حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

حدود ۹۸ درصد کودکان کردستان سالانه غربالگری می شوند

  • کد خبر : 2802
  • 23 آبان 1401 - 7:37
حدود ۹۸ درصد کودکان کردستان سالانه غربالگری می شوند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اهمیت پیشگیری از معلولیت‌ها و تقدم آن بر درمان گفت: سالانه حدود ۹۸ درصد کودکان استان غربالگری می شوند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، فرزام بیدارپور در جلسه تخصصی ارتقای سلامت دانش آموزان و مدارس با نیازهای ویژه استان اظهار داشت: سلامتی و آموزش ۲ مقوله به هم پیوسته هستند و با بررسی ژنتیکی می توان از بسیاری از معلولیت‌ها  قبل از بارداری پیشگیری کرد.

 

وی با تاکید براهمیت ترویج اصول بهداشتی و گسترش خدمات دهان و دندان برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: در این راستا ارائه خدمات سلامت رایگان به دانش‌آموزان استثنایی استان در حال انجام است.

 

بیدارپور ادامه داد: در راستای ارائه این خدمات ۲ اتوبوس سیار دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه  ارائه خدمات مراقبت‌های دهان و دندان به دانش آموزان با نیازهای ویژه اختصاص داده شده است.

 

وی افزود: علاوه بر همکاری در تامین تجهیزات پایگاه‌های سنجش سلامت، این معاونت مکمل های دارویی، خدمات دندانپزشکی رایگان به همراه بسته بهداشت دهان و دندان وبسته بهداشتی بلوغ  به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان ارائه می کند.

 

سلامت دانش آموزان مستلزم توسعه تعامل بین بخشی است

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز در این جلسه با تاکید بر گسترس همکاری بین بخشی در راستای ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، درمانی وحمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: ۲ ارگان آموزش وپرورش استثنایی و دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند بیشترین همکاری را درارتقای کیفیت تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه داشته باشند.

 

طالب محمدی با اشاره به ضرورت تقویت برنامه‌های سلامت دانش آموزان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود دانشگاه علوم پزشکی، افزود: اجرای برنامه‌های بهداشتی و درمانی در ارتقای سلامت، رشد و بالندگی دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان، جزو سرمایه‌های اصلی کشور هستند و پرورش آنها از هدف‌های اصلی برنامه های توسعه اجتماعی و اقتصادی است، افزود: برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان از اثربخش‌ ترین برنامه‌ها وتضمین کننده سلامت نسل حاضر و آینده کشور است.

 

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان توزیع بسته‌های بهداشتی، ارائه خدمات دندانپزشکی و درمانی(بیمارستانی و کلینیکی) رایگان به دانش آموزان با نیازهای ویژه واجرای برنامه‌های سلامت روان را از برنامه‌های مشترک کاری آموزش وپرورش استثنایی ودانشگاه علوم عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2802
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.