حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
به همت سازمان بسیج اصناف و بازاریان کردستان؛

دوره آموزشی و توانمندسازی کارآفرینی زنان در سنندج آغاز شد

  • کد خبر : 23135
  • 02 آذر 1402 - 11:47
دوره آموزشی و توانمندسازی کارآفرینی زنان در سنندج آغاز شد
به همت بسیج اصناف و بازاریان کردستان دوره آموزشی و توانمندسازی کارآفرینی زنان با محوریت تحلیل زنجیره ارزش پروژه از پشم تا فرش در سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، پیش از ظهر امروز و همزمان با فرارسیدن هفته بسیج به همت بسیج اصناف و بازاریان کردستان دوره آموزشی و توانمندسازی کارآفرینی زنان با محوریت تحلیل زنجیره ارزش پروژه از پشم تا فرش در سنندج آغاز شد.

قاسم کاوه مسئول بسیج اصناف و بازاریان کردستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برگزاری این دوره، اظهار داشت: این کارگاه با عنوان کارگاه تحلیل پروژه زنجیره پشم تا فرش است که بنا به نیاز استان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت پروژه پشم تا فرش برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان‌های استان کردستان به ویژه شهرستان‌های بیجار و سنندج نیز در این زمینه فعالیت گسترده‌ای دارند و از پتانسیل‌های لازم برخوردار هستند، توجه ویژه‌ای به سمت توسعه این پروژه معطوف شده است

مسئول بسیج اصناف و بازاریان کردستان ادامه داد: تحریم فرش دستباف ایران متاسفانه زنجیره ارزش از پشم تا فرش را در استان کردستان دچار مشکل نموده بود و در این زمینه بررسی‌های بسیاری به عمل آمده است.

وی ادامه داد: هم اکنون استان کردستان دومین استان در کشور است که با کیفیت‌ترین پشم و نخ را در کل کشور تولید می‌کند و بنا به تحریم‌های ایجاد شده این زنجیره به مشکل برخورده بود که ما به این نتیجه رسیدیم که تک تک پله‌های این زنجیره را باید مورد بررسی قرار دهیم که اولین قدم در این مسیر فرآوری پشم و نخ‌ریسی است که این موضوع بین زنان استان کردستان به صورت خانگی و از سال‌های گذشته انجام می‌شد که این کارگاه با هدف بالابردن کیفیت نخ تولید شده ایجاد شده است تا این نخ قابلیت فروش در بازارهای مختلف را داشته باشد.

به گفته وی تمامی بانوانی که در این دوره حضور دارند، به عنوان زنان سرپرست خانوار فعالیت دارند و برای نخ‌هایی که تولید می‌کنند مواد اولیه در اختیار آنان قرار می‌گیرد و نخ تولید شده نیز از این بانوان خریداری خواهد شد که در همین رابطه با خریداران در مناطق مختلف کشور صحبت شده است و زمینه فروش نخ ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین ممنوعیت صادرات پشم چیده شده و نخ ریسیده شده را با پیگیری از وزارت صمت برداشته‌ایم و هم اکنون پتانسیل خیلی خوبی برای صادرات و خرید نخ و پشم ایجاد شده است که می‌تواند زمینه خوبی برای توسعه فعالیت این بانوان باشد.

گفتنی است این دوره به مدت ۲ روز و با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23135
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.