حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
استاندار کردستان:

خط ریلی همدان- سنندج سه ماه آینده افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 13472
  • 21 تیر 1402 - 3:53
خط ریلی همدان- سنندج سه ماه آینده افتتاح می‌شود
استاندار کردستان در بازدید از ایستگاه راه آهن سنندج از افتتاح این کلان پروژه و زیرساخت مهم حمل و نقل تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه سه شنبه به همراه معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور و جمعی از مدیران عمرانی در بازدید از روند ساخت راه آهن همدان به سنندج، اظهار کرد: پروژه همدان به سنندج جزو طرح های اولویت‌دار دولت و استان است و بر همین اساس تخصیص‌های بسیار خوبی در سفر رییس جمهور به کردستان برای آن گرفته شد.

وی با بیان اینکه امسال سال شکوفایی پروژه‌های چند دهه‌ای کردستان است، افزود: پیشانی همه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان راه آهن است و این انگیزه وجود دارد تا پایان تابستان و در نهایت در مهرماه سال‌جاری به پایان برسد.

استاندار کردستان ادامه داد: باید همه همت و توان خود را بکار بگیریم تا با تامین اعتبارات و زمانبندی درست و دقیق این پروژه بزرگ به خط پایان و بهره‌برداری شود.

زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت و ارزش پروژه، رییس جمهور کشورمان در یک سفر اختصاصی همانند پروژه آبرسانی سنندج به کردستان سفر و آن را افتتاح کند.

وی با بیان اینکه ارزش روز پروژه راه آهن همدان به سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر به قیمت امروز حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: ارزش اقتصادی و زیرساختی این پروژه بر کسی پوشیده نیست و اضافه بر این موارد بخش زیادی از مراکز صنعتی و تولیدی ما در کنار همین ریل قرار گرفته است.

استاندار کردستان اضافه کرد: در تلاش هستیم تا یک بندر خشک در فاصله دهگلان سنندج ایجاد کنیم که این‌ امر می‌تواند برای پیشرفت و توسعه کردستان تحول آفرین باشد.

زارعی کوشا در ادامه گریزی به اهمیت ساخت و اتمام کریدور شمال به جنوب در محدوده استان زد و اضافه کرد: قطعات مختلف کریدور از بوکان تا سنندج فعال شده اما اولویت ما محور سنندج به کامیاران است که محل تصادفات فراوان جاده‌ای است.

وی از مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور خواست با تعین تکلیف پیمانکاران قطعه کریدور شمال به جنوب در محور سنندج کامیاران زمینه را برای شروع مجدد فعالیت در این بخش فراهم کنند.

زارعی کوشا اعلام آمادگی کرد تا از محل مولدسازی املاک و اموال مازاد دولتی استان و تزریق آن درآمدها به پروژه به پیشرفت آن کمک کند.

استاندار کردستان دیگر مطالبه مردم را در خصوص کمربندی سنندج نام برد و گفت: این کمربندی هم اکنون در محدوده شهری قرار گرفته و برای مردم نیز ایجاد چالش کرده است، بر همین اساس لازم است یک طراحی مجدد در این رابطه انجام شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13472
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.