حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
امام‌جمعه سنندج:

دستگیری از محرومین سبب اتحاد، اعتماد و علاقه در جامعه است

  • کد خبر : 32181
  • 20 فروردین 1403 - 10:56
دستگیری از محرومین سبب اتحاد، اعتماد و علاقه در جامعه است
امام‌جمعه سنندج گفت: مستحقین چشم‌انتظار کمک‌های دیگران هستند و امروز اگر ما بخواهیم از گردنه‌های سخت عبور کنیم و قله‌ها را فتح نماییم باید از آنچه دوست داریم و می‌پسندیم به نیازمندان ببخشیم و این چراغ راهی است که دین اسلام در پیش روی ما قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، ماموستا فایق رستمی صبح امروز در رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه که با محوریت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بهداشتی و لوازم‌خانگی در سنندج برگزار شد، با محکوم نمودن جنایات رژیم سفاک صهیونیستی در شهادت سرداران و افسران مستشار ایرانی در خاک سوریه اظهار داشت: خداوند کریم هم عبادت را توصیه کرده است و هم جهاد را که عبادت شامل بندگی و خدمتگزاری است و امروز می‌بینیم سپاه پاسداران در میدان خدمتگزاری هستند و این بهترین نوع عبادت است که در کنار جهاد برای خداوند قرار می‌گیرد و این از نشانه‌های مجاهدان در راه خدا است.

وی با بیان اینکه نگاه قرآن کریم در ارتباط با خدمت و خدمتگزاری در یک هزار آیه قرآن کریم تکرار شده است، گفت: کسانی که نیازهای محرومین را بر نیازهای خود ترجیح می‌دهند و این از ویژگی‌های مؤمنین است که ما باید خداوند را شاکر باشیم که این شکوفه‌های خدمتگزاری روزبه‌روز جوانه می‌زنند.

 امام‌جمعه سنندج تأکید کرد: مستحقین چشم‌انتظار کمک‌های دیگران هستند و امروز اگر ما بخواهیم از گردنه‌های سخت عبور کنیم و قله‌ها را فتح نماییم باید از آنچه دوست داریم و می‌پسندیم به نیازمندان ببخشیم و این چراغ راهی است که دین اسلام در پیش روی ما قرار داده است.

وی به فریاد مسلمانان در غزه اشاره نمود و گفت: ما باید در هر گوشه دنیا به داد مظلومان و نیازمندان برسیم، و به یاد آن کودکانی باشیم که در زیر آوار فریاد می‌زنند که ای مسلمانان به داد ما برسید؛ لذا امروز اهمیت این نوع کمک‌ها اینجا مشخص می‌شود که جهاد حقیقی را با انسان یادآور می‌شود

وی به نام‌گذاری سال جدید اشاره نمود و افزود: ما باید شعار سال جدید را تبیین کنیم و با شناسایی نیازمندان و محرومین در جهت تحقق آن قدم برداریم.

وی رویکرد سپاه در جهت خدمت و کمک به نیازمندان کردستانی را قابل‌تقدیر دانست و افزود: سپاه بیت‌المقدس از سال ۹۸ تاکنون با برگزاری رزمایش‌های کمک مؤمنانه قدم‌های بسیار خوبی در جهت رفع دغدغه‌های فقرای استان برداشته و امیدواریم همواره تداوم داشته باشد.

امام‌جمعه سنندج با تأکید بر اینکه به فکر نیازمندانی که قدرت خرید مردم ندارند، باشیم، خاطرنشان کرد: تنها سپاه و بسیج متولی کمک به نیازمندان نیستند، بلکه باید همه دستگاه‌ها و مردم به فکر نیازمندان باشیم.

ماموستا رستمی از مسئولان خواست که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان و نیروی انسانی مستعد در جهت توسعه کردستان قدم بردارند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32181
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.