حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

دانشجویان باید از سطح آگاهی سیاسی بالایی برخوردار باشند

  • کد خبر : 24228
  • 15 آذر 1402 - 8:54
دانشجویان باید از سطح آگاهی سیاسی بالایی برخوردار باشند
رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان مریوان گفت: یک دانشجو در دانشگاه باید به درجه بالایی از بینش و درک سیاسی رسیده باشد تابتواند در قبال سرنوشت خود، جامعه و مسائل سیاسی آن، در شرایط لازم حساسیت لازم را داشته باشد.

منصور شیرعلی زاده رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، ضمن تبریک روز دانشجو با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اظهار داشت: لازم است دانشجو از بینش و تحلیل سیاسی قوی و مشارکت سیاسی سازنده برخوردار باشد ولی از افتادن در دام جنجال‌های سیاسی و جناحی بپرهیزد.

وی در ادامه تصریح کرد: در محیط دانشگاه، نقد منصفانه و متقابلاً نقدپذیری متواضعانه هر دو لازم است. جوان دانشجو، در محیط علمی باید ذهنش و زبانش باز باشد، نقد کند؛ البته منصفانه باشد.

شیرعلی زاده بیان داشت: یک دانشجو در دانشگاه باید به درجه بالایی از بینش و درک سیاسی رسیده باشد تابتواند در قبال سرنوشت خود، جامعه و مسائل سیاسی آن، در شرایط لازم حساسیت لازم را داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان مریوان در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: همواره از دانشجویان و دانشگاهیان انتظار می رود که آگاهانه و با بصیرت لازم ،هوشمندانه و متعهدانه، عملکردها و تصمیم گیری‌ها را مورد توجه قرار دهند و با نقادی دلسوزانه، خطا و لغزش احتمالی را گوشزد نمایند و همچون مشاوران و کارشناسانی امین، مساعدت خویش را از دست اندرکاران و مجریان امور دریغ نکنند.

شیرعلی زاده بیان داشت: در حال حاضر که نظام سلطه و استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا در مقابل چشم همگان، از جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی حمایت کرده و با تجهیز آن رژیم جعلی به انواع سلاح‌های کشتار جمعی، بیش از ۲۰ هزارنفر از مردم غزه را به شهادت رسانده و زنان و کودکان بی‌شماری را به خاك و خون کشیده است، لازم است چهره‌ی واقعی دولتمردان غربی به ویژه آمریکا را بیش از هر زمان دیگری بشناسیم.

وی تاکید کرد: برای مقابله با نفوذ دشمن و دفاع از خاک‌ریزهای اعتقادی، تحصیل، تهذیب و ورزش باید جزو اولویت جوانان و دانشجویان باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان مریوان  تغییر و وارونه نشان‌دادن اولویت‌ها به دانشجویان را یکی از سلاح‌های دشمنان در برابر نظام دانشگاهی ما تلقی کرد و افزود: دشمنان یقیناً می‌خواهند سهم غیرقابل انکار خود در بروز معضلات و عقب‌ماندگی ملت‌ها را با تزویر و القای ناامیدی و ضعف، به حاشیه ببرند و برای این‌کار، دانشجویان به‌عنوان پیشران‌های جامعه و دانشگاه به‌عنوان زیرساخت حیاتی نوآوری و تحول در کشور را مورد هدف خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24228
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.