حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
رئیس کل دادگستری کردستان:

دغدغه کاهش جمعیت زندانیان باعث تضییع حق شاکیان نشود

  • کد خبر : 12145
  • 21 خرداد 1402 - 10:20
دغدغه کاهش جمعیت زندانیان باعث تضییع حق شاکیان نشود
رئیس کل دادگستری کردستان بر ضرورت ساماندهی محکومان متواری در استان تاکید کرد و گفت: دغدغه کاهش جمعیت کیفری زندانیان نباید سبب تضییع حق شکات در پرونده ها شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق در اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان اقدام شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی صحیح در امور ساماندهی زندانیان سبب احقاق حق و اجرای عدالت می شود، افزود: اداره کل زندانهای استان موظف است آمار اشتغال زندانیان استان را به صورت مرتب و ماهیانه به دبیرخانه این ستاد ارسال کند.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: احقاق حق تنها به صدور حکم قاضی خلاصه نمی شود و در مرحله اجرای حکم و همچنین در زندان نیز باید حقوق زندانی و شاکی رعایت شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در این مقوله باید تمرکز تصمیم گیری وجود داشته باشد و در موارد خاص فقط شخص دادستان ورود کند تا خانواده زندانیان و همچنین شکات از سرگردانی خارج شوند.

وی بر نظارت مستقیم رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بر عدم ارسال محکومین مالی یا ردمال مبهم به زندان اشاره کرد و افزود: مگر در موارد ضروری به هیچ وجه اعزام حضوری زندانی به دادگستری پذیرفتنی نیست و باید دادرسی الکترونیک در استان به صورت کامل و دقیق اجرا شود.

رئیس کل دادگستری کردستان دستور تشکیل کارگروه اشتغال زندانیان در شهرستانها را صادر و اضافه کرد: ظرف مدت ۱۰ روز با حضور و نظارت روسای دادگستری، دادستانها، فرمانداران و روسای زندان شهرستانها، افراد واجد شرایط اشتغال و همچنین فرصت های شغلی موجود در شهرستانها احصا شده و نتیجه آن به دبیرخانه ستاد ارسال شود.

لزوم غربالگری، استعدادیابی و آموزش زندانیان در جهت اشتغال آنها

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز در این نشست بر لزوم غربالگری، استعدادیابی و آموزش زندانیان در جهت اشتغال آنها تاکید کرد.

مجتبی محمدی مدیرکل زندانهای استان کردستان اظهار کرد: تعداد ۴۵ نفر از زندانیان استان از پابند الکترونیک استفاده می کنند که می طلبد این آمار افزایش یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12145
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.