حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
نماینده ولی فقیه در کردستان:

حضرت امام حسن(ع) الگوی تربیتی شهدا و جهادگران بدون مرز است

  • کد خبر : 16926
  • 25 شهریور 1402 - 9:20
حضرت امام حسن(ع) الگوی تربیتی شهدا و جهادگران بدون مرز است
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ایام حزن و اندوه رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع) گفت: یاد شهیدان و پیروی از آرمانهای آنان، حضور در یادواره و محفل‌های شهدا یک نوع الگوبرداری از تربیت دینی و معنوی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از بیجار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در یادواره شهدای بخش کرانی که در شهر حسن آباد یاسوکند از توابع شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای عرض سلام و ادب خدمت خانواده معظم شهدا و اعتلای نام شهدای والامقام در این شهر و مراسم حضور یافته‌ایم.

وی به راز محبوبیت شهید مدافع حرم « مجید قربانخانی» اشاره کرد و افزود: حضور در یادواره شهدا نوعی الگوبرداری از تربیت معنوی است که با رزق حلال و تربیت شایسته به یک جوانی همچون شهید “حر حرم” در این سن و سال در هنگام شهادت اعطا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: شهیدی همچون شهید مدافع حرم قربانخانی، با انتخاب شایسته، راه دیگری را در برگرفت و دور از وطن برای دفاع از حرم جانش را تقدیم کرد و این‌گونه محبوب شد.

حجت الاسلام پورذهبی در وصف راز محبوبیت و اخلاص شهدا به آیه ۴ سوره شرح در قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند فرموده «وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ» (نام نکوی تو را به رغم دشمنان، در عالم بلند کردیم) امروز هم یاد و افکار شهدا همه ما را دور هم جمع کرده و یقینا نام پرافتخار شهدا همواره در تاریخ ماندگار و می‌درخشد.

وی ادامه داد: بنده هر وقت نام شهدای خان‌طومان برایم تداعی می‌شود ارتباط خاصی با شهدا پیدا کرده و آن برگرفته از خدمات، روح، سیره معنوی و عبادی شهدا است.

نماینده ولی فقیه در کردستان “جهاد، مهاجرت، شجاعت و توجه به ساحت قدسی حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) ” را راز محبوبیت شهدا خواند و اظهار کرد: انسان با داشتن این ویژگی‌ها و گام برداشتن در راه امام حسین(ع)، محبوب و مورد احترام مردم قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام پورذهبی ذات شهدا را مقدس خواند و اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال همواره ما را قدردان و ادامه‌دهنده راه شهدا قرار دهد و عاقبت همه ما را ختم به شهادت کند.

وی در پایان از خدمت جهادگران “عهد خدمت ” که در این بخش بیش از هفت روز خدماتی را ارائه کردند تجلیل کرد و گفت: شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، الگوی بی نظیر اردوهای جهادی است و این خدمت و حضور در جهاد، بدون شک مسیر زندگی معمولی انسان را به یک نقش تاثیر گذار در تاریخ و عمر تبدیل خواهد کرد‌.

در ادامه این یادواره، پدر شهید مدافع حرم ” شهید قربانخوانی به ذکر خاطراتی از شهید و مراحلی از زندگی شخصی وی پرداخت که چگونه راه شهادت را انتخاب کرد و به حر حرم تبدیل شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16926
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.