حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

حضور بیش از ۴۰۰ متقاضی اهدای خون در اولین شب قدر ماه رمضان در شهر بیجار

  • کد خبر : 8612
  • 21 فروردین 1402 - 9:29
حضور بیش از ۴۰۰ متقاضی اهدای خون در اولین شب قدر ماه رمضان در شهر بیجار
رئیس فوریت‌های پزشکی بیجار گفت: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده اکیپ سازمان انتقال خون استان همزمان با اولین شب قدر از ماه رمضان در این شهر مستقر شد و از بیش از ۴۰۰ متقاضی اهدای خون حدود ۱۶۲ نفر پذیرش شدند که ۱۵۹ واحد خونی نیز از این افراد دریافت شد.

محمدرضا باشوکی شب گذشته و در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: گروه سیار سازمان انتقال خون کردستان با توجه به درخواست‌های مردم، برای اهدای خون در شب‌های قدر در مرکز فوریت‌های پزشکی این شهر مستقر شدند.

وی با تشریح مراحل دریافت و نگهداری خون افزود: بیش از ۴۰۰ نفر از اهالی شهر بیجار با حضور در پایگاه سیار انتقال خون، برای اهدای خون ثبت نام کردند که با توجه به محدودیت نیرو و امکانات، ۱۵۰ نفر موفق به اهدای خون برای بیماران نیازمند شدند.

باشوکی با اشاره به اینکه اختصاص سالن و یا اتاق مناسب برای اهدا کنندگان در تسریع کار خون‌گیری مؤثر است، اضافه کرد: دریافت خون آخر کار نیست بلکه نگهداری و انتقال به موقع آن به مراکز درمانی مهم است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی بیجار اولین و ضروری‌ترین نیاز ایجاد یک مرکز دریافت خون را داشتن یخچال مخصوص فریزر کردن خون اعلام کرد که تمام تلاش و ظرفیت شهرستان برای استقرار و ثابت ماندن اهدای خون در شهرستان بیجار به کار گرفته شده است.

وی یادآور شد: در ایام خاصی از سال استقبال مردم برای اهدای خون بیش از دو برابر می‌شود و خیلی از داوطلبان در چند نوبت برای خون‌گیری مراجعه می‌کنند.

باشوکی با اشاره به محدودیت توان گروه برای دریافت واحد خونی گفت: بسیاری از روزه داران و مومنان، در سال ۲ بار در این پایگاه اقدام به اهدای خون می کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به‌ اینکه تعداد ۱۲ نفر متقاضیان به علت مصرف داروی فشار خون و جراحی قادر به اهدا نبودند و تعدادی هم به علت اینکه اولین باری بود که خون اهدا می‌کردند، خون گرفته شده از آنها برای انجام آزمایش‌های تخصصی به سازمان انتقال خون کردستان فرستاده شد.

یکی از متقاضیان در مورد حضورش در مرکز اهدای خون گفت: من هر ساله در مراکز اهدای خون که به صورت مناسبتی در شهرستان مستقر می شوند، خون خود را به نیت ثواب و سلامتی عموم مردم اهدا میکنم.

حسین ریاحی زاه افزود: امسال هفتمین سال است که خون اهدا میکنم و در یکی ۲ سال اخیر که بیجار از مرکز اهدای خون محروم بود، به شهرهای همجوار می رفتم که البته خطرات جاده، اتلاف وقت و هزینه زیادی داشت.

یکی از بانوان بیجاری که در حال خون دهی بود هم افزود: مسئولین تلاش کنند که بیجار هم مثل خیلی از شهرها مرکز ثابت اهدای خون داشته باشد و صرفا در برخی از روزهای سال و مناسبتی نباشد.

مریم رجب پور می گوید: وقتی مناسبتی و در یک روز خاص اهدای خون صورت بگیرید، افزایش جمعیت داوطلب موجب پشیمانی بسیاری از خانواده می شود و بخصوص در ایام شب های قدر، انسان از فضیلت این شب ها جا می ماند.

مرکز فوریت های پزشکی بیجار از ساعت ۲۰ شب تا ساعت سه بامداد دوشنبه در خدمت مردم روزه دار بیجار است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8612
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.