حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
در اجتماع زنان و دختران جهاد و مقاومت مطرح شد؛

حضور اکثریت جامعه زنان در تداوم نهضت انقلاب اسلامی از مولفه‌های اصلی اقتدار است

  • کد خبر : 17478
  • 04 مهر 1402 - 11:47
حضور اکثریت جامعه زنان در تداوم نهضت انقلاب اسلامی از مولفه‌های اصلی اقتدار است
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه حضور اکثریت جامعه زنان در پیروزی انقلاب و تدام این نهضت از مولفه‌های اصلی اقتدار انقلاب اسلامی است، گفت: نقش‌آفرینی زنان در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و تداوم انقلاب نقشی مهم و قابل توجه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان صبح امروز در اجتماع زنان و دختران جهاد و مقاومت که در مرکز بزرگ اسلامی برگزار شد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما در شرایطی شکل گرفت که تا قبل از آن شرایط بدی بود چرا که خفقان و ظلم در آن، کار را برای مردم سخت کرده بود.

وی افزود: شرایط زنان ما در قبل از پیروزی شرایط نابسامانی بود اما امام (ره) با انقلاب خود شیرازه طاغوت را در هم آویخت و این در حالی بود که دشمنان این را نمی‌پسندیدند و درصدد مشکل برای ما بودند تا اینکه جنگ ۸ساله را بر ملت بزرگ ایران تحمیل کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان داشت: اراده ملت و توجه مردم عزیزایران به فرامین امام و لبیک‌گویی به اصل نظام جمهوری اسلامی تا به امروز باعث شده که ما از تمام سختی‎ها عبور کنیم.

وی با بیان اینکه حضور اکثریت جامعه زنان در پیروزی انقلاب و تدام این نهضت از مولفه‌های اصلی اقتدار انقلاب اسلامی است، گفت: نقش‌آفرینی زنان در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و تداوم انقلاب نقشی مهم و قابل توجه بوده است.

وی گفت: حرکت جهاد‌گونه فرزندان این انقلاب حاصل استقامت و ماندگاری زنان و مادران ما در کنار مردان این انقلاب در دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر با اشاره به اینکه همایش امروز گویا و بیانگر شجاعت زنانی است که یک روز با صلابت خود پیروزی انقلاب را رقم زدند افزود: ما دین خود را به شهدا ادا نکردیم این را باید از مادر شهیدی شنید که با نثار جان فرزند خود باز هم دغدغه‌مند این انقلاب است.

سردار گشتاسبی گفت: امروز جهان، ایران اسلامی را پرچمدار اسلام ناب محمدی می‌دانند و نقش اصلی این موفقیت را مدیون زنان و مادرانی هستیم که با هدایت مردان شجاع پیروزی این انقلاب را رقم زدند.

وی عنوان داشت: دشمن امروز در تلاش است تا در مسیری که اثر‌گذار است ضربه خود را وارد کند به همین خاطر در بخش جامعه زنان ما نفوذ کرده است چرا که دشمن به خوبی فهمیده است که نقش زنان ما در موفقیت امروز انقلاب کمتر از مردان نیست.

سردار گشتاسبی خاطر نشان کرد: امروز ما در اوج قدرت و عظمت هستیم و دشمن از ما در بسیاری از موارد عقب مانده است و می‌خواهد این عقب ماندگی را با نفوذ بر زن اصیل ایرانی جبران کند اما امروز آگاهی زنان ما تا جایی است که تو دهنی محکمی به دشمن زدند.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر با بیان اینکه امروز مسئولین ما مسئولینی دلسوز و همراه هستند و در تلاشند تا تمامی مشکلات را حل کنند افزود: شرایط کشور ما امروز در شرایط مطلوبی است و این را همه مدیون شهدایی هستیم که خالصانه برای اوج انقلاب ایستادند و جان خود را نثار کردند.

کسب مهارت زندگی یکی از نیازهای اساسی یک زن مسلمان است

در ادامه حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه کردستان اظهار داشت: جایگاه زن در اسلام جایگاهی بسیار مقدس و محترم است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف عالی انسانی رهنمون شدن به سوی بهشت است، گفت: یک زن مسلمان باید به دنبال کسب فضائل انسانی و مکارم اخلاقی باشد.

نماینده ولی فقیه در ادامه بیان داشت: یک زن مسلمان مومنه باید اهل نماز،عبادت، معنویت، مربی و مجاهد خوب باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: زن مسلمان باید باخواند قرآن و گوش دادن به احادیث کسب علم و اخلاق بکند.

وی با تاکید براینکه در این عصر انقلاب بانوان ما به صورت جدی نیازمند کسب علم و دانش هستند، عنوان کرد: بانوان ما در کسب علم و دانش تنها به بدست آوردن شغل نگاه نکنند باید از علم خود در مسیر تربیت درست فرزندان و اداره زندگی بهره بگیرند.

نماینده ولی فقیه در کردستان کسب مهارت‌های زندگی را از دیگر نیازهای اساسی امروز بانوان عنوان کرد و افزود: ما در کردستان بانوانی داریم که در انواع هنرهای مختلف تبحر و در سطح کشور حرف برای گفتن دارند.

وی پایبندی به اصول اخلاقی، زندگی و خانواده را از دیگر مولفه‌های مهم برای بانوان در عصر کنونی دانست و گفت: افزایش آمار بالای طلاق در برخی از نقاط نگران‌کننده است که تنها بخشی از آن مربوط به مشکلات اقتصادی بوده و نباید همه را به این موضوع ربط داد.

۱۳ زن شهیده در کردستان، پیشمرگ مسلمان کُرد هستند

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در ادامه به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره و اظهار داشت: در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی زنان ما با ایثار و فداکاری در پشت جبهه‌های نبرد مردان را حمایت می‌کردند و برای دفاع از این آب و خاک گام برداشتند.

وی با بیان اینکه زنان در آن دوران حماسه‌سازان گمنامی بودند که درس شجاعت و ایثار را به فرزندان خود می‌آموختند، بیان کرد: خاطره‌ ۸ سال دفاع مقدس تجربه‌ به‌یادماندنی بوده که نباید هیچ‌گاه فراموش شود چراکه در آن دوران شیر زنان پا به پای مردان در مقابل دشمنان ایستادند و خون خود را فدای نظام کردند.

وی گفت: زنان در دوران دفاع مقدس چه به صورت مستقیم به عنوان پزشک، پرستار و امدادگر و چه به صورت غیرمستقیم در پشتیبانی و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه خدمات زیادی ارائه دادند و نباید بگذاریم خدمات آنها فراموش شود و قدر این بانوان را بدانیم و به نقش پیش برنده زنان واقف شویم.

وی اضافه کرد: کردستان ۵۶۴ زن شهیده را تقدیم انقلاب کرده است و از ۲۰۰ زن ترور در کشور، ۷۱ زن مربوط به کردستان است و از این تعداد هم ۱۳ زن پیشمرگ مسلمان کُرد هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان با یادآوری اینکه امنیت و آرامش کنونی مرهون جانفشانی‌های رزمندگان و بانوان انقلابی است، یادآور شد: باید همه با باهم برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

در پایان این مراسم از کتاب «دایکه‌کان ایستاده‌اند»، رونمایی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17478
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.