حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

روند افزایشی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان

  • کد خبر : 2824
  • 24 آبان 1401 - 8:02
روند افزایشی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: اگرچه تا پایان مهرماه میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان 4.6 درصد کاهش داشته است اما اکنون روند افزایشی دارد و مهرماه نسبت به شهریور 30 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، پیمان اسکندری اظهار کرد: کردستان در زمینه مرغداری صنعتی در غرب و شمال غرب کشور رتبه اول و در کشور رتبه هشتم دارد.

وی ظرفیت دوره‌ای ۷۵۲ واحد مرغداری در کردستان را ۱۵ میلیون قطعه جوجه اعلام کرد و افزود: وجود ۱۸ کارخانه خوراک طیور و هشت کشتارگاه صنعتی طیور در کردستان، شرایط زنجیره تامین گوشت مرغ در واحدهای مرغداری کردستان را با ثبات کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از کاهش ۴٫۶ درصدی  میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن خبر داد.

به گفته وی،  از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان کردستان انجام شده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان رو به افزایش است طوری که مهرماه نسبت به شهریور میزان جوجه‌ریزی در استان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی به دلایل کاهش جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان گریزی زد و گفت: افزایش قیمت خرید نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری و افزایش سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت‌های این واحدها از دلایل اصلی روند کاهشی جوجه‌ریزی در استان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان حذف ارز ترجیحی واردات نهاده‌ها و ناکافی بودن تسهیلات پرداختی سرمایه در گردش را از دیگر دلایل مهم کاهش میزان جوجه‌ریزی در استان عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته آمار ارائه شده در مورد میزان تولید به دلیل یارانه‌ای که به واحدهای تولیدی داده می‌شدف غیرواقعی بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2824
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.