حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
شهردار سنندج خبر داد:

راه‌اندازی سامانه‌سرا با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال در سنندج

  • کد خبر : 15566
  • 30 مرداد 1402 - 7:50
راه‌اندازی سامانه‌سرا با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال در سنندج
شهردار سنندج گفت: راه‌اندازی سامانه‌سرا به عنوان دیگر نیاز مهم در تکمیل حلقه مقابله با اعتیاد توسط شهرداری انجام گرفته و اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان را به تجهیز این مکان اختصاص دادیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سیدانور رشیدی در پنجمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار کرد: شهرداری و شورا در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی تمام قد ایستاده و در این حوزه از هرآنچه در توان داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: با همین نگاه و با همراهی بسیار خوبی که در بین اعضای شورای شهر وجود دارد اتفاقات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با محوریت مقابله با اعتیاد و موادمخدر در سطح مرکز استان افتاده که نمونه موفق آن کمپ ماده ۱۶ بود.

شهردار سنندج اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه‌سرا به عنوان دیگر نیاز مهم در تکمیل حلقه مقابله با اعتیاد توسط شهرداری انجام گرفته و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان را به تجهیز این مکان اختصاص دادیم.

رشیدی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی برای ورود خیرین و همچنین نقش‌آفرینی خانواده‌ها در موضوع پیشگیری و مبارزه با اعتیاد گفت: نباید ایجاد این ظرفیت‌ها به نوعی موجب بی‌تفاوتی خانواده‌ها نسبت به معتادین شود.

شهردار سنندج ادامه داد: کاهش آمار افراد خود معرف در کمپ ماده ۱۶ و سایر کمپ‌های ترک اعتیاد را باید جدی بگیریم و در این راستا دنبال انجام سازوکارهای علمی و قابل عملیاتی شدن باشیم.

وی اذعان کرد: باید با انجام کار مطالعاتی و آسیب‌شناسی دقیق در مورد چرایی کاهش آمار معتادین خودمعرف و ارائه راهکارهای لازم برای رفع این مشکل زمینه را برای اجتماعی‌تر کردن هرچه بیشتر مقابله با اعتیاد و نقش‌آفرینی بیشتر خانواده‌ها در این خصوص فراهم سازیم.

رشیدی با تاکید براینکه با تمام قدرت و قوت پای کار مسئولیت‌های اجتماعی هستیم، عنوان کرد: در مورد جابجایی کمپ بانوان که سال‌های سال است از مکان و ظرفیت‌های شهرداری استفاده می کند نیز در حد توان و براساس چارچوب حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد در زمینه کمپ بانوان نیاز به ایجاد ظرفیت‌های جدید در شهر داریم این کار ضمن تحقق هرچه بیشتر اهداف و ایجاد رقابت سالم زمینه را برای ارتقای کمی و کیفی کمپ ترک اعتیاد فعال در حوزه بانوان فراهم می‌سازد.

شهردار سنندج با بیان اینکه فعالیت کمپ ماده ۱۶ آقایان و در ادامه اجرای فازهای بعدی و ایجاد کمپ ماده ۱۶ بانوان نباید موجب بی‌تفاوت شدن خانواده‌ها نسبت به عضو معتادشان شود، گفت: به یک بسته و راهکار عملی در این خصوص نیاز داریم.

شهردار سنندج اضافه کرد: شهرداری خود را وظیفه‌مند در ورود به مسائل اجتماعی حوزه شهر و شهروندان می‌داند و با همین نگاه در خصوص ساماندهی کودکان کار نیز ورود کرده و ساختمانی را به آنها اختصاص داده‌ایم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15566
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.