حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
استاندار کردستان خبر داد:

راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره موسیقی اقوام در کردستان + عکس

  • کد خبر : 18252
  • 11 مهر 1402 - 21:02
راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره موسیقی اقوام در کردستان + عکس
راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره موسیقی اقوام، خبر خوش استاندار کردستان بود که همگان را به وجد آورد و گفت: کردستان را باید یکبار دیگر آنگونه که هست به جهان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان امشب در اختتامیه جشنواره موسیقی اقوام ایرانی که هم‌اکنون در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: کردستان مملو از ظرفیت‌های فراوان از مواهب خدادای است که یکی از آنها میراث ناملموس موسیقی است که بسیاری از مورخان کردستان را یکی از قدیمی‌ترین خاستگاه‌های موسیقی جهان نام برده‌اند و خوشحالیم که کردستان به عنوان شهر بزرگان، ادب، عرفان و هنر و موسیقی میزبان اقوام ایرانی بودیم.

وی با بیان اینکه شهر سنندج نقطه توجه و تمرکز و عنایت جامعه هنری و همه ملت ایران است گفت: همه اقوام ایرانی به بهانه جشمواره موسیقی گردهم آمدند تا هم صدایی، یکدلی و همدلی همه ملت ایران را در اینجا به نمایش بگذارند.

و اما راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره موسیقی اقوام هم خبر خوش استاندار کردستان بود که همگان را به وجد آورد و گفت: کردستان را باید یکبار دیگر آنگونه که هست به جهان معرفی کرد.

وی ادامه داد: استان کردستان در آستانه یک جهش در تمام حوزه های پیشرفت است و در دو سال گذشت از عمر دولت سیزدهم، معادل سه برابر ده سال قبل کار و پروژه انجام شده است.

جشنواره موسیقی اقوام در صدر فعالیت‌های رسانه ملی است

در ادامه جبلی رئیس سازمان صداوسیما به صورت ویدیو کنفرانس، با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره و تبریک میلاد رسول اکرم (ص)، با اشاره به سفر خردادماه وی به کردستان و نشست با ادبا و فرهیختگان استان، اظهار کرد: با توجه به غنای فرهنگی پیشنهاد این جشنواره مطرح شد و استاندار با تاکید بر میزبانی استان این رویداد را پذیرفت هر چند فکر نمی‌کردیم این جشنواره در این بازه زمانی کوتاه با این کیفیت برگزار شود.

وی گفت: جشنواره موسیقی اقوام در صدر فعالیت‌های رسانه ملی است و این را از مصادیق شعار هویت‌محوری رسانه ملی می‌دانیم.

وی همچنین یادآور شد: همه ایران جشن میهمانی احمد را ستایش کردند که به صورت گسترده در سننج و سایر شهرهای کردستان برگزار شد.

جبلی مردم کردستان را مردمانی مهمان نواز و صاحب تمدن معرفی کرد و اظهار داشت: اقوام مختلف ما در هر گوشه ای از کشورمان، هویت ایرانی را بافته و شکل داده است.

وی گفت: اینگونه فعالیت ها را از مصادیق توجه عدالت گستری رسانه ملی می دانیم و امیدواریم شاهد این چنین گردهمایی های هویتی و فرهنگی را در سالهای آینده و در شهرهای مختلف نیز باشیم.

به رسم قدرشناسی

تمام این سرزمین سرافراز، تمام خاک این وطن، شقایق‏‌زار است. در هر کجا که هستی، هر گوشه این خاک که قدم برمی‌‏داری، با چشم‌‏های مترصد، نگاه کن که مبادا روی خون لاله‌‏ها پا بگذاری! این دیار سربلند، فصل‏‌های سرخ و خونینی را پشت سر گذاشته است.

‌‌‌روزگاری این پهناور دلیر، انارستان بود. انارهای عاشق، با سینه‌‏های خونین دلیرمردان و شیرزنانی که در مسیر دفاع از این میان خونشان در زمین ایران جریان گرفت و از آن همه خون بی‌‏باک، مرز تا مرز، شقایق رویید و سرفرازی و سربلندی رواج گرفت.

و چه زیبا قدرشناسی از این همه ایثار از نگاه مجریان نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی پنهان نماند و تجلیل از پنج خانواده شهیدان ارکان قدیمی، حسن یوسفی، معمر مرغوبی و شهیده ماریا غوثی و فاطمه اسدی را رقم زد.

در این مراسم از محمدجلیل عندلیبی، درویش‌رضا منظمی، حسن عابدینی، مجید شمسایی، فرج علیپور، فریبرز نوروزی، افشار موذن‌زاده، مهرداد کرباسی، سیدبهاءالدین حسینی، طاهره تختی، منصور دولتی، مسعود مفیدی، مجتبی صادقی، کامبیز جهانبخشی، آذر میرزاپور، لاوک لطیف، شهریار کریمی، جمیل خالدی، رضا صالحی، احمد راهی‌مالکی، محسن میرزازاده از هنرمندان عرصه شعر و موسیقی اقوام تجلیل شد.

در پایان مراسم از تمبر دبیرخانه اولین دوره جشنواره موسیقی اقوام رونمایی شد و همچنین از دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرلن، تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18252
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.