حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

روستای دله‌مرز کردستان تا پایان آذر به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود

  • کد خبر : 23655
  • 07 آذر 1402 - 8:15
روستای دله‌مرز کردستان تا پایان آذر به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان گفت: بر اساس وعده استاندار در جشنواره اخیر انار، روستا دله‌مرز سروآباد تا پایان آذرماه جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، ۱۸ آبان ماه سال جاری بود که جشنواره انار با حضور مسوولان استانی و جمعیت چند هزار نفری از مردم کردستان و استان‌های همجوار در روستای دله‌مرز از توابع شهرستان سروآباد برگزار شد.

برای پوشش خبری جشنواره که وارد روستا شدیم، متوجه مشکلی قابل تأملی در این روستا شدیم و آن عدم آنتن‌دهی موبایل بود به صورتی که امکان برقراری هیچ گونه ارتباط تلفنی در این روستا وجود نداشت.

این مشکل به صورت محسوس در آنجا احساس می‌شد و اهالی روستا در آن جشنواره این مطالبه را از استاندار کردستان درخواست کردند که زارعی‌کوشا وعده داد تا دو هفته بعد مشکل آنتن‌دهی حل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان با بیان اینکه اقدامات لازم در خصوص اتصال روستای دله‌مرز به شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است، افزود: با احداث یک سایت جدید روستاهای دل، دله مرز و زوم از توابع شهرستان سروآباد به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

آرام حیدری افزود: حفاری‌‌های لازم برای ایجاد و راه‌اندازی سایت در محل مورد نظر انجام شده و بتن‌ریزی برای نصب دکل و تجهیزات نیز در دست اقدام است و تا پایان آذر ماه جاری به اتمام می‌رسد.

وی با اعلام اینکه با این اقدامات مشکل روستاهای ذکر شده در خصوص آنتن‌دهی موبایل و همچنین اینترنت و وای‌فای حل می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای این سایت با احتساب هزینه‌های تامین برق آن ۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان با اشاره به اینکه راه‌اندازی این سایت جدید بالغ بر ۱۰۰ خانوار را از پوشش‌های ارتباطی بهره‌مند خواهد کرد،

خاطرنشان کرد: بر اساس هدف‌گذاری‌ها، تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان کردستان تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

حیدری اذعان کرد: در حال حاضر از یک هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، یک هزار و ۱۴۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و ۱۶۹ روستا در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23655
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.