حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
ورزش صفا می‌دهد و جلا می‌بخشد؛

ذهن توانمند راز موفقیت در ورزش است

  • کد خبر : 20460
  • 08 آبان 1402 - 12:54
ذهن توانمند راز موفقیت در ورزش است
 ورزشکار بیجاری گفت: ورزش باعث ترمیم و تربیت جسم و پرورش بدن و سلامتی و نشاط و تقویت قوای جسمانی و در نتیجه رشد جسمی و روحی می‌گردد.

مهدی آئینه ورزشکار بیجاری  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهارداشت: ورزش، تحصیل و زندگی سه رکن اصلی و قابل توجه در زندگی یک انسان است، و نمی‌توان به یکی از این سه مورد اهمیت بیشتری داد و دیگری را رها کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تحصیلاتم را در مقطع کارشناس ارشد حقوق مالی اقتصادی ادامه دادم توانستم با علاقه‌ای که به ورزش داشتم عناوین مربی و داورملی درجه ۲ فدراسیون تکواندو ایران و کمربند مشکی دان چهار از فدراسیون ایران و سازمان جهانی تکواندو (کوکیوان)  را از آن خود کنم.

این ورزشکار بیجاری که بصورت تخصصی در رشته تکواندو فعالیت دارد، در ادامه بیان داشت: ورزش جدایی از سلامتی به  زندگی نظم  خاصی می‌بخشد.

وی با شاره به اینکه قهرمان چندین دوره مسابقات کیوروگی دانشجویان، در استان را در کارنامه خود دارد، اظهار کرد: قهرمان پومسه رده سنی ۱۸ تا ۳۰سال در استان کردستان۱۴۰۰ در سال، قهرمان پومسه در رده سنی ۳۱تا ۴۰سال در استان کردستان در سال ۱۴۰۲ ، بازیکن و عضو لیگ دسته یک پومسه فدراسیون تکواندو ایران، بنیانگذارو رئیس هیات تکواندو حسن‌آباد یاسوکند، رئیس کمیته قضایی و روابط عمومی هیات تکواندو بیجار گروس از سال ۱۳۹۳تا ۱۴۰۰، مشاور فرهنگی – اجتماعی و رسانه‌ای هیات تکواندو بیجار گروس، مجری، کارگزار جذب اعتبارات و بودجه مسابقات و برگزار کننده مسابقات کشوری کارگران و کارخانجات در سال ۱۴۰۲ و همچنین سمینارها و کارگاههای آموزشی تکواندو با استفاده از قهرمانان المپیک و جهان در بیجار، گوشه ایی از فعالیت ورزشی است که توانستم تا کنون به آن بپردازم.

این ورزشکار بیجاری گفت: ورزش تخصصی تکواندو را نزدیک به بیست سال است که زیرنظر اساتید مجرب استاد قربان دلشاد که چهر شناخته شده این حوزه در ایران و جهان هستند را ادامه دادم.

آئینه با اشاره به اینکه ورزش تکواندو را با هدف قهرمانی در پومسه و داوری در رقابتهای کشوری و بین‌المللی در حال اجرا دارد، افزود: در رشته‌های همگانی دوچرخه سواری، موتورسواری اندرو، دومیدانی، کوه نوردی، شنا و بدنسازی هم فعالیت دارم، امّا در این رشته‌ها به دنبال کسب مقام ‌و تخصصی کار کردن نیستم.

وی به اهمیت ورزش و تاثیرگذاری آن در سلامت جسم وبازتاب آن درزندگی اشاره کرد و بیان داشت: پیشگیری از بیماری، کاهش مدت زمان درمان و کنترل بسیاری از نارسایی‌های قلبی،عروقی و تنفسی  از اثرات مثبت ورزش در زندگی است.

این ورزشکار مردمی و جوان بیجاری  در ادامه تشریح کرد: سلامتی و توانایی جسمانی از نعمت‌های الهی است، انسان همیشه خواهان سلامتی و نشاط است خوشبختی هرانسانی وابسته به نیروی بدن و روحش است.

آئینه با عنوان اینکه پرورش روان و ایجاد زمینه برای استقلال شخصیت، رشد و پرورش رغبت‌های مثبت در ورزش مهیا خواهد شد، اظهارکرد: ورزش عامل خودباوری، تقویت اراده، خود داری واحساس موفقیت و شادابی در زندگی است.

وی افزود: ورزش سالم موجب تخلیله هیجانی و دوری از گوشه گیری و افزایش عزت‌نفس در آدمی است وهمواره می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذاری قوی داشته باشد.

این ورزشکار بیجاری ادامه داد: ورزش کردن باعث اجتماعی شدن یک فرد در زندگی می‌شود چرا که ورزش یک فرد را به سمت اخلاق ورزشکارانه مانند  نگرش‌های مثبت ، ارزش‌ها، مهارت‌ها و گرایش‌هایی کلی، مانند جوانمردی وانضباط سوق می‌دهد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20460
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.