حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
عکاس خوش نام بیجاری:

دوربین عکاسی می‌تواند زیبایی خدادادی را به یک دنیا جمعیت نمایش دهد

  • کد خبر : 15555
  • 30 مرداد 1402 - 7:13
دوربین عکاسی می‌تواند زیبایی خدادادی را به یک دنیا جمعیت نمایش دهد
«جمشید فرجوند فردا» می‌گوید: عکاس خوب کسی است که بداند چه عکسی را بگیرد تا اجازه ندهد غبار فراموشی و غفلت، حواس جامعه را پرت کند چراکه گاهی یک عکس مانند نمک بر زخم عمل می کند.

جمشید فرجوند فردا عکاس خوش نام بیجاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: عکاس خوب کسی است که بداند از چه چیزی نباید عکس بگیرد، دیوار عکاس کوتاه است و تصور همگان بر این است که فقط داشتن دوربین برای این هنر فاخر کافی است.

وی افزود: عکس‌های من معرف کُردها به تمام مردم جهان است و قصد من نیز از ادامه عکاسی غیر از علاقه معرفی کردها به تمام جهان است.

این هنرمند بیجاری با اشاره به اینکه عکاسی در استان کردستان از لحاظ تعداد مشتاقان و علاقه‌مندان به این هنر رشد و پیشرفت بسزایی داشته است، گفت: نبود فضاهای آموزشی در اکثر شهرهای استان و از همه بدتر دوربین‌های دیجیتالی بلای جان عکاسی شده‌اند.

فرجوند فردا ادامه داد: عکاسان در شهرهای مختلف راه را هموار کرده‌اند تا علاقه‌مندان بتوانند به راحتی وارد دنیای عکاسی شوند، اما عجله عکاسان برای ورود به دنیای حرفه‌ای، پیشرفت عکاسی را در این استان با روند کندی مواجه کرده و با توجه به پتانسیل‌های بسیار در منطقه عکاسان نتوانسته‌اند به جایگاهی که در خورشأن این استان است برسند و اگر توفیقی بوده جرقه‌ای بیش نبوده است.

وی افزود: استعدادهای بسیاری هم ظهور کرده‌اند که تحمل ادامه راه برایشان فراهم نبوده است، اما خود جامعه هنری و خصوصا عکاسان صاحب تشکیلات منسجمی نیستند، انجمن عکاسان و یا تحت هر عنوان و نام دیگری، ارتباط با دیگر دوستان عکاس از شهرستان‌های دیگر صورت نمی‌گیرد و یا اگر باشد به نمایشگاهی و یا جشنواره‌ای ختم می‌شود.

عکاس خوش‌نام بیجاری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکل عکاسان جامعه عکاسی سفارشی عکاسی کردن است، توضیح داد: عکس می‌تواند سفارش غیرمستقیم یک جشنواره باشد که یک عکس را به گزارشی و در نهایت خبری تاریخ مصرف‌دار تبدیل می‌کند، در حالیکه سفارش باید از دل عکاس به خود عکاس سفارش داده شود.

فرجوند فردا تصریح کرد: تحصیلات مرتبط با هر هنری تاثیر بسزایی در روند رشد یک هنرمند می‌تواند داشته باشد، اما به این معنا نیست که عکاس و هنرمند هر رشته هنری اگر به هر دلیلی نتواند تحصیلات عالیه داشته باشد نمی‌تواند هنرمند خوبی باشد.

وی با اشاره با اینکه یک عکس خوب گذشته از آنکه تمام قواعد اولیه از قبیل ترکیب‌بندی رنگ و نور را رعایت می‌کند باید بیننده بتواند هم ارتباط برقرار کند و هم درگیر آن شود، اضافه کرد: عکس خوب باید مانند یک سیلی به صورت بخورد تا تو را بیدار کند نه آنکه با ساختن رویایی بخواب ببرد، عکس همیشه برای دیدن نیست گاه عکس مانند نمک بر زخم برای بیدارماندن است.

این هنرمند بیجاری با اشاره به جمله «دوربین به جای تفنگ» گفت: به راستی اگر این جمله شعار نبود و به واقعیت می‌پیوست دنیا بهشت می‌شد و نسل‌های بعد می‌توانستند با افتخار از گذشتگانشان یاد کنند، طبیعت و محیط زیست قربانی شکار و چیدن شده‌اند، دوربین عکاسی می‌تواند زیبایی خدادادی را به یک دنیا جمعیت نمایش دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15555
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.