حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه:

حکمت و فلسفه حجاب در دین مبین اسلام محافظت و مصنوعیت از شئون زنان است

  • کد خبر : 13585
  • 22 تیر 1402 - 7:28
حکمت و فلسفه حجاب در دین مبین اسلام محافظت و مصنوعیت از شئون زنان است
امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه، گفت: حکمت و فلسفه حجاب در دین مبین اسلام محافظت و مصنوعیت از شئونات زنان است، امروز نیز کشورهایی که برای دفاع از حقوق زنان صحبت‌های را به میان می‌آورند طبق تجربه شعاری بیش نبوده چراکه زنان آن کشورها از حقوق خود محروم هستند.

ماموستا هاشم نوری، امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: حجاب در دین اسلام مقوله‌ای برای زنان و مردان است که حد و مرز آن مشخص بوده و در سوره‌ها و آیات قرآن به خصوص در سوره مبارکه نور و نساء به واضحی بحث حجاب و عفاف مطرح شده است.

وی افزود: در سیره و سنت رسول الله (ص)، صالحان، گذشتگان و اهل بیت مقوله حجاب اثبات و واجب شده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه، بیان کرد: هر انسانی که خود را مسلمان بداند و قائل به اسلام و کلمه شهادتین باشد باید تسلیم دستورات الله شود.

ماموستا نوری عنوان کرد: انسان مسلمان به ویژه خواهران اگر ایمان در قلب و قائل به لا اله الا الله باشند قطعا فرضیه حجاب و عفاف را مانند فرضیه نماز و روزه و احکام مهم می دانند چراکه این احکام بر زنان واجب است لذا طبق تعریف قانون مدنی باید نسبت به این فرضیه عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در قانون جمهوری اسلامی ایران موضوع حجاب و عفاف برای زنان تعریف شده و این مهم تحت عنوان حقوق شهروندی است و با توجه به اینکه کشورمان یک کشور اسلامی است و مجری قانون قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار است باید دستورات اسلام را مد نظر و اجرا کنیم و ضروری است در راستای تعریف قانون جمهوری اسلامی پایبند باشیم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه، به بحث فلسفه حجاب و عفاف پرداخت و بیان کرد: اساس هر کشوری بر مبنای بحث اخلاق و پاکی است لذا اگر کشوری به سوی پاکی برود قطعا موفق تر عمل خواهد است.

ماموستا نوری گفت: حکمت و فلسفه حجاب در دین مبین اسلام محافظت و مصنوعیت از شئون زنان است، امروز نیز کشورهایی که برای دفاع از حقوق زنان صحبت های را به میان می آورند طبق تجربه شعاری بیش نبوده چراکه زنان آن کشورها از حقوق خود محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در تمدن غرب زنان را مانند کالایی می‌بینند که در نظام جمهوری اسلامی این نگاه به زنان ممنوع است چرا که زنان جایگاه بسیار بالا و ارزشمندی دارند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه، یادآور شد: زنان منشاء حیات انسان‌ها و تدوام نسل بشر هستند، باید در کشورهای اسلامی از این حریم ها حفاظت شود که بخشی از آن مربوط به بحث حجاب و عفاف و پاکدامنی زنان است که به آنان تعرض و بی احترامی نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13585
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.