حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
گزارش از خدمات شبانه روزی بخش دیالیز بیمارستان دهگلان؛

دستانی که سلامت را به دردمندان هدیه می بخشند

  • کد خبر : 14721
  • 11 مرداد 1402 - 7:04
دستانی که سلامت را به دردمندان هدیه می بخشند
پرستاران انسانهای فرشته صفتی هستند که خداوند سبحان وجودشان را با عشق سرشته، فرشته ای که رد پایشان تا عرش الهی ادامه دارد...

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، پشت درهای بسته بیمارستان‌ها مرز میان غم و شادی، گم شده است و سفید پوشان و سبزپوشان برای شفا بخشیدن به بیماران از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند، گاه در قامت پزشک و پرستار و گاه در قامت پدر و مادر.

پرستاران مظهر عشق و مهربانی هستند و وجود خود را وقف آرامش و نجات جان بیماران کرده اند، آنها بیماران را وادار می‌کنند تا به بهبودی امید داشته و برای بازیافتن سلامتی دوباره تلاش کنند.

در شب و روزهایی که عشق به اباعبدالله الحسین (ع) دنیا را فرا گرفته به سراغ خانمی تلاشگر می رویم که در بیمارستان شهدای دهگلان مشغول خدمت رسانی به مردم علی الخصوص بیماران دیالیزی است.

مریم محمدی مسئول بخش دیالیز بیمارستان دهگلان در گفتگو با کردتودی، عنوان کرد: خدمت رسانی به بیماران بخش دیالیز با توجه به شرایطی که افراد مراجع کننده‌ها و بیماران دارند، به نسبت سایر بخش های بیمارستان متفاوت‌تر است.

محمدی در ادامه تصریح کرد: بیماران دیالیزی، زمانیکه مریضی دارای مشکلات کلیوی بوده و به سمت نارسایی مزمن کلیه می رود، طی گذراندن پروسه مرتب و به دستور پزشک یک روز در میان به مرکز دیالیز مراجعه کرده و از خدمات آن نیز استفاده می کنند.

محمدی مسئول بخش دیالیز بیمارستان شهدای دهگلان اظهار کرد: دستگاه دیالیز مانند ماشین شخصی می باشد و همانطور که وسیله نقلیه وقتی خراب باشد آنرا به تعمیرگاه و‌نزد تعمیرکار می بریم، دستگاه های دیالیزی را نیز نزد تعمیرکار می بریم‌، تا زمانیکه تعمیرکار جهت تعمیر مراجعه می کند، بخش عظیمی از استرس به پرسنل تعلق دارد، لذا از خیرین عزیز خواهشمندیم که مساعدت لازم را در جهت خرید یک دستگاه دیالیز برای بیمارستان شهدای دهگلان داشته باشند.

واحد دیالیز بیمارستان شهدای دهگلان از سال ۱۳۸۸ فعالیتش را آغاز کرده است

علی مریدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهگلان از فعالیت ۲۴ ساعته و شبانه روزی این واحد خبر داد و افزود: واحد دیالیز بیمارستان شهدای دهگلان از سال ۱۳۸۸ فعالیتش را آغاز کرده است.

مریدی اضافه کرد: این بخش دارای هفت تخت فعال و هفت دستگاه دیالیز و ۱۳ نفر مریض که هر کدام از مریض ها هفته ای، سه جلسه، و هر جلسه ۴ ساعت را در ماه از شبکه بهداشت و درمان خدمات دریافت می کنند، حدود ۱۵۰ مورد دیالیز در ماه و ۱۸۰۰ مورد نیز در بخش دیالیز در سال از دستگاه های دیالیز استفاده می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهگلان خاطرنشان کرد: در بحث کمک خیرین و‌ کمک رسانی، شبکه بهداشت و درمان اقدامی را انجام داده است، با این وجود کمک خیرین می تواند در سطح شهرستان راهگشا باشد.

سالانه بیش از ۱۸۰۰ مورد از دستگاه های دیالیز، بخش دیالیز بیمارستان شهدای دهگلان استفاده می شود، بخشی که نیازمند حمایت و پشتیبانی خیرین سلامت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14721
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.