حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

دسترسی روستاهای کردستان به اینترنت ۶ درصد کمتر از میانگین کشوری است

  • کد خبر : 8298
  • 14 فروردین 1402 - 7:58
دسترسی روستاهای کردستان به اینترنت ۶ درصد کمتر از میانگین کشوری است
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: ۸۳ درصد روستاهای استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارد که نسبت به میانگین کشوری(۸۹ درصد) ۶ درصد کمتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آرام حیدری با اعلام این خبر، اظهار کرد: میانگین دسترسی روستاهای برخی شهرستان‌های استان به نسبت استان پایین تر است، به طوریکه ۶۷ درصد روستاهای شهرستان مریوان به اینترنت متصل است.

وی با بیان اینکه این میزان در شهرستان سقز ۷۱ درصد و سنندج ۷۶ درصد است، افزود: برای ارتقای این وضعیت، ۳۰ سایت برای این شهرستان‌ها ارسال شده که تجهیزات آن در حال نصب است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان، هزار و ۸۲ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل است که اینترنت ۵۸۶ روستا مربوط به مخابرات (ADSL) است.

حیدری ادامه داد: اینترنت ۶۵ روستا از طریق های وب و باقی روستاها نیز به اینترنت تلفن همراه ۳G و ۴G همراه اول و ایرانسل تامین شده است.

وی گفت: حدود ۲۸۰ روستا در استان همزمان از (ADSL) مخابرات و پوشش اینترنت ۳G و ۴G همراه اول و ایرانسل بهره مند است، ضمن اینکه ۱۴۰ روستای کردستان دارای پوشش تلفن همراه ضعیف و ۱۴۲ روستا نیز فاقد پوشش تلفن همراه است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اضافه کرد: بر اساس اولویت تا پایان سال آینده علاوه بر تکمیل شبکه ملی اطلاعات، برای بهینه سازی پوشش تلفن همراه روستاها اقدام می شود.

در حال حاضر ۵۱۸ هزار و ۲۰۶ خط تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۳۸۵ خط تلفن همراه و یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۹۹ مشترک پهن باند سیار در کردستان وجود دارد. تعداد اشتراک های پهن باند ثابت ۱۷۷ هزار و ۵۳۴ مورد و ضریب نفوذ پهن باند ثابت ۱۰.۶۱ درصد است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8298
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.