حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
استاندار کردستان خبر داد:

روس‌ها در کردستان نیروگاه خورشیدی می‌سازند

  • کد خبر : 23580
  • 05 آذر 1402 - 13:42
روس‌ها در کردستان نیروگاه خورشیدی می‌سازند
استاندار کردستان از ایجاد شهرک‌های خورشیدی برای تولید انرژی تجدیدپذیر در شهرستان قروه خبر داد و گفت: سرمایه گذاری در این پروژه از سوی طرف روسی انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا شنبه شب، چهارم آذر ماه در دیدار با رجب صفروف رئیس کمیسیون مشترک سرمایه‌گذاری ایران و روسیه در هتل شادی سنندج، ضمن بررسی نقاط قوت کردستان، گزارش اجمالی از ظرفیت‌ها، فرصت‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه‌گذاری، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان را ارائه داد و درباره وضعیت استان برای تجارت با روسیه و سرمایه‌گذاری با طرف خارجی به بحث و گفت‌گو پرداختند.

استاندار کردستان با استقبال از دیدگاه‌های رئیس کمیسیون مشترک سرمایه‌گذاری ایران و روسیه، به رویکرد دولت ایران بدون هیچ گرایشی نسبت به غرب، گریزی زد و گفت: استان کردستان نیز به تبع کشور، سرشار از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر بفردی است و از همه مهمتر، یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.
زارعی کوشا با اشاره به بررسی شاخص‌های امنیت در استان در مرزها و در ابعاد روانی، فیزیکی و اجتماعی،کردستان را در این حوزه مثبت ارزیابی کرد و گفت: به‌رغم تبلیغات نادرست رسانه‌های معاند و بر خلاف ذهنیت معیوب دشمنان، کردستان استان امن و آرامی است.
وی با اشاره به ظرفیت های سرمایه‌گذاری استان در حوزه معادن، افزود: کردستان در زمینه ذخائر سنگ آهن جزو پنج استان اول کشور است‌.
وی با بیان اینکه کردستان یکی از قطب های معدنی کشور به لحاظ برخورداری از ذخایر معدنی غنی و متنوع است، ادامه داد: در فراوری سنگ آهن و زنجیره فولاد نیز سرمایه‌گذاری در چند نقطه استان در حال انجام است و ظرفیت سرمایه‌گذاری نیز فراهم است.
استاندار کردستان از تصویب ایجاد شهرک نیروگاه تولید خورشیدی تجدید پذیر در شهرستان قروه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۶۰ هکتار در حال اخذ مجوزهای لازم است.
زارعی کوشا با تأکید بر همکاری همه جانبه دولت در استان با سرمایه گذاران و علاقه مندی برای تحقق این طرح، ابراز امیدواری کرد به سرعت شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث این نیروگاه‌ها باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای استان در صادرات محصولات کشاورزی گریزی زد و گفت: ظرفیت سنجی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی محصولات باغی استان نشاندهنده شاخص‌بالا در این زمینه است.
زارعی کوشا با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری، حوزه فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز، آمادگی برای عقد قرارداد در پروژه‌های عمرانی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را اعلام کرد و از حذف بروکراسی اداری، مهیا نمودن فضا و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در استان خبرداد.
وی با بیان اینکه در کردستان فضای همدلی و اتحاد برای ورود سرمایه گذاری خارجی و فعالان اقتصادی مهیا است با اشاره به نگاه ویژه دولت به استان، بر تسهیل و تسریع فرایند سرمایه‌گذاری تاکید کرد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23580
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.