کتاب ناهار خوردن دورسا که در سالن پردیس سینما آزادی بیجار برگزار شد، اظهار داشت: این کتاب که در موضوع کودک و نوجوان می‌باشد، توسط خانم فرشته شریفیان در بخش داستان کوتاه به رشته تحریر درآمده است.

وی افزود: حوزه هنری با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و همچنین توجه ویژه به مطالبات ایشان در حوزه چاپ کتاب کودک و نوجوان، معرفی و حمایت از شاعران و نویسندگان حوزه این ادبیات جهت رشد در این گستره و انس با کتاب و ترویج کتاب برای کودکان و نوجوانان و دسترسی آسان برای این قشر را چند سالی است که هدف و دستور کار خود قرار داده است.

دادگر ادامه داد: کتاب نهارخوردن دورسا که از نتایج کلاس‌های داستان‌نویسی حوزه هنری بیجار بوده در چهارمین جشنواره داستان شوناس کامیاران با وجود ارسال ۹۰۰ اثر داستانی به دبیرخانه جشنواره رتبه اول داستان کودک کشوری را به خود اختصاص داد.

به گفته وی این کتاب که علاوه بر داستان کوتاه تصویرسازی آن را خانم روژینا بختیاری بر عهده گرفته است و هزار نسخه از آن به چاپ رسیده دارای موضوع داستان تخیلی و به زبان کردی گروسی در مورد آداب و رسوم منطقه می‌باشد و در ۱۲ صفحه و برای گروه سنی الف و ب تنظیم گردیده است.

وی افزود: دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار تا امروز علاوه بر حمایت از آثار فاخر در بحث چاپ کتاب مخصوصا در حوزه ادبیات پایداری در خصوص ادبیات کودک نیز از هنرمندان بسیاری حمایت نموده و در آینده نزدیک نیز آثاری را از نویسندگان شهرستان به چاپ خواهد رساند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14225
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.