حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
امام جمعه مسجد بهاران مریوان:

حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران مصداق بارز نقض حقوق بشر بود

  • کد خبر : 13151
  • 12 تیر 1402 - 10:47
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران مصداق بارز نقض حقوق بشر بود
امام جمعه مسجد بهاران شهرستان مریوان گفت: حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران مصداق بارز نقض حقوق بشر بود که سران کشورهای مدعی حقوق بشر نیز در ارتباط با ان هیچ و.اکنشی از خود نشان ندادند.

ماموستا امجد محمودی امام جمعه مسجد قبای بهاران شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی در مریوان، اظهار داشت: ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ مصادف با حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس می باشد که این حمله ددمنشانه منجر به شهادت رسیدن سرنشینان آن اعم از کودک، زن، پیرمرد، جوان و نوجوان گردید که مصداق بارز نقض حقوق بشر آمریکا است.

وی گفت: این حادثه تروریستی در تقویم ملی و ذهن ملت با بصیرت ایران اسلامی باقی و ماندگار خواهد ماند و حقانیت دشمنی استکبار برای ملت غیور ایران ثابت شده است.

ماموستا محمودی بیان کرد: در آن دوران به فرمانده ناو جنگی آمریکا که هواپیمای ایران را مورد حمله موشک قرار داد در کاخ سفید مدال افتخار داده شد و سران آمریکا حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام نمودند.

امام جمعه مسجد قبای بهاران شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: امروز با داشتن رهبر فرزانه و با بصیرت و عالم به امور؛ قدرت علمی نخبگان، اندیشمندان و بروزرسانی علوم مختلف؛ مردم ایران از خون شهدای هشت ساله جنگ تحمیلی و مدافعان امنیت اجازه نخواهند داد که این انقلاب به دست نااهلان بیفتد و امیدوارم کشورهای دیگر نیز چپاولگری آمریکا را در منطقه خود خارج کنند و اجازه دخالت در کشور خود را به بیگانگانی همچون آمریکایی ها ندهند.

به گفته وی اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند کانادا که مدعی حمایت از بشریت هستند و به پرونده‌سازی علیه کشورها می‌پردازند در برابر این جنایات سکوت پیشه کرده‌اند. این مدعیان دروغین حقوق‌بشر حتی به مردم خویش نیز رحم نمی‌کنند و با وجود کشف اجساد ده‌ها هزار کودک بومی در مراکز شبانه‌روزی، دولت‌مردان کانادا حاضر به عذرخواهی نشده و به دفاع از این جنایت پرداختند و یا در مورد کشف بقایای اجساد بیش از ۱۰۰ دانش آموز بومی در مدرسه‌ای در ایالت نبراسکای آمریکا مقامات این کشور حاضر به عذرخواهی نشدند.

وی در پایان گفت: امریکا ایران و ایرانیان را در انقلاب ۵۷ از دست داد و ملت ایران باشعار استقلال و آزادی از استعمار بیگانگان خارج شد و آنها هم برای همیشه در تمام جوانب سیاسی اقتصادی از ایران محروم و ناامید شدند و سوگند خصومت و عداوت با ملت شریف اسلامی و انقلابی ایران را خوردند و غربیها و امریکایی‌ها منافع خود را در خاک ایران از دست دادند و با ما هیچ توافق و تفاهمی ندارند و در هر جای دنیا بعنوان حقوق بشر ظاهر شوند پیداست که دست غارت و چپاول در آنجا داشته اند لذا مجموع این تحولات بیانگر این حقیقت است که این کشورها نه تنها حق اظهارنظر در باب حقوق بشر را ندارند بلکه به جرم جنایت علیه بشریت و همراهی با قاتلان باید مورد بازخواست جهانی قرار گیرند تا گامی اساسی برای برقراری صلح و امنیت جهانی برداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13151
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.