حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
امام جمعه دهگلان:

دشمنان اسلام تحمل دیدن وحدت مسلمانان را ندارند

  • کد خبر : 18282
  • 11 مهر 1402 - 21:56
دشمنان اسلام تحمل دیدن وحدت مسلمانان را ندارند
امام جمعه دهگلان، قرآن مجید، قبله و وجود رسول اکرم (ص) را از مشترکات گرانبهای اهل سنت و شیعه دانست و یادآور شد: در قرآن کریم کتاب مقدس تمام مسلمانان دنیا، وحدت نه یک مسأله سیاسی و مقطعی، بلکه به عنوان یک وظیفه دینی مطرح شده است که امروز بیش از پیش نیاز به اتحاد و اخوت واقعی داریم.

ماموستا عبدالسلام محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: اختلاف بین شیعه و سنی توطئه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است، باید هوشیار و آگاه بود و دانست که چه کسی راه را نشان می‌دهد، امت اسلام، موحد و از هرگونه تهمتی مبرا و مطیع فرمان خدا و رسولش است و دشمنان این را بدانند که تفرقه، شکست و رسوایی به دنبال خواهد داشت.

 

 

محمدی امام جمعه دهگلان اضافه کرد: جهان اسلام هیچ تقابلی با ادیان ابراهیمی ندارد بلکه در مقابل الحاد می ایستد و در جهان یهودیت و مسیحیت، خود یهودیان و مسیحیان مقابل الحاد یهودی و مسیحی می ایستند، در واقع همین فتنه گران هستند که در ادیان الهی رخنه ایجاد کرده اند.

 

امام جمعه شهرستان دهگلان عنوان کرد: افراد به نام دین و شریعت، بزرگترین لطمه و ضربه را به دین و امت اسلام می زنند، با هوشیاری در برابر فتنه انگیزان و با ایستادگی فعال و بیداری اسلامی روزافزون می توان توطئه های این جریان خطرناک را خنثی و در نطفه خفه کرد.

 

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان تصریح کرد: دشمنان تحمل این وحدت و امنیت در کشور را ندارند و به دنبال ایجاد اختلاف بین امت اسلامی هستند، امنیت یک مولفه مهم و زیرسایه امنیت، عبادت، توسعه، دین و تقواست، در اصل اگر امنیت و ثبات نباشد کسب و کار هم وجود نخواهد داشت، ستون اسلام بر پایه وحدت بنا شده و اگر وحدت صحابه پیامبر (ص) در پیروی از دستورات ایشان در صدر اسلام نبود، امروز اثری از اسلام، قبله و قرآن وجود نداشت.

 

محمدی در ادامه اضافه نمود: ملت ایران خواهان امنیت و آرامش و وحدت زمینه ساز امنیت و آرامش است، اجازه نمی‌دهیم دشمنان در میان ما نفوذ کنند و رشادت ها و زحماتی که شهدا برای امنیت امروز ما کشیده اند به زیر سوال برود، همه تلاش و آرزوی ما موفقیت و سربلندی کشور است و برای حفاظت از آرمان های انقلاب اسلامی تا پای جان در صحنه های نبرد حضور خواهیم داشت.

 

وی در ادامه مطلب گفت: دشمن با محاسبات دقیق وارد میدان جنگ شده و با تمام تجهیزاتش درصدد تفرقه و ایجاد دوگانگی در دین مبین اسلام را دارد، توصیه ما به مردم این است که فریب حرف دشمنان و ضد انقلاب را نخورند تا با اتحاد و انسجام و یکپارچگی بیشتر توطئه های آنان را خنثی کنیم، دشمن خیرخواه ما نیست و تلاش می‌کند از هر فرصتی میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند.

 

ماموستا محمدی در ادامه مطلب بیان کرد: قرآن مجید، قبله و وجود رسول اکرم (ص) از مشترکات گرانبهای اهل سنت و شیعه محسوب می شود، در قرآن کریم کتاب مقدس تمام مسلمانان دنیا، وحدت نه یک مسأله سیاسی و مقطعی، بلکه به عنوان یک وظیفه دینی مطرح شده است که امروز بیش از پیش نیاز به اتحاد و اخوت واقعی داریم.

 

 

امام جمعه دهگلان خاطرنشان کرد: تاکید امام راحل و رهبر انقلاب به مسئله وحدت نشان دهنده این است که موضوع وحدت یک مسئله تاکتیکی نیست بلکه یک اعتقاد و شعار واقعیست تا مسلمانان از فتنه‌های دشمنان در امان باشند، اگر امروز بحث وحدت شیعه و سنی مطرح می‌شود به این دلیل است که مسلمانان جهان از عزت و سربلندی برخوردار شده و آواره نباشند.

 

ماموستا محمدی تشریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در زمانی که قبایل عرب فرزندان دختر خود را زنده به گور می‌کردند، صحابه را به وسیله اخلاق حسنه دور هم جمع و وحدت را ایجاد کرد، پیامبر با اخلاق نیکوی خود ابتدا وحدت را در جامعه بنا نهاد و پس از آن با کمک وحدت ایجاد شده در صفوف مسلمین توانست در برابر هجمه‌های بدخواهان بایستد و درخت اسلام را به ثمر بنشاند.

 

وی در ادامه گفت: امروزه شاهد آن هستیم که شیعه و سنی هر دو رو به یک قبله نماز می‌خوانند و کتاب قرآن و پیامبر مشترک دارند و این مشترکات مهم و ارزشمند عاملی برای اتحاد آنها است، تمام سعی و تلاش دشمن در ایجاد تفرقه میان آنهاست که هر بار به عناوینی با شکست مواجه می شود.

 

محمدی عضو شورای تامین شهرستان دهگلان عنوان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس شیعه و سنی زیر پرچم جمهوری اسلامی در مقابل رژیم بعث عراق جنگیدند و هر دو شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند و با اتحاد خود باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدند، زنجیره اتحاد و برادری که دور تا دور کشور ما کشیده شده بزرگترین حصار در برابر نفوذ دشمنان نظام است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18282
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.