حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

رئیس جدید دانشگاه کردستان معارفه شد/اجرای ۱۶۱میلیارد تومان پروژه در این دانشگاه

  • کد خبر : 4924
  • 24 دی 1401 - 15:11
رئیس جدید دانشگاه کردستان معارفه شد/اجرای ۱۶۱میلیارد تومان پروژه در این دانشگاه
استاندار کردستان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان، ۱۶۱میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مختلف در دانشگاه کردستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار کردتودی، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کردستان ضمن قدردانی از زحمات دانشمندان، اساتید و فعالان این عرصه اظهار داشت: دانشگاه کردستان یکی از محورهای رشد و توسعه استان است که همواره در جلسات، تصمیم‌گیری‌ها و انتصابات استانی از ظرفیت‌های آنان استفاده شده است.

 

وی دوره اخیر وزارت علوم را دوره تحول خواند و گفت: رشد و شاخص‌های توسعه استان کردستان جز با مداخله و هدایت اساتید و جامعه دانشگاهی میسر نخواهد بود.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه تغییر و تحول در مدیریت این دانشگاه به خواسته خود رئیس سابق دانشگاه کردستان بود، تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به کردستان، ۱۶۱میلیارد تومان پروژه برای دانشگاه کردستان در نظر گرفته شده که تاکنون ۳۰میلیارد تومان اعتبار آن تخصیص یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه اعتبار پروژه به دانشگاه کردستان دو برابر پروژه‌های ادارات است، به وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از ۳۸شرکت به ۴۹ شرکت و واحدها از ۱۲۰ به ۱۴۰واحد ارتقا یافته و کارها باید با قوت بیشتر ادامه یابد.

 

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه فاز دوم ساختمان پارک علم و فناوری استان کردستان در شهرک بهاران سنندج آماده افتتاح است، بیان کرد: یک مجموعه بزرگ قرآنی نیز در زیر مجموعه پارک قرار می‌گیرد.

 

رئیس سابق پارک علم و فناوری استان کردستان با اشاره به اینکه ۳۸شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت داشت که به ۴۹شرکت رسید، اظهار داشت: افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان در استان به ۶۰شرکت تا پایان امسال در دستور کار است.

 

وی با اشاره به اینکه اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای پارک علم و فناوری کردستان مصوب شده است، گفت: احداث مراکز پارک و شتاب‌دهنده‌ها در شهرستان‌ها از جمله مریوان جزو این مصوبات بوده که امیدواریم تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

قادرزاده با بیان اینکه دانشگاه محل پرداختن و پردازش است، تصریح کرد: فرصت مسئولیت غنیمتی برای خدمت‌رسانی است که امیدوارم بتوانم این امانت را با همکاری همه بزرگان این عرصه به‌خوبی انجام داده و شرمنده نشوم. از همه اساتید و جامعه دانشجویان دانشگاه کردستان در ادامه مسیر، انتظار کمک دارم.

 

رحمت صادقی، رئیس سابق دانشگاه کردستان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در طول دوران خدمت خود و وضعیت کنونی دانشگاه پرداخت.

 

مطالبات اساتید و کارکنان دانشگاه کردستان

 

سیدجواد حسینی، نماینده شورای صنفی کارمندان دانشگاه کردستان نیز در این مراسم خطاب به وزیر علوم گفت: یکی از مطالبات معوقه کارمندان در وزارت علوم اصلاح آئین‌نامه استخدامی بر اساس اسناد بالادستی است که در صورت تحقق بخش زیادی از مطالبات برطرف می‌شود.

 

وی پیگیری افزایش ۵۰درصدی حقوق کارکنان و پاداش بازنشستگان را از دیگر مطالبات کارکنان دانست و گفت: انتظار می‌رود مجددا دستور پیگیری این موضوع را صادر کنید.

 

حسینی با بیان اینکه افزایش حقوق فوق‌العاده و اعمال مدرک تحصیلی کارمندان از دیگر مطالبات ماست، اذعان کرد: متاسفانه مصوبه این بخش، کارکنان را از ادامه تحصیل باز می‌دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه بر اساس کدام منطق کارمند دانشگاه نباید ادامه تحصیل کند و در صورت ادامه تحصیل، مدرک تحویلش نمی‌دهند، عنوان کرد: چطور ممکن است همسان‌سازی یک بام و دو هوا اجرا شود؛ انتژار می‌رود همسان‌سازی همانند اعضای هیئت علمی برای کارمندان نیز اجرایی شود.

 

نماینده کارکنان دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه تبدیل وضعیت کارکنان از دیگر مطالبات ماست، خاطرنشان کرد: اعمال حق عائله‌مندی به خواهران شاغل و زنان سرپرست و افزایش رفاهیات بازنشستگان نیز اجرایی شود.

 

فرهاد وفایی، نماینده شورای صنفی اساتید دانشگاه کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه کردستان در بستر محرومی قرار داشته و علی‌رغم این شرایط، پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است، اظهار کرد: اتفاقات اخیر آثار منفی بر این دانشگاه داشته است.

 

وی با اشاره به تغییر کامل و شیوه جذب اساتید دانشگاه کردستان علی‌رغم ۱۴ماه باقیمانده، گفت: انتظار می‌رود در این تصمیم بازنگری شود.

 

وفایی بر ضرورت پرداخت حقوق و مزایای معوقه همکاران تاکید کرد و افزود: تخصیص بودجه و اختصاص مهمانسرای دانشگاه در اختیار همکاران دانشگاه کردستان در تهران از دیگر مطالبات ما است.

 

نماینده شورای صنفی اساتید دانشگاه کردستان اذعان کرد: دانشگاه کردستان در روزهای اخیر متاسفانه کامش تلخ شد و این یک جفایی در حق همکاران و دانشجویان بود، متاسفانه بدخواهان بزرگ‌نمایی کرده و آرامش در این دانشگاه حاکم است.

 

در پایان این مراسم؛ از زحمات صادقی رئیس سابق دانشگاه کردستان قدردانی و “حامدقادرزاده” به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه کردستان و “سوری” به‌عنوان رئیس پارک علم و فناوری کردستان معارفه شدند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4924
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.