حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
همزمان با روز جهانی معلولین؛

دومین زمین چمن مصنوعی در مدارس استثنایی کردستان افتتاح شد

  • کد خبر : 24039
  • 12 آذر 1402 - 13:04
دومین زمین چمن مصنوعی در مدارس استثنایی کردستان افتتاح شد
همزمان با گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین و به همت خیرین زمین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) درمدرسه استثنایی شفاء قروه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، طالب محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در این مراسم که همزمان با روز جهانی معلولین برگزار شد، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش وپرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان کرد و گفت: این زمین فوتسال دومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

وی گفت: این طرح ورزشی با جذب کمک مالی ۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریالی خیرین در مساحت ۸۵۰ متر برای استفاده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به بهره‌برداری رسید تا این عزیزان بتوانند در فضای ایمن‌تر به ورزش بپردازند.

محمدی خیرین را بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: طی دو سال اخیر ۵۹ نفر از خیرین در این کار خیرخواهانه و خداپسندانه مشارکت داشتند.

وی عنوان کرد: ۱۲۴ دانش‌آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، پیش‌حرفه‌ای و کاردانش خاص در این مدرسه از آموزش وپرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی وحمایتی دریافت می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: دانش‌آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب بینایی، شنوایی، چند معلولیتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل می‌باشند.

محمدی تصریح کرد: با مشارکت و همیاری خیرین در سالهای اخیر اقدامات مناسبی شامل تجهیز و راه‌اندازی اتاق‌های کاردرمانی، گفتار درمانی، بهداشت، بازی، تاریک، همچنین ایجاد آبنما، توسعه کارگاه خیاطی، تجهیز شهربازی (در محوطه مدرسه)، تعویض سیستم روشنایی مدرسه، تخریب و بازسازی سرویس بهداشتی، بهسازی پنجره‌ها و بهینه‌سازی‌ سالن اجتماعات در این مدرسه انجام شده است.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی ، تقویت دقت و تمرکز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها وساخت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه می‌باشد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24039
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.