حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
حقوق بشر آمریکایی؛

حمایت آمریکا از گروهک‏ هاى تروریستى در مرزهای کردستان

  • کد خبر : 12717
  • 05 تیر 1402 - 6:18
حمایت آمریکا از گروهک‏ هاى تروریستى در مرزهای کردستان
رفتارهای دولت آمریکا همچنان امنیت منطقه را به مخاطره انداخته و از طرف دیگر این دولت همچنان به سیاستهای خصمانه علیه جمهوری اسالمی ایران، ادامه میدهد و با تداوم اقدامات ماجراجویانه در منطقه، تفرقه افکنی، شعله ور کردن فرقه گرایی و حمایت از تروریسم و افراط گرایی خشن درصدد به مخاطره انداختن صلح و ثبات منطقه و دشمنی با منافع بر حق دولت و اتباع جمهوری اسالمی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، همانطور که تاریخ جنایت‌های آمریکا این مسئله را اثبات کرده، آمریکایی‌‌ها در دستیابی به اهداف و خواسته‌های خود هیچ حد و مرزی برای حقوق انسان‌ها قائل نیستند و همه راه های ممکن را برای پیاده‌سازی سیاست‌هایشان استفاده می‌کنند.

جبار عوده از رهبران گروه «چارچوب هماهنگی» امروز شنبه فاش کرد که آمریکا از شش گروه تروریستی مسلح مستقر در مرز‌های ایران با کردستان عراق حمایت می‌کند.

به گزارش المعلومه، عوده تاکید کرد: روند سیاست خارجی آمریکا مبتنی بر فتنه انگیزی و ایجاد درگیری‌های بین‌المللی است چرا که این کشور از سیاست همیشگی انگلیس مبنی بر اصل تفرقه انداختن و حکومت کردن تبعیت می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا با استفاده از اهرم گروه‌های تروریستی مستقر در مرزها سعی دارد که منطقه را به عرصه درگیری‌ها تبدیل کند.

تولید، تجهیز و حمایت از گروه‌های تروریستی یکی از روش‌های مرسوم ایالات متحده است که نمونه‌های فراوانی نیز در مورد گروه های تروریستی ضد انقلاب ایران دارد.

هرچند که این اقدام آمریکا در واقع نوعی اعتراف به ناتوانی آنها در تقابل با نظام مقتدر ایران است که آنها را مجبور به استفاده از تروریست‌ها کرده است. بررسی ارتباط برخی از گروه های تروریستی با آمریکایی ها از زبان رسانه‌های غربی می‌تواند ابعاد دقیق‌تری را از این مسئله بیان نماید.

گروهک تروریستی پژاک
گروهک تروریستی «پژاک» (حزب حیات آزاد کردستان) یک گروه شبه نظامی در کردستان ایران است. فعالیت این گروه بیشتر در مرز بین ایران، عراق و ترکیه و استان های آذربایجان غربی،کردستان، کرمانشاه و ایلام است. گروهک «پژاک» در ۴آوریل۲۰۰۳ (۱۶فروردین۱۳۸۲) و تحت هدایت و رهبری حزب «پ. ک. ک»، حزب کارگران کرد ترکیه، در مناطق هدف جهت ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز به فعالیت‌های تروریستی نمود.

سوم دسامبر۲۰۱۰ (۱۳آذر۱۳۸۹) یادداشتی بوسیله «ویکی لیکس» منتشر شد که طی آن در اگوست۲۰۰۷ (مرداد۱۳۸۶) «میر داگان»، رئیس موساد، پنج پایه اساسی سیاست‌های اسرائیل در مورد ایران را که امیدوار است بر مبنای آن انقلاب را سرنگون کند، برای «نیکلاس برنز»، نماینده ایالات متحده در ناتو، تشریح کرده است. وی خواسته از کردها و اقلیت های قومی برای سرنگون کردن حکومت ایران استفاده کند. به این صورت که سرویس جاسوسی اسرائیل قصد دارد تجزیه ای ضعیف را در خاک ایران نظیر آنچه در عراق با ایجاد دولت برای کردها روی داده است را پیاده کند. «داگان» اضافه میکند:” اقلیت های ایران آماده‌اند که سربر آورند و تمایل دارند به خشونت روی بیاورند” در ۱۸آوریل۲۰۰۶ (۳۰فروردین۱۳۸۵) «دنیس کاسنیچ»، عضو کنگره آمریکا، در نامه ای از دولت جرج بوش خواستار حمایت از «پژاک» شد.

در همین راستا «دیلی استار» در سپتامبر۲۰۰۶ (شهریور۱۳۸۵) به نقل از «باییک»، فرمانده ارشد «پ.ک.ک» نوشت:”واشنگتن با شورشیان کرد ایران (پژاک) ارتباط برقرار کرده است”

«سیمور هرش»، روزنامه نگار نشریه «نیویورکر»، نیز در شماره ۲۷ این مجله طی مطلبی فاش کرد: “نیروهای آمریکایی در حال حمایت از پژاک به عنوان بخشی از برنامه ناآرام سازی ایران‌اند… پژاک هم از ایالات متحده و هم از اسرائیل کمک دریافت می‌کند”.

سایت خبری امریکایی «نیوزمکس» در آگوست۲۰۰۷ (مرداد۱۳۸۶) مصاحبه‌ای با «رحمان حاجی‌احمدی»، سرکرده پژاک، انجام داد که وی می‌گوید:” از آمریکا برای کمک سیاسی و نظامی جهت سرنگونی حکومت ایران و ساختن یک حکومت جدید درخواست کمک می کنیم…” و این کمک ها همچنان ادامه دارد…

گروهک تروریستی کومله

سفر۲۷‌شهریور۱۳۹۰ (۱۷سپتامبر۲۰۱۱) سرکنسول آمریکا درعراق، «آلکسلاساریکا»، به اردوگاههای گروهک کومله شاخه مهتدی درسلیمانیه وحزب منحله دمکرات کردستان ایران دراربیل، نشان می‌دهدکه فعالیت این گروهک‌ها وهمکاری آنها با آمریکا همچنان ادامه داشته و همچنین از عمق بیشتری برخوردار شده است.

دیدار «عبدالله مهتدی»، سرشاخه یکی از گروهک‌های تروریستی کومله با مقامات رسمی آمریکایی موضوع جدیدی نیست. «مهتدی» بارها و بارها با کمک «علیرضا نوری‌زاده»، افسر سیا، که از یاران نزدیک وی بشمار می‌رود، با مسئولین سیا در واشنگتن، دیدارهای محرمانه‌ای داشته است. «مهتدی»، این عامل خودفروخته و مزدور، در دیدار با عامل سیا، بیان داشت: “ما خوشحالیم که منطقه با وجود آمریکا به آرامش نسبی رسیده است، دیگر خبری از قتل و کشتار و بمب گذاری نیست! آمریکا تنها کشور آزادی است که حقوق بشر در آن کاملا رعایت می شود!، ما از شما ممنونیم که به مردم عراق کمک کردید…” مهتدی در جای دیگر می گوید: “سلام مخصوص مرا به خدمت پرزیدنت باراک اوباما برسانید و از طرف من، به ایشان بگویید، همانطوری که کمک کردند کشورهای عراق و افغانستان آزاد شوند!، به مردم ایران و کردستان ایران، هم کمک کنید، تا رژیم جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. ما بدون کمک و یاری نظامی آمریکا نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم!” «آلکسلاساریکا» در ادامه این دیدار، چندین میلیون دلار به شبکه تلویزیونی «روژهه لات»، تلویزیون این گروهک، برای تبلیغ سیاست‌های آمریکا و ساخت برنامه‌های ضد ایرانی، هدیه می‌دهد! این هدیه در راستای پیشنهاد سیا به کنگره در سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹شمسی) برای تصویب بودجه برای حمایت از گروهای مخالف جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

مهره جاسوسی سیا، دعوت از مردم کردستان ایران برای ایجاد اغتشاش در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعزام تیم های تروریستی به کردستان ایران، ترور، همراهی با جنبش مردم سبز و… را از خواسته‌های سازمان سیا در قبال پرداخت این پول به مهتدی دانست.

مورد آخر آن نیز موضوع مهسا امینی بود که شواهد نشان می‌دهد افراد وابسته به گروه تجزیه طلب کومله تحرکات زیادی را برای به خشونت کشیدن اعتراضات در شهرهای کردنشین طراحی و عملیاتی کردند.

کم‌کم مشخص می‌شد کهِ چرا سازمان سیا به‌صورت مخفیانه رهبران دو گروهم تروریستی را به خاک آمریکا برده و برای آن‌ها جلسات کاری در نظر گرفته است. دریکی از این جلسات افسران سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی از هجری خواسته بودند تا مقدمات آشتی در گروهک را فراهم کرده تا حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) با حزب دموکرات کردستان (حدک) علیه مردم ایران باهم متحد شوند. دریکی از جلسات که اسناد آن منتشرشده آمده بود که اگر گروهک‌های کرد باهم متحد بهتر می‌توانند از کشورهای غربی سرویس بگیرند؛ از سویی احزاب چپ (مارکسیستی و کمونیستی) را دور گروهک‌های کرد سازمان‌دهی کرده و می‌تواند مبدأ اتحاد اپوزسیون چپ علیه جمهوری اسلامی ایران باشد. افسر گروهک تروریستی موساد در یک جلسه خصوصی به هجری گفته بود که اگر چپ متحد شود بقیه را به گروهک‌های ضدانقلاب را به دنبال خود خواهد کشید، او گفته بود که موتور محرک آشوب در ایران اسلحه گروهکی است!

نقش چپ آمریکایی در اغتشاشات چه بود؟ / هدایت پروژه کشته‌سازی از اقلیم کردستان!

تصویری از سفر مخفیانه رهبران دو گروهک تروریستی به آمریکا در سال ۲۰۱۸

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12717
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.