حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
با کسب ۱۵ مدال رنگارنگ؛

دانش‌آموزان کردستانی قهرمان مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور شدند

  • کد خبر : 14834
  • 14 مرداد 1402 - 7:16
دانش‌آموزان کردستانی قهرمان مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور شدند
مقام قهرمانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور با کسب ۱۵ مدال رنگارنگ به دانش‌آموزان کردستان رسید.

هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته و در جریان اختتامیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان متوسطه اول کشور، دانش‌آموزان کردستانی با کسب ۱۵ مدال رنگارنگ در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافتند.

وی افزود: بر این اساس، در این دوره از مسابقات که با حضور ۱۸ استان برگزار شد در پایان تیم یک‌دست و آماده کردستان با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۹ برنز در جایگاه اول ایستاد و تیم‌های البرز و کرمان دوم و سوم شدند.

به گفته ناظمی جلال دو مدال طلای کردستان را محمد‌حسین چیره به ترتیب در چرخ چمنی و چرخ تیز به دست آوردند.

وی ادامه داد: در رشته سنگ، آرین معروفی نائب قهرمان شد، آرین محمدی نیز مدال نقره کباده وزن منفی ۵۰ را به خود اختصاص داد و در رشته کباده وزن منفی ۷۰، مانی حسین پناهی مدال برنز را به گردن آویخت.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در کشتی پهلوانی، کردستان دو مدال نقره به دست آورد، افزود: در این رشته مسلم غفاریان و ماردین زرودیی در اوزان ۸۰ و ۱۰۰ کیلوگرم برای کردستان افتخار آفرینی کردند.

وی بیان داشت: ابوالفضل درکه و امیر عباس حیدری نیز به ترتیب در اوزان منفی ۱۰۰ و منفی ۷۰ کیلوگرم کشتی پهلوانی بر سکوی سوم ایستادند و دو مدال برنز کسب کردند.

ناظمی جلال ادامه داد: در بخش تیمی زورخانه نیز کردستان با ترکیب محمدحسین چیره، ابوالفضل درکه، علیرضا ناظمی، مانی حسین پناهی، آرین محمودی و محمد حسین قنبری در رده سوم ایستاده و ۵ مدال برنز را از آن خود کردند.

به گفته وی حمیدرضا کردی، امیررضا چیره به عنوان مربی، رضا غلامی به عنوان مسئول انجمن و حسین شریعتی به عنوان سرپرست، تیم قهرمان کردستان را در این دوره از مسابقات هدایت می کردند.

گفتنی است این مسابقات از ۱۱ تا ۱۳ مردادماه به میزبانی استان کرمان برگزار شد.

شایان ذکر است مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در رشته‌ها و مقاطع مختلف به میزبانی ۵ استان در تابستان جاری برگزار می‌شود که در این میان استان کردستان نیز از ۱۸ تا ۲۸ مردادماه میزبان دانش‌آموزان ابتدایی سراسر کشور در رشته ژیمناستیک خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14834
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.