حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
امام جمعه سنندج:

دانشجویان بدنه فعال، تأثیرگذار و فرهیخته جامعه هستند

  • کد خبر : 24416
  • 17 آذر 1402 - 13:44
دانشجویان بدنه فعال، تأثیرگذار و فرهیخته جامعه هستند
امام جمعه سنندج با بیان اینکه دانشجویان قشری تاثیرگذار برای پیشرفت و توسعه کشور هستند، گفت: دانشجویان بدنه فعال، تأثیرگذار و فرهیخته جامعه هستند و باید برای اشتغال آنان برنامه‌ریزی نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا فایق رستمی امروز و در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سنندج با تبریک فرارسیدن روز دانشجو به اهمیت گرامیداشت این روز اشاره نمود و اظهار داشت: دانشجویان قشری تاثیرگذار برای پیشرفت و توسعه کشور هستند که باید به افزایش سطح علمی و توانمندی آنان نگاه ویژه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه دانشجویان بدنه فعال، تأثیرگذار و فرهیخته جامعه هستند، بر لزوم ایجاد اشتغال برای جوانان تاکید کرد و افزود: ایجاد شغل برای جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و این یک مطالبه مردمی است که در این خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز خطاب به مجموعه‌هایی که برای ایجاد اشتغال کار می‌کنند، فرموده‌اند که باید متولیان امر همانند دوران دفاع مقدس تلاش کنند و شب و روز و تعطیلی و غیرتعطیلی نشناسند و مشغول به‌کار باشند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه ایران از ظرفیت‌های مختلف برخوردار است، خاطرنشان کرد: جوانان باید بتوانند برای پیشرفت کشور و اداره زندگی خود از منابع کشور استفاده کنند.

به گفته وی جوانان سرمایه گرانبهای کشور هستند و باید زمینه به‌کارگیری و اشتغال آنان فراهم‌ شود.

گوجه‌فرنگی چرا باید کیلویی ۴۰ هزار تومان باشد؟

خطیب نماز جمعه شهر سنندج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش قیمت برخی محصولات غذایی، گفت: افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی و خوراکی مردم برخلاف شعار سال مقام معظم رهبری است و این در حالی لست که این محصولات در داخل کشور تولید می‌شوند.

ماموستا رستمی ادامه داد: روزانه قیمت اجناس افزایش پیدا می‌کند و میبینیم که بدرت خرید مردم کاهش یافته است.

وی با طرح این سوال که چرا باید یک کیلو گوجه ۴۰ هزار تومان و خیار ۳۰ هزار تومان باشد، گفت: این محصولات که در خارج از کشور تولید نمی‌شوند!

امام جمعه سنندج افزود: باید قیمت‌ها ثبات داشته باشد و مردم نگران تغییر ناگهانی قیمت‌ها نباشند.

مسئولان به برقراری عدالت اجتماعی اهمیت دهند

ماموستا رستمی همچنین خواستار تلاش مسئولان برای رفع مشکلات شد و با بیان اینکه  هیچ کشوری به اندازه ایران غنی و از همه ظرفیت‌ها برخوردار نیست، گفت: هدف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ عدالت اجتماعی است و مناطق دوردست، فقیرنشین و کم‌برخوردار نیز باید همانند مرکز استان مورد توجه قرار گیرند.

به گفته وی وجود فاصله طبقاتی بر خلاف عدالت اجتماعی است و باعث پسرفت جامعه می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24416
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.