حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

رشد چشم‌گیر حضور بانوان کردستانی در عرصه ورزش/ رعایت حجاب اسلامی برای بانوان ورزشکار کردستانی یک ارزش است

  • کد خبر : 12723
  • 05 تیر 1402 - 7:49
رشد چشم‌گیر حضور بانوان کردستانی در عرصه ورزش/ رعایت حجاب اسلامی برای بانوان ورزشکار کردستانی یک ارزش است
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان گفت؛ بانوان کردستانی در چند سال اخیر حضور چشمگیری در عرصه ورزش داشته و با رعایت حجاب اسلامی در میادین بزرگ خوش درخشیده‌اند.

آمنه غلام‌ویسی که خود اولین بانوی سرپرست ورزش و جوانان تاریخ این اداره کل محسوب می‌شود، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با اشاره به توانایی های بانوان کردستانی در زمینه های مختلف اظهار داشت؛ در سال‌های اخیر حضور بانوان چه در بخش ورزش‌های همگانی و عمومی و چه در زمینه ورزش قهرمانی رشد چشمگیری داشته و درخشش آنها در میادین مختلف نمایانگر این موضوع است.

وی تاکید کرد: سال گذشته در عرصه ورزش قهرمانی بانوان ورزشکار ما با به دست آوردن نیمی از مدال‌های کسب شده استان کردستان به خوبی شایستگی های خود را به نمایش گذاشتند.

غلام‌ویسی همچنین به توسعه فضاهای ورزشی متناسب با جامعه ورزش بانوان در کردستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه زیرساخت های ورزشی استان ما در چند سال اخیر رشد خوبی داشته و کسب رتبه یازدهم کشور در زمینه توسعه زیرساخت های ورزشی در میان استان های سراسر کشور گواه این موضوع است و با وجود این دستاورد بانوان کردستانی نیز با آسودگی خاطر بیشتری می توانند به فعالیت های ورزشی بپردازند.

مسئول ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: رویکرد وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن اداره کل ورزش و جوانان کردستان عدالت محوری و توزیع عادلانه امکانات ورزشی در میان بانوان و آقایان است و ما نیز برای تحقق این هدف تمامی تلاش خود را خواهیم کرد.

وی یادآور شد: حضور بانون استان ما در لیگ های برتر و دسته یکم رشته های هندبال، فوتبال، کاراته، بسکتبال، فوتسال، تکواندو و سایر رشته های دیگر، کسب قهرمانی لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور توسط تیم بانوان تیروژ حیات کردستان با تمام کمبودها و عدم وجود اسپانسر و همچنین اعزام چندین بانوی کردستانی همراه با تیم های ملی بانوان کشورمان به مسابقات آسیایی و جهانی همگی بیانگر شایستگی جامعه ورزش بانوان استان کردستان است.

آمنه غلام ویسی با بیان اهمیت موضوع حجاب و پوشش اسلامی بانوان ورزشکار کردستانی و رعایت آن توسط قهرمانان و ورزشکاران استان تصریح کرد: کردستان یک استان فرهنگی است و حجاب به عنوان یک اصل و ارزش مهم اسلامی در نزد خانواده های کردستانی محفوظ مانده و دختران ورزشکار این استان نیز با تاسی از تربیت اسلامی خانواده همواره بر رعایت این اصل تاکید دارند.

وی اذعان داشت: حجاب برای بانوان ورزشکار هیچگاه محدودیت نبوده و قهرمانان ما نیز با تکیه بر رعایت اصول اسلامی و درخشش در میادین بزرگ این موضوع را به اثبات رسانده اند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12723
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.