حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

روایت نخبه بسیجی از باز کردن گره‌های بخش صنعت با تکیه بر دانش

  • کد خبر : 25578
  • 03 دی 1402 - 10:13
روایت نخبه بسیجی از باز کردن گره‌های بخش صنعت با تکیه بر دانش
بسیجی نخبه و مهندس صنایع در بیجار گفت: تهذیب نفس و عمل به وعده و صداقت در رفتار اجتماعی، همگی از درس‌آموزی است که در بسیج خلاصه شده است چرا که بسیج مدرسه زندگی‌آموزی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سیج در همه زمینه‌های زندگی می‎تواند نقش آفرینی داشته باشد، بسیج پویا و زنده‌است و همواره با رشد و تعالی جامعه خود را تقویت کرده‌است، لذا در این زمینه با محمدرضا الوندی دانشجوی نخبه بسیجی به گفتگو نشستیم.

*نقش یک فرمانده فعال و جوان در رشد پایگاه‌های مقاومت چیست؟

جذب و به‌کار گیری بسیجیان در پایگاه‌های مقاومت بیشتر به‌سمت کسری خدمت و یا استخدامی در آینده زندگی است، امّا یک فرمانده جوان، فعال و تحصیل کرده می‌تواند در فرصتی که با نوجوانان و جوانان دارد، ظرفیت‌های علمی و علاقه افراد را شناسایی و با ظرفیتی که در بسیج و سپاه وجود دارد، یک مسیر مطمئن، درست و با آینده‌ایی روشن برای هر یک از نیروها ایجاد کند.

*در بسیج کار علمی و دانش‌افزایی چه جایگاهی دارد؟

با توجه به سرعت فزاینده دنیا به سمت علوم جدید و دانش‌افزایی، بازهم بسیج حرفی برای گفتن دارد، پایگاه‌های مقاومت بسیج در کنار تمرین و فراگیری آموزش‌های نظامی و انتظامی، با ایجاد پایگاه‌های علمی، به این موضوع مهم توجه دارد.

بسیج امروز در حوزه‌های رباتیک، تحقیق، اختراعات، نخبه‌پروری فعالیت داشته و امروز با دانشی که در حوزه صنایع داریم، برگزاری‌ دوره‌های متعدد با فرماندهان پایگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

*علاقه بسیجیان به علوم جدید چگونه است؟

پس از دوره‌هایی که با فرماندهان پایگاه‎های مقاومت برگزار شد، با حضور در میان بسیجیان و معرفی طرح‌های علمی و پروهشی، استقبال کم نظیر نوجوانان و جوانان و حتی خانواده‌ها برای دروه‌های آزمایشگاه، رباتیک و الکترونیک مثال زدنی بود.

برگزاری کارگاه‌های علمی با توجه به اینکه یک فضای صمیمی و شادی در میان بسیجیان وجود دارد، یادگیری و خلاقیت‌هم رفته رفته روبه‌فزایشی است، زیرا نوجوان تصور نمی‌کند در محیط مدرسه قرار دارد و با فکر و میدان عمل بازتری حضور می‌یابد، نظر می‌دهد، اجرا می‌کند و به نتیجه تجربی می‌رسد، سپس با طرح در کارگروه‌های علمی و پژوهشی، می‌یابد که راحل اساسی چیست.

*در بسیج فضایی برای رفع مشکلات تحصیلی و کمک درسی وجود دارد؟

از دیر باز فرمانده‌های جوان پایگاه‌های مقاومت دریافته بودند که در ایام تحصیلی سال، بسیجیان برای مطالعه و انجام تکالیف مدرسه کمتر در پایگاه‌های مقاومت مراجعه می‌کنند و این موضوع اگرچه در ابتدا یک تهدید برای ارتباط و حضور بود، با مشورت و حمایت‌ سپاه، به فرصتی عالی برای بسیج تبدیل شد، امروزه کلاس‌های رفع اشکال، کارگاه‌های علمی و عملی با مشارکت بیسج فرهنگیان و دانشجویی در مقاطع مختلف در حال اجرا است که همگی بصورت رایگان، درفضایی مطمئن و بصورت مرتب برگزار می‌شود.

* بسیج در نخبه‌پروری و حمایت از ذهن‌های خلاق برنامه دارد؟

آنچه که تا الان گفته شد، بخش کوچکی از فعالیت‌های روزمره بسیج در پایگاه‌های مقاومت است، بسیج با اجرای طرح شهید بهنام محمدی، نشان داد که توجه به نخبگان علمی و فرهنگی را از یاد نبرده است و با اعتبارات ویژه‌ایی که برای این طرح مصوب و هزینه کرده است، از نخبه‌ها و ذهن‌های خلاق حمایت، هدایت و همرامی می‌کند.

امسال ۲نفر از بسیجیان نخبه علمی در پایگاه‌های علمی طرح شهید بهنام محمدی به مقام‌های علمی و دستاوردهای خوبی رسیدند که بصورت رسمی با حضور فرمانده سپاه ناحیه بیجار تجلیل شدند.

بسیج در حوزه ساخت و اختراع هم فعالیت دارد؟

امروز در بسیج، هسته‌های فناور تشکیل شده است و تیم‌های متعددی در این حوزه سازماندهی شده‌اند، بیشترین دستاورهای علمی، در حوزه اختراع و ساخت ابزارهای دقیق و مهندسی و حتی صنعتی بوده است.

یکی از این موارد، ساخت دستگاه جوجه‌کشی با کمترین امکانات موجود است که بسیجیان آموختند، می‌توانند با ابزارهایی که در منزل دارند، به یک شغل پردرآمد در تابستان‎ برسند.

نمایشگاه علمی هم برگزار شد که با استقبال مردم و مسئولین روبه‌ شد و در آن، خانواده‌های بیشتری با روحیه بسیج آشنا شدند و دریافتند که بسیج همچون گذشته، مدرسه‌ایی ضروری برای فرزندانشان است.

*بسیج در چه‌زمینه‌ایی از نخبه‌های علمی حمایت می‌کند؟

بسیج هیچ‌گاه محدودیتی برای خود قرار نداده‌ است، در همه حوزه‌های علمی و پژوهشی فعالیت داشته است و دارد.

امروز بسیجیان زیادی که در پایگاه‌های مقاومت و در کلاس‌های علمی و رفع اشکال حضور داشتند، امروز با کسب رتبه‌های عالی و کمتر از ۱۰۰، در دانشگاه‌های معتبر تهران، همدان و تبریز درحال تحصیل هستند و بازهم ارتباط خود را با بسیج قطع نکرده‌اند زیرا با تجربه‌ایی که در شهرستان دارند، به سرعت در هسته‌های علمی و پژوهشی دانشگاه جذب شدند و آینده‌ایی بدون شک درخشان در انتظار آن‌ها است.

*موفقیت خود را در چه می‌دانید؟

ابتدای امر اینکه خداوند مسیر زندگی مرا در بسیج قرار داد و پس از اتمام دوره سربازی، با توجه به ارتباطی که با بسیج حفظ کرده‌بودم، توانستم رتبه عالی در کنکور ارشد صنایع کسب کنم و امروز که هم دانشجو هستم و باید برای امتحانات ترم خود را آماده‌کنم، در حوزه مقاومت بسیج شهید چمران فعالیت دارم.

زندگی در بسیج آنقدر زیبا و دلچسب است که گویی جزء جدایی ناپذیر از آدمی است، در بسیج می‌آموزی که چگونه زندگی کنی، کسب حلال و حرام چیست، حق الله و حق الناس چگونه است و برای دفع شر شیطان به چه طریقی به قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه‌ سجادیه پناه ببری.

اینکه می‌یابی همه شهدا، از ابتدای حضور در خیابان‌ها و سپس در جبهه‌ها، بسیجی بودند، یک حس زیبایی به انسان دست‌ می‌دهد که با هیچ قیمتی قابل معاوضه نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25578
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.