حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان؛

دستگاه قضایی با مروجان بی بندوباری مماشات نمی‌کند

  • کد خبر : 14271
  • 03 مرداد 1402 - 11:44
دستگاه قضایی با مروجان بی بندوباری مماشات نمی‌کند
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان از تشکیل چندین پرونده قضایی ویژه مروجان بی‌بندوباری در خبر داد و گفت: قوه قضائیه در برخورد با این افراد با کسی مماشات نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم صبح امروز درهمایش استانی یاور‌ان معروف اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌ای است که بیش از هر حوزه دیگر زیر تیغ فتنه شیاطین قرار گرفته است.

وی افزود: دشمنان در این حوزه به صورت تدریجی وارد عمل شدند و به دنبال این هستند که امر به معروف و نهی از منکر را کم رنگ و یا بیرنگ نشان دهند و این عمل استراتژیک آنان در تاریخ مقابله با این حوزه بوده است.

جباری گفت: مسئله حجاب وعفاف تا دیروز برای دشمن آنچنان اهمیتی نداشت اما سوال اینجا است که چه شد که امروز دشمن این حوزه را برای نبرد انتخاب کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان در ادامه اشاره‌ای هم به اهمیت توجه بیشتر به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجاز‌ی داشت و گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را در فضای مجازی گسترش دهیم و اجازه ندهیم دشمنان با برنامه‌ریزی‌ خود منکرات را به عنوان معروف به جامعه تحمیل کنند.

وی بی‌حجابان را به سه گروه تقسیم کرد و گفت: نخست افراد و جامعه‌ای که با بی‌حجابی ظاهر می‌شوند، متخلف بوده و طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مشمول مجازاتی خواهند شد و ۹۰درصد این افراد کسانی هستند که هیچ قصد و تحلیلی از جامعه نداشته‌اند

جباری بیان کرد: دسته دوم افرادی هستند که نه تنها بدون حجاب ظاهر می‌شوند بلکه به بی‌حجابی تظاهر هم می‌کنند که اینها نیز از لحاظ قضایی طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، مشمول مجازات سختگیرانه‌تر نسبت به گروه اول خواهند شد.

وی در ادامه گروه سوم را مروجان ترویج فرهنگ بی‌بندوباری در جامعه عنوان کرد و خاطر نشان کرد: این افراد و گروه‌ها در دو عرصه فضای مجازی و حقیقی فعالیت کرده که مخاطب اصلی دستگاه قضایی بوده و از این تریبون رسماً اعلام کرده که قوه قضائیه با اینها هیچ گونه مماشاتی نخواهد کرد.

جباری با هشدار اینکه دشمن بیش از هر زمان دیگری برنامه‌ریزی و دنبال تضعیف حجاب در جامعه است، گفت: در حوزه صیانت از حجاب باید همه آحاد جامعه به ویژه سازمان‌های مردم نهاد و NGOها پای کار آمده و یقیناً دستگاه قضایی نیز از آنان حمایت خواهد کرد.

ویژگی‌های آمر به معروف باید درشان حرمت انسانی باشد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار داشت: امربه معروف و نهی ازمنکر واژه پر تکراری است که در جامعه به کار می‌رود اما باید در نظر داشت که کسی که امر به معروف و نهی ازمنکر می‌کند باید یک سری ویژگی داشته باشد که کار آن تاثیرگذار باشد.

وی افزود: تهذیب نفسانی، تلاش شایسته و دلسوزانه حرمت حقوق انسانی سه شاخصه اصلی برای اوامر امر به معروف است که درهر صورت باید آن را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تلاش مضاعف و خستگی‌ناپذیر در مسیر اصلاح و نجات افراد ازسقوط و نابودی را دیگر ویژگی مهم برای آمران به معروف دانست و گفت: اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر را در قالب بخشنامه صرف باقی بگذاریم تاثیر و خروجی که باید را نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند قیام عاشورایی من برای اصلاح امت جدم است و در ادامه می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و مانند روش جد بزرگوار و پدرم مشق کنم.

پورذهبی در ادامه گفت:انسان برای انجام کار تاثیرگذار در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید دارای شرایط ویژه و خاص باشد چون بخشی از منکرات با بخشنامه و بگیروببند حل می‌شود اما بخش عمده آن باید با الگوبرداری از حرکت امام حسین(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: تا زمانی که خود ما در نماز اول وقت، انجام دستورات دین، رعایت اصول اخلاقی ثابت قدم نباشم کلام نفوذپذیر و تاثیرگذاری نخواهم داشت.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: امام حسین (ع) الگوی کامل یک فرد با داشتن تهذیب نفس است باید رفتار و منش آن حضرت را فصل‌الخطاب حرکت خود در این حوزه قرار دهیم.

وی در پایان بیان داشت: باید با الگوگیری از رفتار و منش اخلاق‌مدارانه بزرگان دین در رفتار با دیگران کمال ادب و رعایت حقوق انسانی آنها را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14271
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.