حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی خط‌آهن سنندج-همدان:

خدمت به مردم استان کردستان مایه افتخار دولت است

  • کد خبر : 20755
  • 11 آبان 1402 - 10:10
خدمت به مردم استان کردستان مایه افتخار دولت است
رئیس جمهور خدمت و کار برای مردم استان کردستان را برای دولت مایه افتخار دانست و اظهار داشت: امروز اگر چه شاهد افتتاح خط ریلی 151 کیلومتری همدان تا سنندج بودیم اما آنچه مورد بهره‌برداری قرار گرفت زمانی کاملا تکمیل خواهد شد که این خط به مرز باشماق و از آنجا به خطوط ریلی بین‌المللی متصل شده و مسیر ترانزیتی این منطقه کامل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در افتتاحیه کلان پروژه راه آهن همدان- سنندج ضمن ابراز خرسندی از ارائه این خدمت از سوی دولت به مردم این منطقه تصریح کرد: کردستان سرزمین مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است و از مردمانی با فرهنگ، باصفا، مقاوم و دارای سنت‌های بسیار ارزشمند برخوردار است که همواره پشتوانه‌ای برای انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و هستند.

رئیس جمهور خدمت و کار برای چنین مردمی را برای دولت مایه افتخار دانست و افزود: امروز اگر چه شاهد افتتاح خط ریلی ۱۵۱ کیلومتری همدان تا سنندج بودیم اما آنچه مورد بهره‌برداری قرار گرفت زمانی کاملا تکمیل خواهد شد که این خط به مرز باشماق و از آنجا به خطوط ریلی بین‌المللی متصل شده و مسیر ترانزیتی این منطقه کامل شود.

دکتر رئیسی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم و مهم اظهار داشت: تکمیل هر چه سریع‌تر طرح‌های نیمه تمام باعث تسریع در رشد اقتصادی و به تبع آن قدرت‌آفرینی بیشتر برای کشور خواهد شد. یکی از موثرترین راه‌های توانمندسازی کشور و ساختن ایران قوی تکمیل زیرساخت‌های کشور در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و ناوگان حمل و نقل کشور در بخش‌های جاده‌ای،‌ ریلی، دریایی و هوایی است.

رئیس جمهور گفت: همچنین در زمینه تکمیل زیرساخت‌های استان در بخش آب، برق و گاز نیز گام‌های بلندی برداشته شده و گازرسانی به کردستان با وجود صعب‌العبور بودن بخش‌های زیادی از استان به سطحی رسیده که می‌توانیم تا چند ماه آینده کردستان را یکی از استان‌های سبز به لحاظ برخورداری از شبکه گاز بنامیم؛ تکمیل این زیرساخت‌هاست که باعث می‌شود تولید به عنوان رکن و اساس مقاوم کردن کشور در مقابل تکانه‌ها رشد کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20755
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.