حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

رشد ۱۴ درصدی اقامت گردشگران در کردستان طی سال‌جاری

  • کد خبر : 25547
  • 02 دی 1402 - 13:13
رشد ۱۴ درصدی اقامت گردشگران در کردستان طی سال‌جاری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان به رشد ١٤ درصدی اقامت گردشگران در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یادآور شد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ٦ میلیون نفر گردشگر وارد استان شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی،به نقل از فارس، منصور مهرزاد صبح امروز در اولین جلسه ستاد سفر استان کردستان که در سنندج برگزار شد از تشکیل کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان خبر داد و اظهار داشت: ١٢ کمیته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر از تاریخ ٢٥ اسفند ١٤٠٢ تا ١٥ فرودین‌ماه ١٤٠٣ به مسافران نوروزی در استان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان اضافه کرد: کمیته‌ها شامل کمیته حمل‌ونقل، خدمات امداد و‌نجات، انتظامی ـ امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسکان و رفاه، برنامه‌ریزی و آمار، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی و عملکرد، کمپین ٣٠- ٦٠ استراحتگاه های بین‌راهی، رسیدگی به شکایات، بهداشت – سلامت و محیط ‌‌زیست و کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان، خدمات‌دهی مطلوب و کسب رضایت مسافران و گردشگران به استان را از اهداف اصلی ستاد اجرایی خدمات سفراستان عنوان کرد و افزود: بی‌تردید هم‌افزایی بین سازمان‌ها و دستگاه‌ها و تقسیم وظایف بین آنها سبب نتیجه‌ بخش بودن فعالیت‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به رشد ١٤ درصدی اقامت گردشگران در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یادآور شد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ٦ میلیون نفر گردشگر وارد استان شده است.

مهرزاد در ادامه سخنانش بیان کرد: خوشبختانه استان کردستان برای دومین سال پیاپی توانست افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینی را در مرز باشماق مریوان داشته باشد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: ثبت سه رویداد مهم گردشگری استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور، برگزاری رویدادهای استانی، ملی و بین‌المللی گردشگری، کسب رتبه دبیرخانه برتر در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲، کسب رتبه برتر روابط‌عمومی این مجموعه در ارزیابی عملکرد نوروز ۱۴۰۲ از جمله اقدامات و افتخارات کسب شده در سال‌جاری بوده که این موفقیت مرهون همراهی وهمکاری بخش دولتی و بخش خصوصی بوده است.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهار کرد: این رویداد فرهنگی ۲۲ تا ۲۶ بهمن‌ماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

مهرزاد افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کردستان با همکاری شهرداری سنندج، اتاق بازرگانی، بخش خصوصی گردشگری و منطقه آزاد تجاری در این نمایشگاه با محوریت نوروز و موسیقی و گردشگری تجاری حضور خواهد یافت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان عنوان کرد: با عنایت به دستور اکید مقام عالی وزارت به موضوع رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی استان، از ٤٤ مجموعه تعداد ٨ مجموعه در مرحله اول تجهیز و بهسازی شده است.

وی یادآور شد: همچنین تعداد بیش از ۵۰ تابلوی راهنما نیز برای معرفی جاذبه شاخص استان و اعلام مسافت تا سرویس بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی، توسط این اداره‌کل تهیه و با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نصب شده است.

مهرزاد بیان کرد: تشکیل اکیپ‌های نظارت و بازرسی تاسیسات، بهسازی موزه‌ها و سایت موزه‌های استان، برگزاری نوروزگاه‌ها با حفظ حرمت رمضان، آماده سازی ٦ هزار تخت اقامتی برای ایام نوروز، ساماندهی خانه مسافرها شهرهای بانه، کامیاران و سروآباد، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، چاپ یکصد هزار برگ اقلام تبلیغاتی و پوستر برای تمام شهرستان‌های استان، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تاسیسات گردشگری، استفاده از توان تخصصی راهنمایان گردشگری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره‌کل در ایام نوروز ١٤٠٣ است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25547
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.