حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

رئیس‌جمهور: دولت، آینده کشور را فدای روزمرگی‌ها نکرد

  • کد خبر : 30661
  • 01 فروردین 1403 - 7:37
رئیس‌جمهور: دولت، آینده کشور را فدای روزمرگی‌ها نکرد
رئیس جمهور در پیام نوروزی خود با تاکید بر اینکه دولت آینده کشور را فدای روزمرگی‌ها نکرد، گفت: در این دولت در مسئله مسکن، آب و برق و پروژه های مختلف کارهای بزرگی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دقایق ابتدایی سال ۱۴۰۳ در پیام نوروزی خود تاکید کرد: برآیند اتفاقات سال ۱۴۰۲ رشد و شکوفایی بود و همه تلاش دولت برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳ سال متوالی است که رشد اقتصادی مثبت داشته‌ایم. تورم در حال حاضر در مسیر نزولی قرار گرفته است.

سه سال متوالی است که کشور، رشدهای بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کم‌تر از یک درصد بوده است.

وی ادامه داد: برخی مدعی بودند که تورمِ ٣ رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه، از حدود ٥٥درصد به ٣٥درصد رسیده و تورمِ کل، چیزی حدود ٤٠ درصد خواهد بود.

رئیسی تصریح کرد: اطمینان می‌دهم با توکل به خداوند و همراهی شما مردم شریف، سال ۱۴۰۳ سال رونقِ بیشترِ تولید و اقتصاد، کاهشِ بیشترِ نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم است.

وی اضافه کرد: طی دو سال قبل، بیمارستان‌های نیمه تمام زیادی در کشور بهره‌برداری شد و دسترسیِ مردم به خدماتِ سلامت، عادلانه شد.

رئیس جمهور یادآور شد: امسال هم اضافه شدن ۹هزار تخت جدید به مراکز بهداشتی و درمانی، جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است.

وی گفت: امسال ان‌شاءالله در زمینه برقی‌سازیِ ناوگانِ حمل و نقل شهری، شاهد تحول خواهیم بود؛ در زمینه اینترنت، هم ادامه تجهیز کشور به فیبر نوری، در برنامه است.

رئیس‌جمهور در ادامه پیام نوروزی خود تاکید کرد: دولت ما افتخار دارد که به نام «دولت مردمی» شناخته می‌شود و در کنار مردم است. در دولت سیزدهم، ۴۵ سفر استانی انجام شده؛ اولویت این سفرها،‌ توجه به مطالباتِ مردم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و مهم است.

وی اضافه کرد: سال ١٤٠٢، از منظر اجرای طرح‌های عدالت‌محور نیز مهم بود. اقداماتی مثل کالابرگِ الکترونیک، بیمهِ رایگانِ سلامت برای ١٢میلیون نفر از قشرهای کم‌درآمد، تکمیل و توسعه راه‌های روستایی و رساندن آب و برق و گاز به روستاها در این سال به سرانجام رسید

وی اضافه کرد: به مدیران دولتی تأکید می‌کنم در سال ۱۴۰۳ نیز همه تصمیم‌ها با رویکرد و پیوست عدالت باشد.

رئیس‌جمهور افزود: اطمینان می‌دهم با توکل به خداوند و همراهی شما مردم شریف، سال ۱۴۰۳ سال رونقِ بیشترِ تولید و اقتصاد، کاهشِ بیشترِ نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم است

وی اضافه کرد: طی دو سال قبل، بیمارستان‌های نیمه تمام زیادی در کشور بهره‌برداری شد و دسترسیِ مردم به خدماتِ سلامت، عادلانه شد. امسال هم اضافه شدن ۹هزار تخت جدید به مراکز بهداشتی و درمانی، جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است

رییس جمهور تصریح کرد: امسال ان‌شاءالله در زمینه برقی‌سازیِ ناوگانِ حمل و نقل شهری، شاهد تحول خواهیم بود؛ در زمینه اینترنت، هم ادامه تجهیز کشور به فیبر نوری، در برنامه است.

وی اضافه کرد: در ماجرای غزه، جلوه ایستادگی در برابر دشمن را شاهد هستیم

رئیسی ادامه داد: زورگویانِ عالَم، از به‌روزترین بمب‌های سنگرشکن تا میلیاردها دلار پول در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند تا دو میلیون انسان در غزه را از بین ببرند.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم در سال جدید عقب ماندگی های دهه ۹۰ را جبران کنیم.

رییس جمهور تصریح کرد: انشالله هر چه تا کنون از دولت سیزدهم در خدمت به مردم دیدید، امسال این روند بیشتر خواهد شد.

رئیسی خطاب به جوانان و نوجوانان ایران هم گفت: بدانید با اتکاء به توان، انگیزه و اندیشه شما و به فضل پروردگار، «ایران فردا»، به مراتب، آبادتر، پیشروتر، پیشرفته‌تر از «ایران امروز» خواهد بود. قدر شما را می‌دانیم و با تمام توان و وجود، برای باز کردن مسیر پیشرفت شما، تلاش خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در پایان وظیفه می‌دانم از حمایت‌ها و فداکاری‌های مردم شریف برای سربلندی ایران عزیز، فروتنانه سپاسگزاری کنم. از رهبر حکیم انقلاب اسلامی که همواره راهنمایی‌ها و هدایت‌هایی را برای این دولت و برای ملت عزیز داشته‌اند و چراغ راه برای خادمان ملت بوده‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم. از مجلس و قوه قضاییه، نیروهای مسلح، نهادهای انقلابی، دستگاه‌های دیگری که همدلانه، در کنار دولت، راه خدمت به ملت را هموار می‌کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

یاد امام عزیز و شهدای والامقام را گرامی می‌دارم و نوروز و رمضان با نشاط و دلنشین و به یادماندنی برای مردم و همه خانواده‌های ایرانی آرزومندم و نصرت مردم فلسطین و مسلمانان جهان را از خداوند متعال خاضعانه مسئلت دارم.

اننهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30661
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.