حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

حدود ۲ هزار واحد موتورخانه مشترکان گاز در کردستان بهینه سازی شد

  • کد خبر : 25572
  • 03 دی 1402 - 9:10
حدود ۲ هزار واحد موتورخانه مشترکان گاز در کردستان بهینه سازی شد
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون هزار و ۹۵۸ واحد موتورخانه مشترکان گاز استان در بخش‌های خانگی، اداری، تجاری، آموزشی و مذهبی بهینه سازی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز احمد فعله گری اظهار کرد: برای بهینه سازی موتورخانه این تعداد مشترک ۸۹ میلیارد و ۱۳۳ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۲۱ ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با بهینه سازی این تعداد موتورخانه، بیش از یک میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی شد، افزود: تاکنون هزار و ۲۶۵ مشترک در سامانه برای بهینه سازی موتورخانه ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: از این تعداد، ۳۶۸ مورد خانگی، تجاری ۳۹، اداری ۲۶۴، آموزشی ۵۵۰، مذهبی ۳۴ و هتل و اماکن گردشگری ۱۰ مورد بوده است.

فعله گری اضافه کرد: موتورخانه ۳۵ درصد مشترکان خانگی ثبت نام کننده، ۴۸ درصد آموزشی، ۱۵ درصد اداری و مذهبی و تجاری نیز یک درصد بهینه سازی شده است.

وی میزان مشترکان ثبت نام شده در سامانه را ۴۵ درصد آموزشی، ۳۰ درصد خانگی، ۲۱ درصد خانگی و یک درصد تجاری اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها توسط شرکت ملی گاز ایران در سراسر کشور اجرا می شود و بهینه سازی موتور خانه های مشترکان خانگی، تجاری، اداری و مدارس از منابع داخلی شرکت ملی گاز و به صورت رایگان توسط مجریان ذی صلاح انجام می شود.

فعله گری یادآورشد: طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها در قالب ۹ راهکار و با اولویت صرفه جویی شامل عایق‌کاری کلیه لوله های آب گرم، مخازن و کویل ها، تنظیم و سرویس مشعل و تعویض تجهیزات فرسوده و تعمیر تجهیزات گردش آب است.

مشترکان دارای سیستم حرارت مرکزی موتورخانه، می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.goc.nigc.ir در این طرح ثبت نام کنند و از مزایای آن به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

در حال حاضر یک هزار و ۶۲۱ روستای کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی ۹۹.۷ درصد و در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد است

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25572
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.