حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
معاون فرماندار دهگلان:

دفاع‌ مقدس نمایانگر پیروزی و نصرت‌ الهی بر کفر و ظلم است

  • کد خبر : 17702
  • 06 مهر 1402 - 9:52
دفاع‌ مقدس نمایانگر پیروزی و نصرت‌ الهی بر کفر و ظلم است
معاون فرماندار دهگلان با بیان اینکه دفاع‌ مقدس نمایانگر پیروزی و نصرت‌الهی بر کفر و ظلم است، گفت: اتحاد، همبستگی و انسجام از مهمترین پیام‌های دفاع مقدس برای ما است که این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بتوان با وحدت و یاری یکدیگر، همه موانع و مشکلات را از میان برداشت.

مسلم رضایی صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تمام توان و امکاناتی که سایر کشورهای متحدش در حمله به ایران داشت، بصورت دردمندانه به خاک ایران تجاوز و حمله نظامی کرد و با توجه به اینکه انقلاب اسلامی در کشور، تازه شکل گرفته بود و ملت از ارتش قوی و منسجمی برخوردار نبود، رژیم بعثی عراق در عرض یک ماه اکثر مرزهای کشور را به تصرف خود درآورد.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) دستور تشکیل ارتش بیست میلیونی بسیج مستضعفین را صادر نمود و در رأس فرمان قرار گرفت، مردم نیز با تمام وجود و قوا به پای صحنه آمده و در جبهه‌های جنگ حضور یافتند و برای دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با دشمن جنگیدند.

معاون فرماندار شهرستان دهگلان خاطرنشان کرد: هفته دفاع‌ مقدس نمایانگر پیروزی و نصرت الهی بر کفر و ظلم و عناد است، دفاع مقدس به ما نشان داد که در سایه ایمان به خداوند و وعده الهی در سایه اتحاد و همبستگی می‌توان در تمامی گذرگاه‌های دشواری که برای این نظام و مملکت ایجاد شده است براحتی عبور کرد.

وی در ادامه گفت: اتحاد، همبستگی و انسجام از مهمترین پیام‌های دفاع مقدس برای ماست، این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بتوان با وحدت و یاری یکدیگر، همه موانع و مشکلات را از میان برداشت.

رضایی با اشاره به رشادت‌های رزمندگانی که در دوران جنگ تحمیلی از درس و زندگی خود گذشتند تا به ما آزادگی را بیاموزند، در ادامه مطلب افزود: صدام و رژیم بعثی عراق، هشت سال جنگ نابرابر را بر ملت ایران تحمیل کرد، کشور ایران بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر شهید را در طول دوران دفاع مقدس تقدیم ملت کرده است که ۳۶ هزار نفر از این تعداد را شهدای قشر دانش‌آموز تشکیل داده‌اند، بیش از ۳ هزار نفر جانباز و‌ ایثارگر و قریب به ۲۵۰۰ نفر نیز آزاده از قشر دانش‌آموزان در دوران جنگ تحمیلی به یادگار مانده است‌.

وی به نقش مهمی که دانش‌آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل ایفا کردند اشاره و بیان کرد: اکنون وظیفه ما در قبال این رزمندگانی که برای حفظ امنیت و آرامش ما به جنگ با دشمن رفتند، حراست از پیام آزادگی، ایثار، شجاعت، مقاومت و جهادی است که به ما آموختند.

معاون فرماندار دهگلان خاطرنشان کرد: اگر در آن دوران جنگ تحمیلی بود، اکنون نیز دشمن به شیوه‌های مختلف دیگر درصدد دشمنی با نظام اسلامی ایران است.

به گفته وی دشمن با هجمه‌های فرهنگی، شناختی، ترکیبی و جنگ نرم در ستیز با ملت ایران برخواسته است و با تمام قوا و توانش بر روی جوانان و نوجوانان ایرانی کار کرده تا آنان را از راه راست منحرف سازد و امروز لازم است که جوانان و نوجوانان در این زمینه آگاهی لازم را داشته و هوشیار و بیدار باشند، تا در دام شومی که دشمن برای آنها تدارک دیده است دچار نشوند.

رضایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با بیان گام دوم انقلاب، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب که هفت اصل از اصول اساسی را ترسیم کرده است، اگر بتوان سه اصل از آن را در زندگی اجتماعی بکار برد، قطعاً دشمن در تأثیرگذاری بر روی افکار و عقایدها ناکام خواهد ماند، بحث علم و پژوهش، اخلاق و معنویت و سبک زندگی اسلامی، سه اصل مهمی است که اگر در جامعه بکار برده شود منجر به پیشرفت آن جامعه خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: هرگز از یاد نبریم که از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل، امنیت و ثبات امروز را برای ما فراهم ساخته است، اگر فداکاری شهدا نبود، امروز ما در این جایگاه قرار نمی‌گرفتیم، اگر شهدا نبودند چه کسی آیات مقاومت و شجاعت را برای ما معنا می‌کرد؟!

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17702
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.