حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد:

خیانت های انگلیس به ایران در طول تاریخ فراموش نشدنی است

  • کد خبر : 6903
  • 03 اسفند 1401 - 10:02
خیانت های انگلیس به ایران در طول تاریخ فراموش نشدنی است
منتشلو کارشناس مسائل سیاسی گفت:در تاریخ معاصر ایران، هرجا اقدامی علیه منافع ملی ایرانیان صورت گرفته، رد پای انگلیس در آن ماجرا دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، جعفر منتشلو کارشناس مسائل سیاسی درگفتگویی با اشاره به سوم اسفندماه سالروز کودتای انگلیسی رضاخان وخیانتهای این رژیم دیکتاتوری طول تاریخ علیه ملت بزرگ ایران گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، دست درازی انگلیسی‌ها بر منافع ملت ایران قطع شد اما این کشورهمچنان به دشمنی‌های خود علیه ملت ایران ادامه داد.

وی در ادامه افزود: از زمان روی کار آمدن دولت اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ تا کنون دولت انگلیس بارها در مسائل داخلی و خارجی ایران دخالت داشته است  چرا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور انگلیس منافع استعماری خویش را در ایران از دست داد و این امر طبیعی است که آنان از طرفی کینه ی این ملت را به داشته باشند و از طرف دیگر سعی می کنند وضعیت در ایران به گونه ای پیش برود که آنها مجدداً بتوانند به اهداف استعماری خویش در این کشور نائل آیند.

منتشلو اضافه کرد: یکی از دخالت های اخیر انگلیس دخالت در مسائل هسته ای ایران است چرا که این کشور به همراه دو کشور دیگر اروپایی یعنی آلمان و فرانسه همواره با فعالیت های هسته ای ایران مخالفت کرده اند و با دخالت های خود زمینه ی پیشرفت دانشمندان ایرانی را در این عرصه گرفته اند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت: علی رغم تأکید مکرر ایران بر مسالمت آمیز بودن برنامه های هسته ای اش، کشورهای اروپایی با اعمال فشارعلیه ایران، خواستار لغو تمامی فعالیت‌های هسته ای ایران هستند این کشورها می خواهند که ایران همواره نیازمند کمک آنان باشد و نتواند پیشرفت کند و این موضوع تنها یک نمونه از دخالتها وخیانتهای بی جای انگلیسی ها در امور کشور بوده است.

منتشلو تاکید کرد: روابط انگلیس با ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گاه دوستانه و خیرخواهانه نبوده است زیرا رفتار آنها با ایران طی ربع قرن اخیر در موارد متعددی خلاف و دور از شأن دیپلماتیک است.

وی گفت: از این رویکرد چنین برمی آید که انگلیسی‌ها هرگز صادقانه با ایران برخورد نکرده، بلکه همواره اهداف استعماری خود را در اشکال گوناگون در ایران پی گرفته اند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاکاری و گستاخی آنها علنی تر نیز شده است.

منتشلو در پایان خاطر نشان کرد:انگلیس در سال‌های استعمار مقادیر هنگفتی از ثروت کشورهای مستعمره را به غارت برد و همزمان مردمان کشورهای مستعمره را مورد ظلم، شکنجه،انسان زدایی و سلب مالکیت قرار داد، اما هیچگاه از این کشورها و مردمانش عذرخواهی نکرده و غرامتی نپرداخت واین موضوع در خصوص کشورمان نیز صدق می کند و این نشان دهنده ماهیت روباه پیرانگلستان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6903
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.