حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

حُرمت دینی که دل طبیعت را خالی از جمعیت کرد+ عکس و فیلم

  • کد خبر : 31482
  • 13 فروردین 1403 - 13:34
حُرمت دینی که دل طبیعت را خالی از جمعیت کرد+ عکس و فیلم
تقارن سیزده فروردین با ۲۱ ماه مبارک رمضان و حرمت گذاشتن به شعائر دینی در کنار سنتی ایرانی می‌تواند فضایی فرح‌بخش توأم با معنویت را در روزهای دیگر رقم بزند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، امروز سیزدهم فروردین‌ماه است، روزی که در تقویم رسمی کشورمان با نام روز طبیعت نام‌گذاری شده است که برخی بر این باور هستند که برای راندن نحسی از خانه باید به دامان طبیعت رفت و نحسی را در آنجا بدر کنند؛ اما در فرهنگ ایرانی و خصوصاً مردم دیار کردستان هیچ یک از روزهای سال نحس و بدیمن شمرده نشده است؛ بلکه در بیشتر نوشتارها و کتاب‌ها از این روز با نام روزی فرخنده و خجسته یاد می‌کنند.

 اما امسال مردم شهرهای استان کردستان به حرمت ماه مبارک رمضان و مصادف شدن با شهادت امام علی (ع) رفتن خود به طبیعت را به عید فطر موکول کردند و تصمیم گرفتند تا در روزهای آینده آشتی با طبیعت را انجام دهند.

 باید مواظب بود؛ چراکه میزبان، صبورانه می‌نگرد

 محمد سبحان‌زاده یکی از شهروندان سنندجی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: طی سالیان گذشته حضور مردم برای رفتن به طبیعت پرشور بود؛ اما امسال به حرمت ماه مبارک رمضان مردم تصمیم گرفتند که رفتن به دامان طبیعت و جمع‌شدن دورهمی‌های خود را به روزهای آینده و عید فطر موکول کنند.

 وی گفت: شاید امروز مؤمنان در معرض یک امتحان باشند و در میانهٔ یک دوراهیِ کاملاً متضاد قرار گیرند چرا که از یک‌سو، جاذبه‌های نیرومندِ بهار و وسوسهٔ گشت‌وگذار با دیگران است و از دیگر سو، برکات و انوارِ مهمانیِ حضرت پروردگار در ماهِ روزه و ترکِ همهٔ تعلّقات و لذّات، پس باید مواظب بود که میزبان، صبورانه می‌نگرد.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=31482
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.