حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

حضرت معصومه (س)؛ الگوی ناب دختران ایران زمین

  • کد خبر : 11135
  • 02 خرداد 1402 - 13:19
حضرت معصومه (س)؛ الگوی ناب دختران ایران زمین
حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) مظهر عصمت، نجابت، حجاب و تقوا و گوهری پربها از آل کسا که نه تنها شهر قم که ایران را شرف مدینه بخشید و سعادتی گرانبها و الگویی ناب برای همه دختران ایران زمین است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، تقویم‌ها و سالنامه‌ها نوید میلاد آیتی از خدا و ماه عفّتی از خانه موسی کاظم (ع) و نجمه خاتون می‌دهند که نقاب آل کسا شد و مدینه به یمن حضورش نورانی شد و پنجره‌ها به شوق رویش با شدند.

یکم ذی العقده سال ۱۳۷ ه. ق زاده شد ستاره‌ای از خانه باب ا لحوائجی که چون پا به دنیا گذاشت برادر او را «معصومه» لقب داد و به اعتبارش ایران زمین و دخترانش نیز اعتبار گرفتند.

اُخت الرضا اگرچه معصومه (س) نام گرفت، اما صدفی گرانبهایی بود که هم نام حضرت زهرا (س) و فاطمه کبری (س) نامیده شد.

معصومه زاده شد برای قداست دختران پاک سرشت سرزمینی چون ایران زمین و آموزگار عصمت و تقوا نام گرفت تا لطف او بر سائلان بی بدیل باشد و در احسانش جمیل.

معصومه (س)؛ او که بارگاه زیبایش پناهگاه دل‌های عاشقی شد تا در پناه جمکران از کرامتش برای شکوفه دادن درخت اجابت استمداد طلبند، چراکه او هم مانند جده‌اش حضرت فاطمه زهرا علیها السلام به مقام شفاعت آراسته است.

آری در آسمان تاریخ، ستاره‌ای از وجود تابناک باب الحوائج، موسی بن جعفر علیه السلام تابیدن گرفت که نه تنها زائران حرم شریفش در جوار او مهر، سخاوت و وفا را از دامن سخاوتش انتخاب می‌کنند که بیگانگان نیز در آستان حضرتش زانوی ادب می نهند.

اُخت الرضا که آرام روح و جان موسی بن جعفر است درس آموخته کرامت و پاکدامنی مکتب پدر بود و پرورش یافته مکتبی است که در آن مهربانی موج می‌زند و در فراق رویِ برادر غربت را گزید تا محمل نشین کویِ رضایش شود اما دست تقدیر او را به آشیانه ایران زمین کشاند تا رو به قبله طوس نمازِ عشق گذارد و شهر قم را شرف مدینه بخشد و پرده نشین این دیار شود.

کریمه معصومه (س) همای سعادت دختران ایران، گوهری گران بهاست که آسمان نیز از دامنش ستاره می‌چیند و هم نام‌های او به خود می‌بالند که هم نام اُخت الرضا هستند که در پاکدامنی بی مثال است.

این دهه به برکت تولد کریمه اهل بیت، فرصت طلایی برای نشر معارف و آموزه های اسلامی است

کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی اظهار داشت: نیاز است از این ایام نورانی به منظور تبیین و ترویج سیره و فرهنگ رضوی در جامعه تلاش‌های شایسته‌ای صورت گیرد.

علی رشیدی افزود: آن بزرگوار، بانویی متدین و انقلابی بود که برای احیای دین اسلام همواره مجاهدت کرد و جُود و بخشش و سخاوتمندی این بانو بزرگوار در اسلام زبانزد است .

این کارشناس با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) پایگاه علم و معرفت و دانش و خاستگاه بزرگان و فقهای دینی به شمار می آید تاکید کرد: با توجه به هجمه های دشمنان علیه پاکدامنی و عفت زنان و دختران ایران اسلامی، دختران جامعه برای زندگی آینده و جایگاه رفیع خود بکوشند و با بهره‌گیری از زندگانی آن حضرت دختر انقلابی و اسلامی جامعه باشند.

وی گفت: بررسی آیات قرآن به ما می فهماند که ایمان توأم با عمل صالح، سرمایه اصلی بشر برای نیل به قله رفیع سعادت و نیک بختی در دنیا و آخرت است، مردم و خانواده ها باید در این دهه از طریق رسانه‌ها با معارف و اهداف اهل‌بیت(ع) بیشتر آشنا شوند.

رشیدی با اشاره به اینکه مکتب آموخته درس موسی بن جعفر (س) چنان عظمت و جایگاهش رفیع است که در منزلتش صادق آل رسول (ص) فرموده است: «آگاه باشید که برای خدا حرمی است و آن مکه است و برای رسول خدا (ص) حرمی است و آن مدینه است، آگاه باشید که برای امیرالمومنین (ع) حرمی است و آن کوفه است و آگاه باشید که حرم من و حرم فرزندان من بعد از من قم است، آگاه باشید که قم کوفه کوچکی است، آگاه باشید که برای بهشت، هشت در است که سه تای آن به سوی قم مفتوح می باشد».

وی ادامه داد: از خصوصیات نظام اسلامی سلامت خانواده است و توجه به این مقوله سد راهی برای معاندان نظام شده بنابراین آنها در تلاش هستند خانواده را که پاشنه آشیل آن همین دختران جوان نسل امروز هستند نابود و تباه کنند.

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه اگر دشمن مادران را به بیراهه بکشد تمام جامعه تباه می شود تصریح کرد: خانواده ها باید پرهیز از اقدامات انفعالیف رقابتی و کپی برداری از برنامه‌های ماهوارهن را برای تربیت دختران در دستور کار خود قرار دهند.

رشیدی گفت: بصیرت‌بخشی به مردم از طریق محافل، رسانه ها، بیان احکام، تقویت بنیه های معرفتی نسل نو، تکثیر فرصت ها و اماکن تبلیغی سنتی و نو ،آموزش مستقیم و غیر مستقیم عوامل تحکیم و هشدار نسبت به عوامل تزلزل خانواده می تواند بسیار موثر واقع شود.

وی با اشاره به ترویج سبک زندگی اسلامی و الگوهای ایمانی و ارزشی در خانواده افزود: تبلیغ ازدواج آسان، عاقلانه، به‌هنگام و نیز استقرار مبانی فکری و معرفتی و ضرورت صیانت از حرکت مؤمنانه جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی بسیار مورد تاکید است که خانواده ها باید به این مهم بپردازند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11135
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.