حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
گزارش؛

رسانه های معاند از قشر دانشجو چه می خواهد؟/ تلاش دشمن برای ملتهب‌کردن فضای نخبگانی دانشگاه

  • کد خبر : 2291
  • 08 آبان 1401 - 10:30
رسانه های معاند از قشر دانشجو چه می خواهد؟/ تلاش دشمن برای ملتهب‌کردن فضای نخبگانی دانشگاه
تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز گذشته نسبت به حوادث اخیر اعتراضاتی داشتند که در نهایت با دخالت پلیس به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، مرگ مهسا امینی بهانه ای بود که عده ای از دشمنان قسم خورده ی ایران اسلامی، عقده ها و کینه های خود را علنی تر از پیش، بروز و ظهور داده و دست به اغتشاش، خرابکاری، تخریب زده و با ایجاد ناامنی در سطح جامعه، کشور را به سمت تجزیه طلبی و سقوط هدایت کنند.

 

در این میان، عده ای نادانسته، از روی غفلت و ناآگاهی یا در اثر تبلیغ و دروغ بافی های رسانه های معاند، با دشمنان همراه شده و متاسفانه در زمین دشمن بازی کردند.

 

از مرگ مهسا امینی هرچه می گذرد دست دشمنان برای مردم رو شده و مردم صف خود را از آشوب‌گران جدا نموده اما در مقابل اغتشاشگران تلاش می کنند با پروژه های مختلف از قبیل ایجاد عملیات های روانی با استفاده از ابزار رسانه و توسل به تکنیک های رسانه ای و دروغ، عده خود را بیشتر نشان داده و اوضاع دانشگاه ها را نا بسامان جلوه داده و واقعیت را بر عکس جلوه دهند.

 

 

تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز گذشته نسبت به حوادث اخیر اعتراضاتی داشتند که در نهایت با دخالت پلیس به پایان رسید.

در پی این حوادث نیز جمعی از اساتید دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیانیه ای را صادر کردند و در آن خواستار رسیدگی به درخواست های آنان و عدم برگزاری کلاسهای آموزشی تا رسیدگی به این خواسته ها شدند.

تضمین برقراری امنیت کامل برای دانشجویان در محیط های خوابگاه و دانشگاه، پاسخگویی رئیس دانشگاه و دانشکده دندانپزشکی و حراست دانشگاه نسبت به برخورد با دانشجویان و همچنین رسیدگی به دانشجویان آسیب دیده و عدم برخورد حذفی با آنان از مواردی است که در بیانیه آنها تاکید شده است.

 

اما شاید این سوال برای همه ما پیش آید که دشمن از دانشگاه چه می خواهد و چرا کاری کرده است که دانشجویان ما به جای فراگیری علم و تحصیل ذهن خود را به اهداف دشمن مخدوش می کنند؟!

 

 

ایران در میدان علم خط‌‌شکنی می‌کند و دشمن از این واقعیت وحشت کرده است، جوان دانشجو و پژوهشگر مرزهای علم را درمی‌نوردند و دشمن مستأصل به اغتشاش پناه می‌برد که با بی‌اعتنایی مردم مواجه می‌شود. آنچه مشخص است، دشمنان و استکبار تمام حیثیت خود را پای اغتشاشات به میدان آورد و از آنجا ناکام ماند به عملیات تروریستی شیراز و نا امنی در دانشگاه‌ها روی آورد.

 

رهبر انقلاب در روز چهارشنبه ۲۷ مهر در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی با بیان اینکه نخبه علمی و اساساً دانشگاه، جزو ارکان پیشرفت کشورند، فرمودند: «اینکه شما می‌بینید در مقاطع مختلف، نه فقط حالا، دیروز و پریروز، تلاش شده که دانشگاه‌ها تعطیل بشود، کلاس‌ها تعطیل بشود، بچّه‌ها سر کلاس نروند، استاد نرود و از این کارها، ناشی از این است؛ چون دانشگاه نقش اساسی دارد. حالا آن کسی که استاد را تلفنی تهدید می‌کند که اگر بروی، چنین و چنان، معلوم نیست خودش عامل اصلی باشد؛ عامل پشت صحنه مهم است. این به خاطر آن است که دانشگاه مهم است، دانشگاه برای پیشرفت کشور حیاتی است. هر چه دانشگاه را بتوانند لنگ کنند، تعطیل کنند، خراب کنند، ناقص کنند، برای دشمنان کشور و [دشمنان] پیشرفت کشور مغتنم است. پس بنابراین، دانشگاه از ارکان پیشرفت کشور است.»

 

 

دشمن می خواهد از جوانان سوءاستفاده می‌کند

سجادی سخنگوی جبهه پیروان رهبری  ضمن اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه قوم کرد از علاقه مندان به اسلام و نظام هستند، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند قوم کرد یک قوم اصیل ایرانی است که افرادی وطن‌پرست، متدین و غیور دارد. گروهک‌هایی مثل «کومله» در طول این سال‌ها با اقدامات جنایتکارانه چهره واقعی خود را نشان داده‌اند و قطعاً نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. اگر هم اقدامی صورت می‌دهند با پشتیبانی قدرت‌های خارجی است.

 

سخنگوی جبهه پیروان رهبری خاطرنشان کرد: حساب مردم کُرد از گروهک‌های تروریستی کاملاً جدا است و قطعاً بیانات رهبر انقلاب که شناخت خوبی از قوم بلوچ و کُرد دارند روشنگر خوبی خواهد بود. این قوم دوستدار نظام هستند و در طول سال‌های جنگ شهدای زیادی را هدیه کرده‌اند. قطعاً این بار نیز با تشخیص درست خود، گروهک‌های بیگانه را از خود می‌رانند. دشمن که می‌خواهد بر جمعیت مد نظر خود بیافزاید از جوانان سوءاستفاده می‌کند.

 

وی با اشاره به بخش دیگری از برنامه‌ها و سیاست‌های دشمن برای دانشجویان در حوادث اخیر بیان کرد: سرمایه‌گذاری برای ایجاد ناامنی در دانشگاه‌ها و به تعطیلی کشاندن آنها هدف دیگری بود که دشمن در روزهای اخیر به شدت روی آن تمرکز کرده بود تا به اهداف خود برسد.

 

 

حضور مسئولین در دانشگاه ها ضروری است

 

به طور قطع حضور مسئولان می‌تواند مؤثر باشد و به خصوص مسئولان آموزش عالی و افراد مربوطه با حضور خودشان در میان دانشجویان و گفتگو و رسیدگی به مشکلات آن‌ها می‌تواند به حل ماجرا کمک کند و دانشجویانی که معترض هستند با این شیوه می‌توانند نتیجه بگیرند، اما آن‌هایی که به دنبال آشوب و اغتشاش هستند، به طور قطع برای آن‌ها نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت؛ اکثریت دانشجویان که به دنبال اغتشاش نیستند و فقط اعتراض دارند، شیوه گفتگو و بیان نظرات و شنیدن نظرات طرف مقابل می‌تواند گام مؤثری در جهت کاهش تنش‌ها و مشکلات باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2291
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.