حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
وزیر نیرو خبر داد:

رضایت ۹۲ درصدی مردم از انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج

  • کد خبر : 21073
  • 12 آبان 1402 - 18:50
رضایت ۹۲ درصدی مردم از انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج
وزیر نیرو از رضایت ۹۲ درصدی مردم از انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج خبر داد و گفت: باید اعتبارات بیشتری به شرق استان کردستان اختصاص یابد تا بتوانیم طرح‌های آبرسانی را به اتمام برسانیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، علی‌اکبر محرابیان‌ عصر امروز در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه در سفر نخست دولت به استان، ۱۱ مصوبه داشتیم که ۹ مصوبه اجرا و دو مصوبه در حال جریان است، اظهارداشت: آبرسانی به سنندج و عباس‌آباد بانه، افتتاح سد چراغ ویس، امیرآباد، آبرسانی به سقز، سنگ‌سیاه و فاز دوم تصفیه‌خانه سنندج از جمله این موارد بوده است

 

وی با اشاره به اینکه در پروژه‌های استان کردستان نقاط ضعف شناسایی و در افتتاح طرح‌ها یک زنجیره کامل از بالا تا پایین مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: میزان بازده سرمایه‌گذاری و رضایتمندی مردم افزایش می‌یابد که می‌توان برای نمونه به سد چراغ ویس اشاره کرد که قبل از افتتاح آب به دست مردم رسید.

 

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در ۱۱ ماه گذشته انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج به اتما‌م رسید و رضایت ۹۲ درصدی مردم را به دنبال داشت، افزود: تصفیه‌خانه دیواندره نیز امروز به بهره‌برداری رسید.

 

محرابیان با اذعان به اینکه در شرق استان راه نپیموده زیادی داریم، اظهار کرد: آبرسانی به بیجار باید از سد سیازاخ انجام شود که نیازمند اعتبار ویژه است که از رئیس‌جمهور انتظار مساعدت داریم.

 

به گفته وی تمام ۷۰ روستا‌ی مسیر سد تالوار‌ از آب این سد بهره‌مند خواهند شد و برای صنایع و باغات و مجتمع گلخانه‌ای نیز محدودیتی نداریم.

 

وزیر نیرو ابراز داشت: باید اعتبارات بیشتری به شرق استان کردستان اختصاص یابد تا بتوانیم طرح‌های آبرسانی را به اتمام برسانیم.

 

به گفته وی، طبق دستور رئیس‌جمهور باید سه سد شیخ بشارت، نیاباد و کانی کوژان بانه احداث شود؛ مطالعات اولیه انجام و پس از طراحی کامل، عملیات انجام و به اتمام‌ می‌رسانیم.

 

محرابیان با اشاره به اینکه با اتمام این سدها ۱۹ هزار هکتار آبگیری خواهد شد، خاطر نشان کرد: امروز ۲۷۰۰ هکتار از اراضی سد پایاب گاران و در سنگ سیاه نیز ۱۸۰۰ هکتار مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه آبگیری سد ژاوه با ۲۳۰ میلیون متر مکعب یکی از خواسته‌های مردم بود، که سال‌های سال به دلیل مشکلات زیست‌محیطی مانده بود، افزود: تا دو سه ماه آینده آبیگری را تکمیل کنیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21073
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.