حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
امام جمعه بیجار:

روز جهانی قدس موجب تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادیخواهان جهان است

  • کد خبر : 8719
  • 23 فروردین 1402 - 10:25
روز جهانی قدس موجب تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادیخواهان جهان است
امام جمعه بیجار گفت: روز جهانی قدس هر سال باعث تقویت بیش از پیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادیخواهان جهان شده است.

امام جمعه بیجار گفت: مسلمانان و آزادگان سراسر جهان هر سال مراسم روز جهانی قدس را گرامی می دارند اما این پرسش مطرح است که چرا برگزاری این مراسم از اهمیت زیادی برخوردار شده است و هر سال بر این اهمیت افزوده می شود.

 

حجت الاسلام علی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهارداشت:حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مسئله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و جهان در برابر صهیونیست ها و استکبار جهانی آغاز شود.

 

وی افزود: روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت های مسلمان حول مسئله فلسطین و قدس شریف به عنوان اولین مسئله جهان اسلام تبدیل شده است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در چنین روزی بپا می خیزند، در این روز مردم مسلمان و آزادیخواه کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم، آیین ها و راهپیمایی گسترده بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید می کنند.

 

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به اینکه مراسم روز جهانی قدس هر سال گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک کش صهیونیستی در افکار عمومی جهان را به همراه دارد تاکید کرد: اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت های مسلمان و کل بشریت به شمار می رود.

 

وی ادامه داد: جنایت های سران صهیونیست و اقدامات نژادپرستانه آنها در برخورد با ملت های مسلمان منطقه بویژه ملت فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس خود جلوه ای از اتحاد مسلمانان برای محکوم کردن این جنایت ها و تقبیح خوی نژادپرستانه و ضد بشری صهیونیست ها است و نقشه های پی درپی صهیونیست ها علیه مسئله فلسطین و مسائل و منافع جهان اسلام را برملا می کند.

 

امام جمعه بیجار توضیح داد: در سایه این پشتیبانی ها و حمایت هایِ جلوه گر در روز جهانی قدس است که ما هر ساله شاهد تقویت و افزایش توان و بنیان مقاومت در منطقه بویژه مقاومت فلسطین بوده ایم که گواه آن نیز بازدارندگی موشکی قوی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است. این قدرت و توان بازدارندگی بیش از پیش شکننده و پوشالی بودن این رژیم را برملا کرده و مبارزه ملت های منطقه را افزایش داده است.

 

وی ادامه داد: همبستگی هر ساله با مسئله فلسطین و قدس شریف تقویت روحیه مبارزاتی ملت فلسطین بویژه اهالی قدس را در برابر تجاوزگریها و دسیسه های صهیونیست ها علیه این شهر مقدس و مسجد مبارک الاقصی را به همراه داشته است که جلوه های آن در مقاومت مردمی کنونی در جای جای کرانه باختری رود اردن قابل مشاهده است.

 

حجت الاسلام خورشیدی گفت: روز جهانی قدس هر سال باعث تقویت بیش از پیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادیخواهان جهان شده است تا آرمان های آزادیخواهانه، استقلال طلبانه و آزادی بخش را دنبال و با نقشه ها و توطئه های دشمنان با اعتقاد راسخ مقابله کنند.

 

وی تاکید کرد: روز جهانی قدس امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سایه تحولات جهانی و منطقه ای یکسال اخیر، برگزاری راهپیمایی و آیین های ویژه امسال در سراسر جهان تبیین کننده خط مشی جهان اسلام و محور مقاومت و برملا کننده بیش از پیش نقشه های دشمنان و میزان وادادگی برخی رژیم های عربی است که به آرمان های ملت های خود و ملت های مسلمان پشت کردند و راه سازش علنی با دشمن اصلی امت اسلامی را در پیش گرفتند.

 

امام جمعه بیجار گفت: روز جهانی قدس امسال روز برائت ملت های مسلمان از سازشکاران و پیمان دوباره با مسئله فلسطین و قدس شریف و مقاومت است و همین امر برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم امسال را بیش از پیش از اهمیت برخوردار کرده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8719
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.