حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
امام جمعه بیجار:

دستاوردهای علمی کشور نتیجه حرکت در خط اصیل انقلاب است

  • کد خبر : 17712
  • 06 مهر 1402 - 10:17
دستاوردهای علمی کشور نتیجه حرکت در خط اصیل انقلاب است
امام جمعه بیجار گفت: ضرورت همکاری و وحدت آحاد مردم، بیان دستاوردهای علمی و فناوری کشور، نتیجه حرکت در خط اصیل انقلاب و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری مردم است.

حجت الاسلام علی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی اظهارداشت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین، این جهاد ادامه دارد که یک وظیفه‌ای اخلاقی است.

وی با بیان اینکه بروز و نمایش اقتدار ملی یکی از ثمرات شیرین جهاد تبیین است و باید در معرض مخاطبان و افکارعمومی تبلور ‌یابد؛ به اهمیت پیروی از ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب اشاره نمود و گفت: امروز ارزش‌ها را وارونه شده به نسل جوان انقلاب ارائه می‌کنند و در صورت تذکر به فردی که به طور حتم درحال انجام کار اشتباه است، فریادها بلند می‌شود که آزادی نیست.

امام جمعه بیجار توضیح داد: پیشرفت کشور در حوزه فناوری‌های نوین درمانی ، هوا و فضا و تجهیزات نظامی، واکسن‌های کم‌نظیر در جهان، توسط جوانان دختر و پسر در همین جمهوری اسلامی ایران و با آزادی کامل اتفاق افتاده است،

وی افزود: امروز ایران اسلامی بزرگترین تولید کننده غرب آسیا است و در فناوری هوا و فضا نیز با پرتاپ ماهواره‌های جدید، نشان دادیم که ما می‌توانیم و حرفی برای گفتن داریم که این‌ها گام بزرگی در حوزه علم و فناوری است.

خورشیدی ادامه داد: این پیشرفت‌ها فقط به خاطر این است که در خط اصیل انقلاب حرکت کردیم که اعتماد به نفس و خودباوری مردم، اقتصاد مقاومتی مردم، استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه هشت سال دفاع مقدس، سبب پیشرفت نظام جمهوری اسلامی شده است.

خطیب جمعه بیجار با اشاره به هفته دفاع مقدس و اهمیت توجه به بازخوانی و یادآوری آن رشادت‌ها و ایثارها، تاکید کرد: خون شهدا جایگزین ندارد، نیروی هوا فضای سپاه با توسل به خون شهیدان و بخصوص شهید طهرانی مقدم، امروز موفق شد به وسیله موشک ماهواره بر قاصد، ماهواره نور ۳ را به مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین تزریق کند که این اتفاق یک عزت و افتخار بزرگ برای کشور است.

به گفته خورشیدی، ایران اسلامی افتخار سایر کشورهای اسلامی است زیرا اولین کشور مسلمان است که توانسته با همین جوانان نسل سوم انقلاب به قدرت فضا دست یابد و این افتخار ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بین حکومت‌های جهان نصیب این کشور شده است.

حجت الاسلام خورشیدی با تاکید به اینکه عناصر مختلف نظام دست به دست هم داده تا امنیت در این کشور برقرار شود، گفت: قدرت دفاعی، اقتصاد و رفاه عمومی، سیاست و قدرت چانه‌زنی در دیپلماسی، فرهنگ وسبک زندگی، منطق جذاب در مقابل سایر ملت‌ها مهترین این عناصر بوده است‌.

وی با بیان اینکه نمایش اقتدار ملی از ثمرات شیرین جهاد تبیین است، تاکید کرد: ” جهاد ادامه دارد” زمانی که نقشه دشمن را خوب بشناسیم، آن را خنثی می کنیم و اگر دشمنی‌ها را نشناسیم ممکن است که رفتاری در کمک به دشمن داشته باشیم، لذا جهادگر با انگیزه و بصیر باید تلاش کند تا جلو کژی‌ها و بیراهه‌ روی ها گرفته شود.

امام جمعه بیجار با بیان اینکه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بارها بیراهه رفتن برخی احزاب و افراد را دیدیم، عنوان کرد: اگر بیراهه‌ها را خوب بشناسیم جلو فتنه‌ها هم گرفته می‌شود و جهادگر تبیین باید مراقبت کند تا انحرافات را بخوبی برای توده‌های مردم بیان کند چرا که دستاوردهای امروز نظام جمهوری اسلامی مرهون خون شهداست که برای خداوند وارد میدان شدند و جان خود را تقدیم کردند.

حجت الاسلام خورشیدی تصریح کرد: درگیری روسیه و اوکراین نشان داد که کشورهای غربی جز شعار و دروغگویی حرفی برای گفتن ندارند، ملت فلسطین، یمن ، بحرین و برخی کشورهای مظلوم دیگر توسط آمریکایی‌های کشته می‌شوند ولی غربی‌ها اصلا دم نمی‌زنند، باید روحیه انقلابی و ایستادگی مقابل دشمنان با قدرت و درایت حفظ شود و تقویت شود و این رسالت مهم مردم و مسئولان است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17712
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.