حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

دعوت علمای اهل سنت کردستان از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس

  • کد خبر : 8749
  • 24 فروردین 1402 - 8:43
دعوت علمای اهل سنت کردستان از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس
علما و روحانیون اهل سنت کردستان، ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی، مردم استان را به شرکت گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، علما و روحانیون شهرستان مریوان، در محکومیت حمله به روزه داران و نمازگزاران مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان و دعوت از مردم انقلابی کردستان برای شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس، بیانیه‌ای صادر کردند.

در متن این بیانیه آمده است: مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس شاهد درگیری های خشونت آمیزی بود که پس از یورش نیروهای سرکوبگر اسرائیلی در ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی و حمله وحشیانه به نمازگزاران و روزه داران در داخل مسجد تعدادی زیادی از نماز گزاران بی دفاع و در حال عبادت را زخمی و بازداشت کردند.

در ادامه عنوان شده است: مسجد الاقصی از ارزش والای برخوردار است جایگاه پربرکت و محل زندگی و بعثت انبیا الهی، نخستین قبله مسلمانان و به ویژه جایگاه معراج آسمانی حضرت رسول الله(ص) است این تجاوزات نقض آشکار قوانین بین المللی و هتک حرمت مسجدالاقصی به شمار می رود.

در بخش دیگری از بیانیه بیان شده است: این تجاوزات به اماکن و مقدس و مسلمانان بی دفاع مکرر و هدفمند از سوی اشغالگران به ملت بی‌دفاع فلسطین و مقدسات مسلمانان نتیجه فرار مکرر اشغالگران از بازخواست و خیانت جامعه بین الملل به مسئله فلسطین است.

همچنین آمده است: کمپین دروغ پردازی سران رژیم اشغالگر درباره حفظ وضعیت موجود در مسجدالاقصی، تلاشی آشکار برای گمراه کردن جامعه جهانی و افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر تخلفات و جنایات آنها علیه قدس و مقدسات آن است.

و در پایان عنوان شده است: ما علمای شهرستان مریوان ضمن محکوم گردن این اعمال وحشیانه خواستار پیگیری مجامع جهانی و برخوردهای بین الملی جهان اسلام را با این عمل کریه وضدانسانی خواستاریم و از مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت می‌کنیم.

بیانیه امام جمعه بانه

امام جمعه بانه و عضو دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت هم در محکومیت حمله به روزه داران و نماز گزاران در مسجدالقصی در ماه مبارک رمضان بیانیه صادر کرد.

در متن بیانیه ماموستا عبدالرحمن خدایی آمده است: همزمان با ماه مبارک رمضان؛ ماه طاعات و عبادات و تلاوت قرآن، اراضی اشغالی فلسطین بار دیگر شاهد وقوع جنایاتی است که در سایه سکوت رهبران جهان عرب و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر رخ می‌دهد و برگ سیاه دیگری را در تاریخ سیاسی معاصر جهان رقم می‌زند.

در ادامه ذکر شده است: اینجانب ضمن ابراز انزجار از سکوت مجامع بین المللی در مقابل جنایات رژیم اشغالگر و اعلام همبستگی بامردم بی‌دفاع فلسطین این اقدام ناپسند را محکوم نموده و از نهادهای بین المللی و حقوق بشری خواستاریم که تمهیدات و اقدامات بازدارنده را علیه تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

لزوم قیام علیه رژیم صهیونیستی

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه نیز در محکومیت حمله به روزه داران و نماز گزاران در مسجدالقصی در ماه مبارک رمضان، گفت: نیاز است کشور های مسلمان در راستای این حرکت صهیونیست ها قیام کنند و اجازه ندهند که رژیم غاصب در فلسطین دست به حمله و کشتار مسلمانان کند.

ماموستا هاشم نوری اضافه کرد: حمله وحشیانه نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی به معتکفان و عبادت کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی، یک بار دیگر خوی جنایت پیشگی و ضدحقوق بشری این رژیم را در مقابل چشم جهانیان به تصویر کشید.

وی با اشاره به محکومیت تحرکات و تجاوز رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین اشغالی، افزود: برخی از کشورهای متجاوز و متخاصم، رژیم غاصب را حمایت کرده و این موجب شده که رژیم صهیونیستی پا از گلیم خود دراز کند و دست به چنین حمله وحشیانه ای بزنند، قطعا این جنایت محکوم است و بدون جواب نخواهد ماند.

امام جمعه اهل سنت قروه افزود: نیاز است کشور های مسلمان در راستای این حرکت صهیونیست ها قیام کنند و اجازه ندهند که رژیم غاصب در فلسطین دست به حمله و کشتار مسلمانان کند.

روز قدس روز وحدت امت اسلامی است

ماموستا امجد محمودی از روحانیون کردستان هم، روز قدس روز وحدت امت اسلامی برشمرد و گفت: قضیه فلسطین امروز مهمترین موضوع امت اسلامی است و بخوبی می دانیم چندین بار فسطین آزاد شده و امروزه هم این امر مهم فقط با وحدت امت اسلامی مقدور است.

وی ضمن محکومیت هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: روز قدس روز وحدت امت اسلامی برای خنثی کردن رژیم جعلی اسرائیل است.

امام جمعه شهرک بهاران مریوان افزود: رژیم اسرائیل یک رژیم نژادپرست است که از ابتدای شکل گیری تحت حمایت استکبار جهانی تامین و هفتاد سال از عمر خبیث خود را می گذارند که تاکنون جز قتل، غارت، اسارت زنان و کودکان مظلوم فلسطین نباشد، هیچ سودی عاید منطقه نکرده است.

ماموستامحمودی با بیان اینکه با امید روزی که افطاری را در جوار قدس و مسجد قدسی کنیم، تاکید کرد: از همه مردم می خواهم هر چه باشکوه تر در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و آن را یک واجب شرعی بدانند.

تحقق آرمان امام با وحدت اسلامی

امام جمعه اهل سنت موقت بیجار هم با بیان اینکه بیداری امروز امت اسلام از برکت انقلاب اسلامی و رهبر فقید انقلاب است، افزود:
هزاران درود و رحمت از دریای بیکران الهی بر روح پر فتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که با روحیه فرزانگی و درایت جمعه آخر سال را هدفمندانه روز حمایت از قدس شریف نامگذاری کرد.

ماموستا جلال مرادی ادامه داد: اگر ملت اسلام امروز بیدارند و از اسراییل فاسد بیزارند از برکت انقلاب اسلامی و رهبر فقید انقلاب است.

محوریت قدس شریف، عامل اتحاد وانسجام امت اسلامی و پیروزی مقاومت است

مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی سقز، بیان کرد: جهان اسلام باید با تمام ظرفیت وارد میدان شود و از ملت مظلوم فلسطین حمایت خود را اعلام دارد؛ قدس یکی از شعائر اسلام است و می تواند نماد وحدت امت اسلامی باشد تا جهاد و مقاومت علیه ظلم و ستم در حد توان صورت گیرد.

ماموستا محمود ابن الخیاط قدس شریف را قبله اول مسلمانان و نماد اتحاد وانسجام امت اسلامی عنوان و اضافه کرد: بنابر فرموده قرآن کریم، بیت المقدس قبله اول مسلمانان جهان و محل عروج پیامبر اسلام(ص) به آسمان است؛ از این جهت چنین مکان مقدسی باید در اختیار مسلمانان باشد، لذا برای حفظ وحدت و انسجام میان امت اسلامی باید از مردم مظلوم فلسطین و قدس دفاع و حمایت کنیم و این وظیفه تمام مسلمین عالم است.

رمز پیروزی ملت فلسطین اتحاد و عدم اختلاف میان امت اسلامی است

امام جمعه موقت سنندج هم بیان کرد: اسرائیل غاصب قصد دارد امت اسلامی را تضعیف کند و اموال امت اسلامی را از زمین و آسمان به یغما ببرد؛ اگر اختلاف نباشد و اتحاد و همبستگی بین مسلمانان جریان داشته باشد، به فرموده امام راحل (ره) هر که یک سطل آب دست بگیرد و بر اسرائیل بریزد، این رژیم از صحنه روزگار محو خواهد شد.

ماموستا محمدامین راستی گفت: رژیم صهیونستی یک غده سرطانی است که قدس، قلب مسلمانان و سرزمین مسلمانان را اشغال کرده و ملت مظلوم فلسطین را زیر چکمه و یوغ و کشت و کشتار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: روز قدس، روز همبستگی، اخوت و برادری نسبت به برادران فلسطینی است و مسلمانان در این روز اعلام می دارند که شما تنها نیستید و تا آخرین نفس در کنار شما خواهیم ایستاد.

این روحانی اهل سنت افزود: اگر اختلاف نباشد و اتحاد و همبستگی بین مسلمانان جریان داشته باشد، این رژیم از صحنه روزگار محو خواهد شد؛ لذا از مردم شریف ایران و امت اسلامی می خواهم که این روز را گرامی بدارند و حضور پر شور خود را به همگان اعلام دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8749
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.