حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
خرید ۱۱۷ هزار تن گندم در کردستان

۸۲ مرکز جمع‌آوری در استان شبانه‌روزی فعال هستند

  • کد خبر : 13629
  • 24 تیر 1402 - 3:52
۸۲ مرکز جمع‌آوری در استان شبانه‌روزی فعال هستند
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از خرید ۱۱۷ هزار تن گندم توسط مراکز جمع آوری این محصول در استان طی یک چند روز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، کردستان یکی از استانهای مستعد و برتر کشور در زمینه تولیدات زراعی از جمله گندم است و طی چند سال اخیر این استان، همواه در ردیف پنج استان برتر کشور در زمینه برداشت گندم قرار داشته است.

برداشت گندم در استان کردستان به دلیل شرایط جغرافیایی خیلی دیرتر از سایر استانهای کشور صورت می‌گیرد و به دلیل اختلاف دمایی در شهرستان‌های مختلف، مدت زمان برداشت نیز طولانی‌تر از میانگین کشوری است.

امسال به دلیل بارش‌های مناسب وضعیت محصول گندم بهتر در سنوات گذشته بوده است و به همین دلیل پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی سازمان‌های مسئول، نشان دهنده افزایش برداشت نسبت به میانگین سالهای گذشته است.

فصل برداشت گندم در سال جاری از یکی دو روز گذشته آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که روند برداشت حدود دو ماه ادامه داشته باشد.

خرید ۱۱۷ هزار تن گندم در کردستان

روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کردستان طی مصاحبه ای با محمد صالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ضمن اشاره به تداوم خرید تضمینی محصول گندم در استان کردستان، اظهار کرد: خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان کردستانی از چند روز گذشته آغاز شده و این روند با افزایش برداشت محصول در سراسر استان همچنان تداوم دارد.

وی با اشاره به میزان خرید صورت گرفته طی چند روز اخیر در استان کردستان، افزود: میزان خرید تا پایان روز گذشته به ۱۱۷ هزار تن رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که روند خرید طی روزهای آینده با افزایش بیشتری مواجه شود.

وی از فعالیت ۸۲ مرکز خرید و جمع‌آوری گندم خبر داد و افزود: مراکز خرید تضمینی محصول گندم شامل مراکز تعاون روستایی، کارخانجات آرد و سیلوهای استان به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با توجه به بارش مناسب و اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان جهاد کشاورزی، میزان خرید تضمینی گندم به حدود یک میلیون تن خواهد رسید.

وی گفت: تعداد۲۵۰۰ دستگاه کمباین، دروگر بومی و مهاجر کار برداشت ۵۹۰ هزار هکتار گندم، ۵۰ هزار هکتار جو و دو هزار هکتار کلزا را انجام می‌دهند.

احمدی با بیان اینکه کشاورزان نبایستی به شایعات در خصوص قیمت گندم توجه کنند، افزود: مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان و گندم‌کاران از قرار کیلویی ۱۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خطاب به کشاورزان، بیان کرد: گندم‌های خود را به مراکز خرید و سیلوها تحویل دهید و به بهانه شایعات بی‌اساس گندم برداشت شده خود را به دلالان نفروشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13629
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.